Permalänk
Medlem
Skrivet av geeken:

*Gilla*

Vill även påminna om att Minesville är uppe o rullar igen

Permalänk
Medlem

Har spelat i 2 eller 3 månader nu, hittat en riktigt bra server där jag t ex byggt ett glasklot med en diameter på 32 voxels känner nu för att spela på en svensk server och överväger xtralarge. Kan säga att jag alltid är hjälpsam, kreativ och väldigt givmild då jag brukar ha turen att hitta alla godsaker (fick t ex ihop en hel stack diamanter på en timme igår!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Om du är en seriös spelare är Minecraftonline.se något att kolla in

Permalänk

minecraft has run out of memory
Någon annan som får detta felet? Händer mig varannan minut typ.
Skulle bli överlycklig om någon hade en lösning!!!

Permalänk
Medlem

kan meddela att registrering på xtralarge inte fungerar!! När jag skriver in siffran på om jag har läst reglerna så vill den inte godkänna!

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

kan meddela att registrering på xtralarge inte fungerar!! När jag skriver in siffran på om jag har läst reglerna så vill den inte godkänna!

Du har inte läst allt då. Bara att läsa vidare, finns lite hjärnkraft i att läsa allt

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Du har inte läst allt då. Bara att läsa vidare, finns lite hjärnkraft i att läsa allt

*dunk* missade den länken xD

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Finns en intervju med notch och hans polare där de sitter och dricker alkohol, en snorunge i bakgrunden grinar och de beter sig som rediga amatörer.
http://feber.se/art/211517/feberlive_s02e12/

Chill. Hade jag med gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

minecraft has run out of memory
Någon annan som får detta felet? Händer mig varannan minut typ.
Skulle bli överlycklig om någon hade en lösning!!!

Prova sänka drawdistance, löste problemet för mig! Men som vanligt är det olika lösningar för alla till detta problem, hoppas det löser det dock!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

minecraft has run out of memory
Någon annan som får detta felet? Händer mig varannan minut typ.
Skulle bli överlycklig om någon hade en lösning!!!

Antagligen så är felet vad som står, det får inte tillräckligt med minne och kan därför inte fortsätta...

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

minecraft has run out of memory
Någon annan som får detta felet? Händer mig varannan minut typ.
Skulle bli överlycklig om någon hade en lösning!!!

Står nånstans i bugglistan på minecraftwiki att det är en bugg (memory leak) som innebär att när man reser långa avstånd så laddas inte gamla bitar av kartan ur minnet, utan ligger kvar och uppdateras, detta gör att man snabbt fyller upp minnet, och tillslut så kraschar spelet. Som sagt så är denna bugg mest prominent när man reser över stora avstånd med draw distance på far, så testa att sätta ner draw distance något. Vi får hoppas att denna bugg fixas i 1.7... Är riktigt störande, trots 8gb DDR3 på en Sandy Bridge rigg så kraschar min stup i kvarten så fort jag försöker resa nånstans.

Det man kan testa om man har 64bitars OS men fortfarande kör 32 bitars java och har 4gb eller mer RAM minne är att testa installera 64bitars java, då ska Minecraft få använda mer minne = längre tid mellan krascherna men hårdare belastning på datorn.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man lägger till mer ram minne på sin .exe minecraft server? kör 64 bitars windows 7 med 32bitars java. snälla nån som vet? fattar noll vad de menar när man ska hitta nån .bat fil o ändra i config.. en lätt steg för steg vore uppskattat, redan googlat runt i en timma förgäves =/

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Finns det någon redstone tråd? tänkte starta en annars. Bara visa upp coh diskutera sina redstone skapelser + förklara hur de fungerar om man gör nåt mer avancerat alternativt om man gör något för avancerat förklara principerna bakom.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

minecraft has run out of memory
Någon annan som får detta felet? Händer mig varannan minut typ.
Skulle bli överlycklig om någon hade en lösning!!!

Jag lyckades lösa detta genom att installera Java 64-bit, har Windows 7 64bit och fick det problemet, upptäckte att jag hade Java 32-bit installerat.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Finns det någon redstone tråd? tänkte starta en annars. Bara visa upp coh diskutera sina redstone skapelser + förklara hur de fungerar om man gör nåt mer avancerat alternativt om man gör något för avancerat förklara principerna bakom.

ähh jag gör en tråd om det.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

ähh jag gör en tråd om det.

så, nu finns det en tråd om redstone

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Har någon nått bra servertips?
Jag och två polare brukade spela på Fulafisken. Men har tröttnat på serverlagg och krasher.
Någon som känner till en stabil helst svensk server, så skulle jag bli överlycklig.
Lite trist då vi alla har tröttnat på att spela helt nu. :/

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Har någon nått bra servertips?
Jag och två polare brukade spela på Fulafisken. Men har tröttnat på serverlagg och krasher.
Någon som känner till en stabil helst svensk server, så skulle jag bli överlycklig.
Lite trist då vi alla har tröttnat på att spela helt nu. :/

Tack på förhand

gör en egen

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Har någon nått bra servertips?
Jag och två polare brukade spela på Fulafisken. Men har tröttnat på serverlagg och krasher.
Någon som känner till en stabil helst svensk server, så skulle jag bli överlycklig.
Lite trist då vi alla har tröttnat på att spela helt nu. :/

Tack på förhand

minecraftonline.se om ni är över 18.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av KlosterKatten:

minecraftonline.se om ni är över 18.

Jag är 28 och mina vänner är 24 respektive 32.
Vi kör förbi en sväng och kollar läget.

Permalänk
Medlem

ta en koll på den här moden "Better Than Wolves" om det här blev vanilla skulle spelet bli helt otroligt

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

ta en koll på den här moden "Better Than Wolves" om det här blev vanilla skulle spelet bli helt otroligt

http://www.youtube.com/watch?v=ndVVrZqHqA8

hehe tänkte precis posta detta, oh well x)

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

ta en koll på den här moden "Better Than Wolves" om det här blev vanilla skulle spelet bli helt otroligt

http://www.youtube.com/watch?v=ndVVrZqHqA8

Shit! Fanns några riktigt grymma grejer i den moden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

ta en koll på den här moden "Better Than Wolves" om det här blev vanilla skulle spelet bli helt otroligt

http://www.youtube.com/watch?v=ndVVrZqHqA8

Galet grymt! Minecraft har ju potential att bli hur bra som helst. Om bara notch och gänget kunde lägga till prylar i snabbare takt...
Skulle vara coolt om man kunde bygga och köra fordon, typ ett gigantiskt skepp osv.

Permalänk

1.7-trailern har just släppts. Ser riktigt fränt ut måste jag säga

Permalänk

Nån som kan ladda ner patchen/kan logga in på Minecraft?

Permalänk
Skrivet av lillgubbn:

Nån som kan ladda ner patchen/kan logga in på Minecraft?

Har lite problem till och från.

Är det bara jag eller spawnar det mycket mer bläckfiskar med 1.7?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Vad i helvette har dom gjort med fåren!?! Tar 2 slag med iron svärd sen kan dom ändast droppa 1 wool.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Vad i helvette har dom gjort med fåren!?! Tar 2 slag med iron svärd sen kan dom ändast droppa 1 wool.

om du har en shears http://www.minecraftwiki.net/wiki/Shears så får du 4st ist för 1 och dom dör inte