Permalänk
Medlem

Få bort keylogger

Hej!

Jag har en keylogger som har hackat min Gmail. Skickar spam till alla kontakter osv. Bytt lösenord flertal gånger och kommit fram till att jag har en keylogger på datorn.
Hur får jag bort den på bekvämaste sätt?

Har kört en bootscan med Avast Free och hittade en fil som var dålig, som jag tog bort. Men det hjälpte inte.

Vill helst undvika att formatera om. Har inte tid med det än på ett tag och det kommer bli många timmars arbete...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Tack, ska göra ett försök med malwarebytes.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Glöm inte att du kan använda skärmtangentbordet om du vill logga in på något. Lycka till med virusjakten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Glöm inte att du kan använda skärmtangentbordet om du vill logga in på något. Lycka till med virusjakten!

Det fungerar alltså? Registreras inte teckna ändå? Eller är det bara för att man skriver in ett lösenord=alla tecken blir punkter, stjärnor eller whatever.

Permalänk
Medlem

Jag körde malwarebytes och det hittade inget.
Jag har dessutom fått reda på att det inte är min Gmail som blivit hackad (som jag bytt lösen på flera gånger, och loggat in med på vandrarhemmet i stockholm osv) utan det är min hotmail. Ska man bara testa att byta lösenord där?
Om inte så tar jag nog bort skiten och gör en ny, för att kunna använda MSN då. Finns det inget sätt att stänga av sin mailfunktion?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zoorex:

Det fungerar alltså? Registreras inte teckna ändå? Eller är det bara för att man skriver in ett lösenord=alla tecken blir punkter, stjärnor eller whatever.

Beror på hur sofistikerad keylogger man har fått, simpla, icke-sofistikerade kan säkerligen bli lurade av skärmtangentbordet, men det är ingen lösning som hjälper mot allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Tack, ska göra ett försök med malwarebytes.

Du har inte försökt med spybot? Känns skumt att du inte hittar något med malwarebytes.. förstog inte riktigt ditt senaste inlägg. Är det din hotmail du blivit hackad på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylaren:

Du har inte försökt med spybot? Känns skumt att du inte hittar något med malwarebytes.. förstog inte riktigt ditt senaste inlägg. Är det din hotmail du blivit hackad på?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte testat med Spybot. Men malwarebytes hittade inget och ja, jag blev hackad på min hotmail.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

ad-aware, och spybot då.
virus scanna i felsäkert läge utan internetkabel i, och annars om du känner någoin med f-secure internet security cd skiva, boota med den så scannar den.
finns nog att skaffa på nätet, sök bara men jag har fått bort virus med att boota med f secure skivan i

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Hedersmedlem

hur vet du att du har en keylogger på datorn? Något annat account med samma inloggningsnamn och lösenord som din mail kan vara stulet från annan databas. Säg att du har använt den mailadressen på exempelvis CDon och använt samma lösenord för mail som för CDoninloggningen och att CDon sedan blivit hackat. Då har de dina uppgifter - tjoff. Eller så kan du ju ha loggat in på din hotmail på annan dator och fått dina uppgifter stulna där.
Nu sitter det säkerliegn en bot på andra sidan jorden som loggar in med dina hotmailuppgifter och skickar spam.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

hur vet du att du har en keylogger på datorn? Något annat account med samma inloggningsnamn och lösenord som din mail kan vara stulet från annan databas. Säg att du har använt den mailadressen på exempelvis CDon och använt samma lösenord för mail som för CDoninloggningen och att CDon sedan blivit hackat. Då har de dina uppgifter - tjoff. Eller så kan du ju ha loggat in på din hotmail på annan dator och fått dina uppgifter stulna där.
Nu sitter det säkerliegn en bot på andra sidan jorden som loggar in med dina hotmailuppgifter och skickar spam.

Jo, iofs...
Har inte hänt något mer sen jag bytte lösen iaf

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag har avaktiverat mina hotmail adresser. Det går att göra om du loggar in med din hotmail på login.live.se eller vad den nu heter, t.ex.

Ditt kontonamn, d.v.s. din mailadress, sparas i typ 270 dagar efter avaktiveringen. Jag vet inte hur petigt det är, men om du loggar in om säg 269 dagar efter avaktiveringen, så tror jag att du måste vänta ytterligare 270 dagar innan skiten är borta :D. Tror också att jag har läst mig till att ditt hotmail/live konto (gäller självklart också MSN), försvinner oavsett vad du gör, om du inte har rört det, d.v.s. loggat in med det de senaste 270 dagarna. Typ. Så det tar lika lång tid att bli av med skiten helt, utan att göra någonting, som det tar att avaktivera

Avaktivera lugnt!