Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk

Tjolahej, ville bara informera lite, nu har jag inte läst igenom hela tråden, men med tanke på alla andra "ny dator för BF3" trådar, samt "BF3 systemkrav" så verkar det som att det inte kommit fram.

Systemkraven för att klara BF3 må inte vara så höga, men för att maxxa det, som många säger att de vill, och som många instämmer att det kan med den burken, så kostar det lite mer.

DICE har utvecklat tekink/fysik i frostbite som är såpass hög så att de själva inte kan maxxa det, därav så alla trådar där folk slänger i ett 580 i lådan och förväntar sig dra på, kommer inte fungera.
DICE demo-burk som de körde gick på 50.000kr och de var långt ifrån maxxat, de vet själva inte vad som krävs för att maxxa/de kan själva inte maxxa det.

Hoppas lite folk ser detta inför sin uppdatering, jag säger inte att folk inte borde uppdatera, jag bara säger, maxxa lär du inte gör på ett tag, det är bara att rusta till tänderna och hoppas på det bästa.
En del av det som kräver mycket är deras typ av AA de använder sig av, senaste versionen som är extrem.

Källa; DICE

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palle Pung:

Kan ju bero på att de bara visat multiplay från en trång rush-bana...

Det är ju det jag menar - ändå är folk stensäkra på att det är årets bästa spel.

Det jag menar är att BF3 verkar ha skippat den taktiska biten en del. Med all spårljusammo, överdriven destruction och allt annat ser det mer ut som hollywood än dokumentär, och det är inte så jag kommer ihåg min BF2-upplevelse.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tofupunk:

Det är ju det jag menar - ändå är folk stensäkra på att det är årets bästa spel.

Det jag menar är att BF3 verkar ha skippat den taktiska biten en del. Med all spårljusammo, överdriven destruction och allt annat ser det mer ut som hollywood än dokumentär, och det är inte så jag kommer ihåg min BF2-upplevelse.

Visst, kan bara hålla med att det vi sett hittills inte visar stora kartor och möjligheterna till strategiska eller för den delen taktiska engagemang. Rush mode är i min mening bara CS/COD/BFBC2 lookalike, reflextävlan och inövade moment i CQB.

Däremot har vi sett större kartor panoreras över eller i SP läget när de kör tanks i öken med dalgångar och kullar. Är övertygad om att den biten återfinns i MP läget, det ger en teaser om att det finns mer.

Dessutom är jag säker på att vi inte sett det bästa i BF3 ännu, långt ifrån. Det kortet håller de på tills närmare lanseringen. Dice vet mycket väl att MP läget är det som uppskattades mest, BF2 handlar ju bara om det och de har ju statistik på hur många som spelar det än idag.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Visst, kan bara hålla med att det vi sett hittills inte visar stora kartor och möjligheterna till strategiska eller för den delen taktiska engagemang. Rush mode är i min mening bara CS/COD/BFBC2 lookalike, reflextävlan och inövade moment i CQB.

Däremot har vi sett större kartor panoreras över eller i SP läget när de kör tanks i öken med dalgångar och kullar. Är övertygad om att den biten återfinns i MP läget, det ger en teaser om att det finns mer.

Dessutom är jag säker på att vi inte sett det bästa i BF3 ännu, långt ifrån. Det kortet håller de på tills närmare lanseringen. Dice vet mycket väl att MP läget är det som uppskattades mest, BF2 handlar ju bara om det och de har ju statistik på hur många som spelar det än idag.

Jovisst, men jag vill minnas riktigt stora banor i BC2 singleplayer också.

Är fortfarande långt från övertygad. Folk dreglar över standardgrejer som prone och bipods men jag har inte sett något som antyder att gameplay blir mer likt BF2 än BC2.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Så är det ju alltid, folk kissar i brallan över minsta lilla detalj som kommer fram och allt rockar stenhårt. Eller så sågas allt som släpps i förväg för att man gör allt för att undvika ännu en besvikelse.

Visuellt är det mycket likt BC2, men det är väl inte så konstigt?
Hur mycket man än vill att det skall bli ett nytt BF2, eller BF1942 så blir det inte så. Dagens spel har formats till något annat, tack vare finniga konsolkids, piratkopiering eller onda pengakåta storföretag eller ej.
SP finns där för att sälja spelet, för att man måste ha det för att få "höga" betyg av kritikerkåren och därigenom få in sina stålar. Dice har dessutom visat ett stort intresse för att också leka lite med egen spelmotor och berätta en historia, som en fullfjädrad spelstudio gör. Sedan har säkert EA en del i det också...
Stora kartor skulle jag också gärna vilja se, och majoriteten av spelarna vill säkert det också, men inte spela. De flesta tröttnar efter tio minuter när det inte är konstant action. True story...

Man måste kunna acceptera att de flesta spel inte utvecklas mot en minioritet som hardcore BF-fans numera börjar bli. Att BF3 påminner mer om den "gamla goda tiden" kan man bara hoppas. Oavsett vilket så behövs nog lite överseende för vissa detaljer om gamla rävar skall uppleva det som ett "bra" spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det har med /b/ tråden och göra och inget annat. Att han slingrar sig i intervjun är för att han inte vill publikt smutskasta en konkurrent.

