Permalänk
Proffsmoddare

Jolt Cola tillbaka?

Hallå SweC!

Jag är en av många (hoppas jag) som gillade drickan Jolt Cola väldigt mycket. Men dom gick ju i konkurs och sista flaket auktionerades ju ut på Dreamhack för något år sen. Idag när jag jobbade på Ica så rullade en pall med denna in på lagret:

Har den här funnits länge och är de jag som är efter? Hur som helst så är de ju härligt att den finns igen. Verkar dock vara lite omgjord. Inte hunnit provsmaka än men den ligger i frysen på kylning.

Vilka fler gillar denna underbara dryck?

/Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Smakar inte alls som jolt cola, tyvärr.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av P-NILZ:

Smakar inte alls som jolt cola, tyvärr.

Mmm...jag har för mig dom gjorde en Jolt-kopia eller något dylikt är jag rädd.:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Proffsmoddare

Dom gjorde om Jolt till en energidryck med ginseng, taurin och guarana men skulle behålla samma smak. Det återstår att se!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Avstängd

Ahaa...då förstår jag. Berätta gärna hur du upplevde nämnda cola när du smakat!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Känns lite som att återuppliva Bullfrog och tvinga dem utveckla FPS. Kan gå fantastiskt bra.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MacEnkronan:

Ahaa...då förstår jag. Berätta gärna hur du upplevde nämnda cola när du smakat!:D

Den smakade inte som gamla Jolt, men påminde en del om den, lite mindre smak. Men en helt okej dricka.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Willys har någon Extreme Cola, smakar likartat som Jolt.
Fast en sådan episk dryck går aldrig att kopiera såklart!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Willys har någon Extreme Cola, smakar likartat som Jolt.
Fast en sådan episk dryck går aldrig att kopiera såklart!

Mjo den är ändå god Brukar köra på den själv.. Gillade Jolt bra för att alla energidrycker är packade med Taurin, Guarana och B komplex och annat stuff..

Tyckte det räckte med Cola + Koffein... varför krångla till det?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Gillade Jolt i början på tiden den begav sig men ändrade sig emot slutet av dess karriär.
Extreme Cola som Gunvald snackade om tycker jag smakar bättre än vad Jolt gjorde.

Dock ska det tilläggas att jag dricker inte energidrycker längre förutom en Monster då och då.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av C4B12:

Den smakade inte som gamla Jolt, men påminde en del om den, lite mindre smak. Men en helt okej dricka.

Just what Isuspected...:P Ok då vet jag, tack.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Hallå SweC!

Jag är en av många (hoppas jag) som gillade drickan Jolt Cola väldigt mycket. Men dom gick ju i konkurs och sista flaket auktionerades ju ut på Dreamhack för något år sen. Idag när jag jobbade på Ica så rullade en pall med denna in på lagret:

http://img171.imageshack.us/img171/981/sany0019q.jpg

Har den här funnits länge och är de jag som är efter? Hur som helst så är de ju härligt att den finns igen. Verkar dock vara lite omgjord. Inte hunnit provsmaka än men den ligger i frysen på kylning.

Vilka fler gillar denna underbara dryck?

/Johan Nyman

Dang jag läset om nyheten på grays förut idag, visste inte att de redan hade hittat till sverige! måste nästan ned till lokala ICA och kolla senare i eftermiddag

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

konkurs?jolt?que?
jobbade på willys ett bra tag för inte allt för länge sedan och jag vet inte hur många 1000 jolt som jag packade upp där och dom på willys hade då inte hört något om nån konkurs eller hade planer på att sluta sälja jolt.
möjligtvis att dom har slutat att säljas på dom butiker runt om dej och på annat håll,men jolt säljs fortfarande för fulla muggar.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jolt var aldrig godare än vanlig coca-cola, den var bara en extra nördpryl med koffein som man drack för sakens skull.
Inget fel med det, men inget jag saknar i dagens läge :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Hur kunde dom konka? Folk köpte la asmkt av den där underbara drycken.
Skiten var ju alltid slut hos alla ställen där jag bor iaf :/

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

konkurs?jolt?que?
jobbade på willys ett bra tag för inte allt för länge sedan och jag vet inte hur många 1000 jolt som jag packade upp där och dom på willys hade då inte hört något om nån konkurs eller hade planer på att sluta sälja jolt.
möjligtvis att dom har slutat att säljas på dom butiker runt om dej och på annat håll,men jolt säljs fortfarande för fulla muggar.

