Varför laggar det? Vad kan jag göra åt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

du har 64-bits os med bara 2gb ram. du har ett kasst grafikkort. punkt.

Rätt kass cpu med

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Du säger max grafik mycket men på vilken upplösning?

Jag har alltid 1920x1080 på alla spel(d.v.s max). Står inte ut med att spela spel som har typ 800x600 speciellt inte i fullscreen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Grymt trist att se hur många som besvärar sig och andra med inlägg som helt består av en massa klagande och gnällande om trådskaparens utrustning. Smutskastande hit och dit. Fruktansvärt onödigt.

du har 64-bits os med bara 2gb ram. du har ett kasst grafikkort.
Med tanke på du verkar inte precis så bra på datorer så antar jag att du har aldrig öppnat din datorn och resnat den från damm?
Rätt kass cpu med.

Trådens höjdpunkter Inte specciellt konstruktiva kommentarer. Man ska inte svara på en tråd om man inte ens har läst den... Jag tror att jag ganska tydligt sa att samma spel hade fungerat innan men jag började få laggpeaks av någon anledning. Antar att spelen uppdaterades i offline mode utan att varna mig och därmed bytte grafikmotor helt

Jaja... Laggpeaksen är borta och datan fungerar utmärkt

Permalänk

Nu när du har löst problemet tänkte jag att du kunde ta dig lite tid till att utbilda dig lite

http://sv.wikipedia.org/wiki/Data

Sen har jag ännu en klassiker.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Latens

Orden som du söker är Dator och hacka/stuttering/Fps drops

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charl96:

Jag har alltid 1920x1080 på alla spel(d.v.s max). Står inte ut med att spela spel som har typ 800x600 speciellt inte i fullscreen.

Max beror ju helt på vilken skärm du har... Max för mig är 1920x1200, så när man pratar upplösning kan man inte säga max.

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Jävlar vad folk kommer med bra posts som hjälper han-.-'
Kan summera deras post rätt lätt...
Du är dålig, Köp ny dator

men men...
Testa att damsuga datorn, virus scanna, orminstallera och kör då i 32bit inte 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Max beror ju helt på vilken skärm du har... Max för mig är 1920x1200, så när man pratar upplösning kan man inte säga max.

GAH! Varför tror alla att jag är korkad när jag använder mig av vardagliga uttryck och liknande!? ;P Och när jag säger max menar jag såklart max för min skärm /facepalm

Btw, JAG VET ATT DATA INTE ÄR SAMMA SAK SOM DATOR gah... erhm förresten, har jag berättat att mina nya datORdelar jag kommit? Radeon hd 6870 1GB windforce OC | Amd Phenom 955 3,2 Ghz X4 (stock) | corsair 4GBDDR3 1600 Mhz, Fractal design 500W nätagg och ett billigt ASRock mammakort. Burken och HDDn är samma. Jag har byggt ihop allt och den funKADE... nu funkar den inte längre och jag har ett nytt stort problem -.- http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1015372-trasigt-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charl96:

GAH! Varför tror alla att jag är korkad när jag använder mig av vardagliga uttryck och liknande!? ;P Och när jag säger max menar jag såklart max för min skärm /facepalm

Btw, JAG VET ATT DATA INTE ÄR SAMMA SAK SOM DATOR gah... erhm förresten, har jag berättat att mina nya datORdelar jag kommit? Radeon hd 6870 1GB windforce OC | Amd Phenom 955 3,2 Ghz X4 (stock) | corsair 4GBDDR3 1600 Mhz, Fractal design 500W nätagg och ett billigt ASRock mammakort. Burken och HDDn är samma. Jag har byggt ihop allt och den funKADE... nu funkar den inte längre och jag har ett nytt stort problem -.- http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1015372-trasigt-g...

Jo det förstår jag med max inte menad att mena att du var korkad men du hade inte skrivit vilken skärm du hade och då är det svårt att veta vad max är just för din skärm

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)