Det har ingenting med /b/ tråden att göra, tråden skapades på /v/.

ON topic: Har cougar gjort sitt reportage ännu? ^^

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Jovisst, men jag vill minnas riktigt stora banor i BC2 singleplayer också.

Är fortfarande långt från övertygad. Folk dreglar över standardgrejer som prone och bipods men jag har inte sett något som antyder att gameplay blir mer likt BF2 än BC2.

Kan inget annat säga än att jag håller med dig. Har inte sett något som övertygat mig än.

Kommer fordonen ha oändligt med ammo som bc2? Kommer det att finnas kulspruta och smoke för pansarvagnen eller måste man ha idiotiska perks för det? Kommer helikoptrarna flyga mer än ett par meter över marken?
Hittills av det jag har sett så liknar spelet mer BC2 än BF2. Vad jag har sett och vad som har bekräftats tyder mycket på det tråkigt nog..
- Ingen Commander.
- Squads på 4 pers..
- 4 klasser.
- Upplåsbara perks(thermal vision mm) för fordon.
- En UI mycket likt BC2s.
- En trång Rush map.

Vad som är likt BF2
- Prone
- 64 spelare
- Flygplan
- Support

Jag kanske låter lite negativ men jag har varit med tillräckligt länge för att veta att det snackas mer än vad som görs. Tyvärr har inte Dice övertygat mig då man inte visat något speciellt samt varit väldigt "tysta" i sina intervjuer. Jag hoppas verkligen att jag har fel och att spelet är likt mer likt BF2 då jag hatar i stort sett ALLT med BC2.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Vad ska du med bottar till?

Fylla ut.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Fylla ut.

Synd att botsen på Battlefield ska vara så jävla dåliga : /
Jag tycker till och med att botsen i CZ är bättre!

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

http://www.battlefieldnexus.com/index.html/_/news/battlefield...

Mycket intressant artikel. Får hoppas att serverfilerna inte är låsta, kanske blir några moddar ändå i så fall.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Kan inget annat säga än att jag håller med dig. Har inte sett något som övertygat mig än.

Kommer fordonen ha oändligt med ammo som bc2? Kommer det att finnas kulspruta och smoke för pansarvagnen eller måste man ha idiotiska perks för det? Kommer helikoptrarna flyga mer än ett par meter över marken?
Hittills av det jag har sett så liknar spelet mer BC2 än BF2. Vad jag har sett och vad som har bekräftats tyder mycket på det tråkigt nog..
- Ingen Commander.
- Squads på 4 pers..
- 4 klasser.
- En trång Rush map.

Vad som är likt BF2
- Prone
- 64 spelare
- Flygplan
- Support

Jag kanske låter lite negativ men jag har varit med tillräckligt länge för att veta att det snackas mer än vad som görs. Tyvärr har inte Dice övertygat mig då man inte visat något speciellt samt varit väldigt "tysta" i sina intervjuer. Jag hoppas verkligen att jag har fel och att spelet är likt mer likt BF2 då jag hatar i stort sett ALLT med BC2.

Jag tror mig faktiskt ha hört att commander ska vara med, sen vem bryr sig om UI? Man kör ju HC:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

http://www.battlefieldnexus.com/index.html/_/news/battlefield...

Mycket intressant artikel. Får hoppas att serverfilerna inte är låsta, kanske blir några moddar ändå i så fall.

Tack

Permalänk
Medlem

Det finns commander, kolla på MP videon igen. Stjärnan visar vart han förbehåller sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror mig faktiskt ha hört att commander ska vara med, sen vem bryr sig om UI? Man kör ju HC:)

Commander ska inte vara med dom har delat ut commander funktioner till klasserna så att det inte är bara 2 av 64 som kan använda dessa saker.

Skrivet av Sarevok:

- Ingen Commander.
- Squads på 4 pers..
- 4 klasser.
- En trång Rush map.

Vad som är likt BF2
- Prone
- 64 spelare
- Flygplan
- Support

det är bara en sak att inse och det är att ni som klagar bara på att det inte är likt bf2 eller att det är för likt bfbc2.
detta är inte BF2 och det är inte BFBC2 detta är BF3.
om ni vill ha något som är exakt som BF2 föreslår jag att ni spelar BF2 istället för att klaga på att BF3 inte är BF2.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Det finns commander, kolla på MP videon igen. Stjärnan visar vart han förbehåller sig.

commander finns inte det har dom redan sagt flera gånger.
stjärnan du snackar om är nog sådanafall squad leadern eftersom man skulle kunna se vem som var det så att fienden ska kunna försöka döda leadern först

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jake93:

commander finns inte det har dom redan sagt flera gånger.
stjärnan du snackar om är nog sådanafall squad leadern eftersom man skulle kunna se vem som var det så att fienden ska kunna försöka döda leadern först

Och vad tjänar fienden på att döda en squadleader?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ta bort en spawnpunkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ta bort en spawnpunkt?