Jolt gick i konkurs 2009

http://www.sweclockers.com/nyhet/12262-sista-flaken-jolt-cola...

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem

900kr för flaket.
Ja man hade ju lätt kunnat fixa massa annan god dricka för den summan ;).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Finns ju Jolt i pet flaska.

Såg både på maxi i halmstad och ica i kristianstad förra veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Finns ju Jolt i pet flaska.

Såg både på maxi i halmstad och ica i kristianstad förra veckan.

Ica Maxi Kristianstad?
Om så är fallet skall jag nästa undersöka imorgon! Saknat jolt tyckte alltid det var godare än cola

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

det må hända,men har varit tillbaka på marknaden ett bra tag nu,från tidiga 2010 skulle jag tro(eller tidigare tom).
dock så finns dom inte på burk(så vitt jag vet),utan på flaska.
gick åt som smör i solsken då jag jobbade på willys.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

det må hända,men har varit tillbaka på marknaden ett bra tag nu,från tidiga 2010 skulle jag tro(eller tidigare tom).
dock så finns dom inte på burk(så vitt jag vet),utan på flaska.
gick åt som smör i solsken då jag jobbade på willys.

Och alla drycker som cola etc är alltid 100 gånger godare på burk.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

det må hända,men har varit tillbaka på marknaden ett bra tag nu,från tidiga 2010 skulle jag tro(eller tidigare tom).
dock så finns dom inte på burk(så vitt jag vet),utan på flaska.
gick åt som smör i solsken då jag jobbade på willys.

Jag får dra iväg till whillys någon dag, och kolla upp det.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Och alla drycker som cola etc är alltid 100 gånger godare på burk.

sant,beroende vilken slags flaska det är,är det cola i glas flaska,då är det enligt mej inte mycket som slår det,speciellt iskall,men är det som jolt pet flaskorna,ja,då slår burken det tycker jag:)

Skrivet av Henrikfotograf:

Jag får dra iväg till whillys någon dag, och kolla upp det.

gör så.
dock så vet jag ej varför,men willys i skönsberg här i sundsvall(där jag jobbade) sålde jolt i mängder,men willys i birsta verkar inte sälja dom tydligen(har bara varit i den butiken 2 ggr och då hade dom dom ej,iaf inte i butiken).
lite knäppt,man tycker ju att båda butikerna borde sälja.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

vad är det för speciellt med det kalla stålet eller det kalla glaset. kanske plast "smakar av sig?"

även jag har sett något jolt variant men jag har aldrig gillat den så mkt så jag kollade inte närmre.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Ska man dricka något så är det från glas man ska dricka. Annars smakar det bara skit

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Ska man dricka något så är det från glas man ska dricka. Annars smakar det bara skit

r 33cl cola är 10 gånger godare en 1,5L i glas imo

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Blev lite joltsugen här. Någon som vet vilka affärskedjor som har i södermanland/sthlm's trakten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

det må hända,men har varit tillbaka på marknaden ett bra tag nu,från tidiga 2010 skulle jag tro(eller tidigare tom).
dock så finns dom inte på burk(så vitt jag vet),utan på flaska.
gick åt som smör i solsken då jag jobbade på willys.

Alltså Jolt cola tillverkas inte längre i sitt original form och har heller inte gjort det sedan 2009 då Jolt konkade, Grays köpte då upp receptet och producerade i USA i nya burkar och ett modifierat recept. Ifall ni har packat upp detta på Willys eller w/e så är det förmodligen rester från 2009 eller liknande.
Nu börjar dock nya Jolt säljas här igen med Grays som producenter av colan fast med ett nyare recept. Vilket är första gången de importeras här sedan 2009 då originella Jolt gick i konkurs.
Hoppas att det kommer till en Ica/willys nära mig snart så att man kan testa och hoppas att den smakar lite som den gammla jolt gjorde...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Tror ni det finns en stor efterfrågan på Jolt? Köpte på mig ett flak strax efter konkursen.

Permalänk

den riktiga nya jolt colan är extreme cola står till och med på burken har jag för mej att det är gjort på samma recept som jolt colan sen smakar den likadant enligt mej.. kostar 5 kr i motala skit bra!