"No signal detected" Problem att få bild efter avastuppdatering.

Permalänk
Medlem

"No signal detected" Problem att få bild efter avastuppdatering.

Hej!
Jag har ett stort problem med min dator, när jag startar datorn står det på skärmen " HDMI - no signal detected" och skärmen förblir blå. I bakgrunden startas windows normalt och jag hör ljudet av windows som startas, jag kan till och med logga in och höra ljudet av att jag loggas in. Det har inte alltid varit så sedan jag skaffade datorn ca 2 veckor sedan, det kom helt plötsligt efter en händelse som jag ska beskriva nedan.

Det var en helt vanlig dag, jag hade nyss installerat updateringar till Avast och jag hade blivit förfrågad om jag ville starta om datorn nu eftersom det krävdes en omstart, jag klickade på nej. Nån timme senare råkade jag av misstag välja ja då rutan åter poppade upp när jag höll på att chatta(jag tryckte på enter precis när den poppade upp). Så datorn startade om helt normalt, bilden visades normalt fram tills då login-screen skulle komma fram, då medellade min skärm: "HDMI no signal detected". När jag då startade om datorn stod meddelandet kvar.

Jag har testat att byta till DVI, byta till en annan skärm, jag har också kollat alla sladdar noggrant både utanför och inuti datorn, jag har kontrollerat att alla delar sitter fast, datorn är dammfri och har inte varit med i någon sorts olycka. Värt att nämna är också att min hårddisk inte är utbytt på tre år.

Jag är tacksam för alla svar och jag hoppas kunna lösa detta så fort som möjligt