Fjärrstyra spotify i vardagsrummet

Permalänk

Fjärrstyra spotify i vardagsrummet

Hej!

Jag håller på att undersöka möjligheterna att ha någon sorts musikuppspelare till vardagsrummet, som även ska kunna kopplas till ett par högtalare på uteplatsen. Fjärrstyrningsmöjlighet är ett krav och det ska fungera både med spotify och egen musik från hårddisk. Nästan alla i famlijen har android-telefoner, så en app för fjärrstyrningen vore att föredra.

Jag känner redan till Sonos system, men innan jag riktar in mig dit alltför mycket vore det intressant att veta vad det finns för andra möjligheter, t.ex. att använda en HTPC och vad som skulle krävas för att få detta att fungera. Kanske det finns några lösningar som kör webinterface?

Permalänk
Medlem

Spotimote funkar bra för att styra spotify tycker jag.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Inaktiv

Använder själv airport o airfoil fungerar prima.

Permalänk