Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av jake93:

en annan taktisk fördel med att döda squad leadern är ju att vissa som spelar seriöst kör att den som är leader bestämmer över vart alla ska gå och vart dom ska skjuta så när man dödar leadern så blir dom helt vilsna
märkte detta i BF2 när man spelat att alltid när jag dödade samma kille i en viss squad så dog dom andra nästan genast
fast så spelar ju knappt några

I takt med att spelen når en bredare publik så blir influensen av hönshjärnor och tokstollar större. Tragiskt men sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Fanboykrig? För ett sådant ska föras så krävs två sidor, vilka är då det stridande parterna i din mening?

ps. 'Värkar' har gravida och shiter är en avgrening inom Islam om jag inte minns fel:)

Kanske har tandvärk?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Moderator
Moderator

Tillbaka till ämnet folket....

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Hej alla,

Det enda jag önskar av BF3 är ett bekvämt hustak + ett skönt snipergevär. Där kan jag ligga i ro en hel runda och bara avdaga folk, en efter en.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus P6T Ws Professional CPU: Intel Core i7@2.8Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12P GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 7 x64 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompalainen:

Hej alla,

Det enda jag önskar av BF3 är ett bekvämt hustak + ett skönt snipergevär. Där kan jag ligga i ro en hel runda och bara avdaga folk, en efter en.

Då gör man som i BF2, jagar skiten ur dom med en tank.
Alltid lika trevligt och sätta en kula med en tank =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Hustaket ska vara precis så högt att tankröret inte når ända upp vilket tvingar dig att bemanna KSP'n i takluckan. Lagom tills du fått ordning på koordinaterna plingar det till i hjälmen lite vackert

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus P6T Ws Professional CPU: Intel Core i7@2.8Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12P GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 7 x64 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompalainen:

Hustaket ska vara precis så högt att tankröret inte når ända upp vilket tvingar dig att bemanna KSP'n i takluckan. Lagom tills du fått ordning på koordinaterna plingar det till i hjälmen lite vackert

CG reporting in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompalainen:

Mysigt

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Skrivet av Tompalainen:

Skrivet av Tobblish:

CG reporting in.

Haha BF humor xD
Fixa kordinater, säg åt teammate i heli/flyg "högra huset bredvid silo, 2 fönstret 3 våningen. Boeg sniper, plocka den j*veln"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Sniper borde inte finnas med i spel, alternativt göra dom så förbannat svåra att ingen spelar dom. Så förbannat tråkitg när alla kör sniper och man försöker själv + nån till löpa fram och göra nått vettigt....

MINDRE SNIPERS TILL FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Sniper borde inte finnas med i spel, alternativt göra dom så förbannat svåra att ingen spelar dom. Så förbannat tråkitg när alla kör sniper och man försöker själv + nån till löpa fram och göra nått vettigt....

är du galen?! Sniper är ju det bästa som finns!

Ljudet i bf2 från snipern. Åhhh kan inte skriva mera för tillfället.. N2G

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

är du galen?! Sniper är ju det bästa som finns!

http://s3.hubimg.com/u/144686_f520.jpg

Ljudet i bf2 från snipern. Åhhh kan inte skriva mera för tillfället.. N2G

Ja för folk som hatar utmaningar och är fega kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Det har jag missat. Tack

Lana? Det är ju hur kul som helst att lana BF2 128 bottar (mod)!

Vilken mod snackar du om? är det aix modden? prövade att göra en server med den men alla bottar hamnar på samma lag hur vi än gör. Om det är den modden berätta gärna hur man gör eller berätta vilken mod ni använder :).

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har inget emot snipers, OM en eller två i laget spelar sniper. Men när över halva laget sitter och trycker med en jävla sniper då rage quittar jag direkt. Tur att vissa servrar kan begränsa antalet snipers och hoppas det blir så i BF3 också.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Håller med dig! Men tur för mig så har jag inte stött på många snipers i BF2, dock är den en annan femma i BC2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Har inget emot snipers, OM en eller två i laget spelar sniper. Men när över halva laget sitter och trycker med en jävla sniper då rage quittar jag direkt. Tur att vissa servrar kan begränsa antalet snipers och hoppas det blir så i BF3 också.

Exakt, begränsa är en bra grej

Permalänk
Medlem

Att däremot välja Recon i BC2 och smälla på ett 4x zoom sikte på M95an, och vara aktiv.. Det är roliga grejer det.
Sitta och trycka i en buske är ju bara tråkigt, och irriterande!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag hoppas att siktet guppar av andningen nu då det inte gjorde det i BC2, detta gjorde prickskytte i BC2 till en barnlek. Sen så behövs det nog fler saker också för att begränsa hur många prickskyttar som finns, max antal på en bana t.e.x.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag hoppas att siktet guppar av andningen nu

Man ska kunna hålla andan för att stabilisera, så antagligen kommer det göra det.

Skrivet av Zeuxlarsson:

I takt med att spelen når en bredare publik så blir influensen av hönshjärnor och tokstollar större. Tragiskt men sant.

