Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Dog tags visas för fienden vaje gång man dödar någon:
"DOG TAGS: 5 Unique Dog Tag Designs to customize your soldier.

Dog tags in Battlefield 3 serve as your ingame signature, displayed on screen every time you defeat an enemy. You can also claim the dog tag of your enemies via skillful stealth knife takedowns. This pre-order exclusive pack gives you 5 unique dog tag designs to complement the standard range in the game."
Saxat från http://www.webhallen.com/spel/pc/99046-battlefield_3-limited_...

Permalänk
Skrivet av voro12:

Dog tags visas för fienden vaje gång man dödar någon:
"DOG TAGS: 5 Unique Dog Tag Designs to customize your soldier.

Dog tags in Battlefield 3 serve as your ingame signature, displayed on screen every time you defeat an enemy. You can also claim the dog tag of your enemies via skillful stealth knife takedowns. This pre-order exclusive pack gives you 5 unique dog tag designs to complement the standard range in the game."
Saxat från http://www.webhallen.com/spel/pc/99046-battlefield_3-limited_...

Jag undrar när/om physical warfare kommer till Sverige.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag undrar när/om physical warfare kommer till Sverige.

Gamestop har det som exklusivt förbokningserbjudande. Det kommer dock släppas för alla, gratis, senare i år.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Skrivet av Hallonglass:

Gamestop har det som exklusivt förbokningserbjudande. Det kommer dock släppas för alla, gratis, senare i år.

Finns endast att boka på PS3 eller XBOX där.

Permalänk
Medlem

Kikade nyss på gameplay från PS3an, någon mer som noterade att kniven verkar vara ett separat vapen som i BF2?

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Finns endast att boka på PS3 eller XBOX där.

Det är hemsidan som tabbat sig, går alldeles utmärkt att boka till PC i butik.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Skrivet av Mas111:

Kikade nyss på gameplay från PS3an, någon mer som noterade att kniven verkar vara ett separat vapen som i BF2?

Det kommer att finnas både som separat vapen och som quick-knife.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Bad kommer väl från B i B-Kompaniet (skulle annars bli Baker)

B kommer ifrån B-kompaniet.
det kompaniet kallas bad company för att armen skeppar dit alla idioter som dom inte vill ha i resten av armen enligt storyn

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Skrivet av Hallonglass:

Det är hemsidan som tabbat sig, går alldeles utmärkt att boka till PC i butik.

Så då ska man behöva masa sig till Sundsvall också då för att boka det då. Avvaktar och hoppas att dom fixar det.

EDIT: Gamestop är f.ö en urusel koncern avlad av hin-håle själv.

Permalänk
Medlem

Webhallen har också PW pack...?

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Det kanske är jag som är blind, men jag ser i alla fall inget om det på derasproduktsida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet någon vad BF3 limited edition PW pack kostar på gamestop då?
om det kostar mer än vanliga limited så tänker jag verkligen inte köpa det

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Det kanske är jag som är blind, men jag ser i alla fall inget om det på derasproduktsida.

Citat:

Förbokningserbjudande. Förboka Battlefield 3 och få unika multiplayer-skins samt Dog Tags! Kod samt instruktioner mailas ut i samband med release.

SPECACT KIT: 8 unique multiplayer skins for the elite of the elite

Expand your customization options in Battlefield 3 with this set of 8 unique multiplayer skins. Each kit on both sides gets an extra uniform and camouflage that lets you adapt to any environment.

DOG TAGS: 5 Unique Dog Tag Designs to customize your soldier.

Dog tags in Battlefield 3 serve as your ingame signature, displayed on screen every time you defeat an enemy. You can also claim the dog tag of your enemies via skillful stealth knife takedowns. This pre-order exclusive pack gives you 5 unique dog tag designs to complement the standard range in the game.

Det borde vara samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Det borde vara samma sak

Verkligen inte

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av jake93:

Boka till PC så kostar det 399:-, lika mycket som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Det är retailer-exclusive så nej, endast en återförsäljare per land kommer ha detta erbjudande så vitt jag vet. EA skriver endast kontrakt med en vad jag vet.

Skrivet av aluminium:

Det borde vara samma sak

Nej.

Skrivet av jake93:

Ingen extra kostnad, poängen med erbjudandet är att locka så många som möjligt att förhandsboka eftersom detta ger dig fördel mot dom som köper det på release. Detta är det folk har klagat på under de senaste dagarna också att sakerna kommer göra multiplayer oblanaserat (vilket jag också tror), jag kommer i alla fall skaffa PW. Jag citerar en användare på reddit: "Booking the game with PW makes me feel like a cheater as I gain advantage over those that dont, not booking PW and playing vanilla version makes be instead feel cheated by EA".

EDIT: Själv väntar jag på att gamestop ska fixa problemet där man inte kan boka BF3 till PC på deras hemsida, frågan är när/om dom ens märkt det. Gamestop är avlad av Belsebub själv.