Är det så det fungerar? Aldrig spelat BF serien så har ingen koll alls på "commanders" osv.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Fienden kan inte spåna i squden då utan får välja bas eller egen flagga (conquest)...

Nu får dom ta o släppa system kraven ....blir vansinnig på alla spekulationer hit o dit...man vill ju få årdnig på burken tills betan kommer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr-magoo63:

Fienden kan inte spåna i squden då utan får välja bas eller egen flagga (conquest)...

Nu får dom ta o släppa system kraven ....blir vansinnig på alla spekulationer hit o dit...man vill ju få årdnig på burken tills betan kommer...

Aha på så vis, tack för upplysningen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Är det så det fungerar? Aldrig spelat BF serien så har ingen koll alls på "commanders" osv.

Om det kommer fungera som i BF2 att man bara kan spawna på gruppledaren så är det en väldigt bra taktik att ta ut just gruppledaren.

Kommer fienderna alltså kunna se gruppledarna tydligt markerade?

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Om det kommer fungera som i BF2 att man bara kan spawna på gruppledaren så är det en väldigt bra taktik att ta ut just gruppledaren.

Kommer fienderna alltså kunna se gruppledarna tydligt markerade?

Vet ej...men i bf2 kunde fienden inte de...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Skrivet av KKay:

Skrivet av Tjodd:

Ta bort en spawnpunkt?

Skrivet av mr-magoo63:

Vet ej...men i bf2 kunde fienden inte de...

Vad som har bekräftats just nu i alpha är att du kan spawna med vem som helst i din squad. Du kommer att ha en squad leader som kommer att ha en sjärn markering över sig när han blir spottad och angående hans roll så är Dice väldigt hemlighetsfulla just nu så det återstår att se. Eftersom Recon har mortal och Support är tillbaks så vet jag inte riktigt vad man kan förvänta sig.

Skrivet av jake93:

Commander ska inte vara med dom har delat ut commander funktioner till klasserna så att det inte är bara 2 av 64 som kan använda dessa saker.

det är bara en sak att inse och det är att ni som klagar bara på att det inte är likt bf2 eller att det är för likt bfbc2.
detta är inte BF2 och det är inte BFBC2 detta är BF3.
om ni vill ha något som är exakt som BF2 föreslår jag att ni spelar BF2 istället för att klaga på att BF3 inte är BF2.

Jepp de har delat ut Commander funktionerna. Vi är mycket medvetna om att det är BF3 tack Dice har sagt att det ska vara mer likt BF2 än BC2 men hittills har jag inte sett mycket som tyder på det men som jag skrev tidigare, Jag hoppas verkligen att jag har fel!!

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Vad som har bekräftats just nu i alpha är att du kan spawna med vem som helst i din squad. Du kommer att ha en squad leader som kommer att ha en sjärn markering över sig när han blir spottad och angående hans roll så är Dice väldigt hemlighetsfulla just nu så det återstår att se. Eftersom Recon har mortal och Support är tillbaks så vet jag inte riktigt vad man kan förvänta sig.

Ah, trist om det är så. Där försvann ytterligare en tyngre, taktisk aspekt i spelet. Iof, om commanderprylarna delas ut till gruppledarna så kan det ändå finnas en större vinning med att veta vem som är gruppledare.

Permalänk
Medlem

"@Demize99 Can a player spawn on any squadmate or squad leader only? If the former, then can the SL spawn on a squaddie?
20 Jun
in reply to ↑
Alan Kertz
@Ahmad1Metallic Squad Leaders can spawn on any squadmate, squad members can only spawn on the Leader. Keeps pace up without tons o spawns."
http://twitter.com/#!/Demize99

Permalänk
Medlem

Hmm... vet inte hur jag känner inför det. Bättre än alla spawnar på alla i alla fall.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Låter mycket bra!

Permalänk

vad vet inte med er men jag spelar för att det är roligt så jag shiter i om man kan kasta kaniner på varandra, så länge det är skoj men värkar som många värkar glömma det i det här fanboy kriget

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Skrivet av wingman92:

vad vet inte med er men jag spelar för att det är roligt så jag shiter i om man kan kasta kaniner på varandra, så länge det är skoj men värkar som många värkar glömma det i det här fanboy kriget

Fanboykrig? För ett sådant ska föras så krävs två sidor, vilka är då det stridande parterna i din mening?

ps. 'Värkar' har gravida och shiter är en avgrening inom Islam om jag inte minns fel:)

Permalänk
Medlem

en annan taktisk fördel med att döda squad leadern är ju att vissa som spelar seriöst kör att den som är leader bestämmer över vart alla ska gå och vart dom ska skjuta så när man dödar leadern så blir dom helt vilsna
märkte detta i BF2 när man spelat att alltid när jag dödade samma kille i en viss squad så dog dom andra nästan genast
fast så spelar ju knappt några

Visa signatur

(\__/)
(O.o)