Hönshjärnor fanns det gott om förr också, och då som nu föredrog många av dem reconklassen:

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Stackarn, förlamad ifrån magen å ner, inte lätt å skjuta på nån som springer runt en då int. (jösses)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Instämmer! Gör det svårare o begränsa antalet per bana.

Har personligen inget emot "snipers" men det kan bli lite mycket när ALLA är det OT Såhär ser det ut hemma hos mig för övrigt:

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet vad det kommer vara för requirments för BF3?

Permalänk
Moderator
Moderator

Prickskyttar i dagens spel är så felaktigt implementerade att det är skrattretande, de hör inte hemma i taktiska sammandrabbningar på 100-50m distans. Ration prickskyttar gentemot vanliga soldater är likaledes det en källa till förnöjelse, när om någonsin skickas var fjärde person på slagfältet ut med en sådan här;

Jag tog bilden och fick också hålla i den, precis som jag fick känna på andra versioner av prickskyttegevär. Har inte avfyrat dem men inte ens tränade soldater springer omkring med dessa precisionsinstrument i närstrid. Det är inte vapen som man kan använda i reflexiv närstrid, den dagen dataspel speglar och tar hänsyn till vapnets massa och modifierar träffsäkerheten/reaktionshastigheten beroende på det...

Jag har all respekt för duktiga gamerprickskyttar som används vettigt. Bland det bästa jag sett är i BF2 PR där man inte ens kan få vapenkittet med för få spelare på servern och det avgränsas till 1-2 per lag. Tappar du det så är det borta i 20 minuter, fi kan inte plocka upp det heller.

Hade jag designat spel så hade min lösning för "Sniper" klassen eller för den delen alla andra klasser/roller sett annorlunda ut. Då hade jag tagit 2 minuter uppstartstid där man ansöker om olika roller/uppdrag i kommande match. Matchen/gameplay skulle ta 1-2h, saknas roller/uppdrag eller om nya tillkommer under matchen (tänk Brink) så kan en squadleader göra övergången. Pansar, flyg, recon med mera. Fixat, klart med uppdelningen och inga vänteköer på flygplatsen för de kan inte ens spawna där om man inte är med i flyggruppen.

Anyhow, lång offtopic. Är väldigt nyfiken på vilka andra gamemodes och vad som nu gäller flaggor eller dess ersättning för att ta områden i BF3.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Hur tusan kommer det sig att dom inte får död på han?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Quantin:

Inte släppts ännu, det finns en post längre upp som spekulerar i hårdvaran som kördes på DH vilket antyder att max grafik i BF3 kan vara svårt att uppnå med dagens grafikkortslösningar...men vi får se. Det är långt kvar tills det ens blir pre-beta på spelet.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Quantin:

DICE har inte släppt några officiella uppgifter om det än, men så fort de gör det så kommer du kunna läsa om det i den här tråden. Tro inte på något du hör som inte är officiellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jake93:

en annan taktisk fördel med att döda squad leadern är ju att vissa som spelar seriöst kör att den som är leader bestämmer över vart alla ska gå och vart dom ska skjuta så när man dödar leadern så blir dom helt vilsna
märkte detta i BF2 när man spelat att alltid när jag dödade samma kille i en viss squad så dog dom andra nästan genast
fast så spelar ju knappt några

Kan ju också vara så att squadleadern var den bästa spelaren vanligtvis och när han dog fick dom andra det svårt.

Permalänk
Moderator
Moderator

Synopsis av E3 intryck

Reportage om BF3
http://enterbf3.com/

Svensk interviju med KMT.

(5:22) YES - INGA KILLSTREAK rewards a CoD! Det var jag orolig för att varje squadlead skulle få möjlighet att ropa in offmapsupport..puh, fortfarande spelarstyrt.

(7:40) Snackar om mod support men lovar inget, det låter som om de i alla fall inte glömt det.

(8:50) I storleksordningen El Alamein kommer att ses. KMT poängterar blandningen av inf-fordon.

Storleksjämförelse på kartor, låter lovande. Stora banor utlovas.

Vapen men också fordon ska gå att göra customization på, kul. Sikten, vapen osv. Mer än i BC2 (7:32) och för specifika fordon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kul!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Plöjer http://enterbf3.com/ rapporten nu, tio sidor godis.

"disable vehicles", trevligt. Inte alltid automatisk död för alla inuti och mer realistiskt att blåsa av larvband/däck.

"Groundbased vehicles regen health, even without the aid of a repair tool (no word on helis or jets), although don't expect them to survive longer under sustained fire." Vad i....*bleep*?!?!

"Some buidlings can be levelled, most just deform: it avoids unbalanced levels" Helt ok med mig, det krävs rätt mycket för att helt förstöra ett betonghus.

"...reveals a dedicated co-op mode, running over ten unique maps and supporting two players, pointing to a completely separe campaign." Kul. Så vi får Singeplayer, Co-Op och Multiplayer i ett spel. De satsar onekligen hårt.

Såg också en review som en kamrat skrev på engelska, han var på DH men försöker få han till att posta i denna tråden (vill inte länk stjäla hans rapport ). Lite oroväckande att han tyckte intrycken var mer åt BC2 än BF2 hållet. Å andra sidan var detta en CQB bana i "Rush" mode.

Visa signatur