Permalänk
Skrivet av Mas111:

In Battlefield 3, the Knife is a melee weapon. Unlike in previous titles, there are three different ways to use the Combat Knife.

First, there is a one key-press "Quick-Knife" attack, which is similar in premise to the knife attack in BF:BC2, but takes two hits to kill.

Secondly, the knife is able to equipped as a weapon, similar to Battlefield 2 and Battlefield 2142, and can perform a stab attack to kill in one hit. This will award the player the normal version of their victim's dogtags.

Thirldly, it is used in a melee sequence with consists of grabbing their opponent, stabbing them and throwing them to the floor, taking 2-3 seconds. This type of attack is a one hit kill, as well as rewarding the player with a special version of their victim's dogtags.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Skrivet av wingman92:

In Battlefield 3, the Knife is a melee weapon. Unlike in previous titles, there are three different ways to use the Combat Knife.

First, there is a one key-press "Quick-Knife" attack, which is similar in premise to the knife attack in BF:BC2, but takes two hits to kill.

Secondly, the knife is able to equipped as a weapon, similar to Battlefield 2 and Battlefield 2142, and can perform a stab attack to kill in one hit. This will award the player the normal version of their victim's dogtags.

Thirldly, it is used in a melee sequence with consists of grabbing their opponent, stabbing them and throwing them to the floor, taking 2-3 seconds. This type of attack is a one hit kill, as well as rewarding the player with a special version of their victim's dogtags.

Synd att vi inte får se några bajonetter i det här spelet, det vore intressant.

Permalänk
Medlem

någon som har koll eller hört något angånde CE(Collector's Edition)?
http://cdon.se/spel/battlefield_3_-_collector%27s_edition-145...

bokade på webbhallen också men det verkar har försvunnit ur deras sortiment?

Visa signatur

|| Win7x64 | | i7 sandy 2600k | 8GbDominatorGT | CorsairAX850w | 2xXFX6970 | 80GbSSD |
| 1,5kGbHdd | LanBoyAir| Dell22" och Acer22" | MacbookAir 13"-11 i7 | Erik ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik_abr:

kommer **troligen** inte bli något, DICE har aldrig nämnt det i intervjuer iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik_abr:

Jag skickade ett mail till dem och frågade om det:

Skrivet av Webhallen:

Vi inväntar just nu information gällande detta från vår leverantör, så
fort vi erhållit detta kommer ett mail med information skickas ut till
berörda kunder.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk

e bf3 demot ute än??
och var skaffar man moh "special ed"?? till pc :S

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Skrivet av hallonsaft:

e bf3 demot ute än??
och var skaffar man moh "special ed"?? till pc :S

Betan kommer först i Augusti tror jag så någon demo ser du nog inte förrns vid release den 25:e oktober. MoH går säkert att införskaffa på webhallen eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

EDIT: Själv väntar jag på att gamestop ska fixa problemet där man inte kan boka BF3 till PC på deras hemsida, frågan är när/om dom ens märkt det. Gamestop är avlad av Belsebub själv.

Jag är inte direkt särskilt pigg på att behöva köpa det utav gamestop helt ärligt.
tycker det är lite utav en skit butik och varje gång jag handlar där är det bara dryga människor i kassan.
vet inte riktigt om det är värt att missa PW för att köpa det på webhallen och vara med på något roligt release party dom säkert kommer hålla

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk
Medlem

Har precis spelat 3 rundor battlefield 3 här på Dreamhack och gjort en 20 minuters intervju med executive producer och fått svar på MYCKET frågor.

Allt från bandesign, konsol vs pc, balanseringar och framtids planer

postar länk när jag har publicerat den!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Betan kommer först i Augusti tror jag så någon demo ser du nog inte förrns vid release den 25:e oktober. MoH går säkert att införskaffa på webhallen eller liknande.

Tror betan bara gäller dom som skaffade MoH "tier 1"
tier 1 är special edition utav MoH

jag är doc inte helt säker på detta men kolla upp det först

Visa signatur

(\__/)
(O.o)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jake93:

Tror betan bara gäller dom som skaffade MoH "tier 1"
tier 1 är special edition utav MoH

jag är doc inte helt säker på detta men kolla upp det först

Den som ville ha det efterfrågade specifikt special edition, så den vet antagligen om att det bara gäller den versionen.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Har precis spelat 3 rundor battlefield 3 här på Dreamhack och gjort en 20 minuters intervju med executive producer och fått svar på MYCKET frågor.

Allt från bandesign, konsol vs pc, balanseringar och framtids planer

postar länk när jag har publicerat den!

Om man får vara nyfiken, är du speljournalist?

Permalänk
Medlem

förhandsboka just BF3 LE från webhallen<3

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Om man får vara nyfiken, är du speljournalist?

På dreamhack är jag sedan ett antal år tillbaka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt