vilka dvd-r brännare klarar 9.4gig?

Permalänk
Medlem

vilka dvd-r brännare klarar 9.4gig?

Hejsan!
ja var inne på http://www.cdr-by-mail.co.uk/acatalog/CDR_By_Mail_DVD_R_21.ht... och såg till min förvåning att de såldes de 9.4gigs dvd-r .
är de samma som 4.7 fast dubbelsidiga? går dom att bränna på alla dvd-r brännare?

\\billy

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade. Min prisguide för Switch 2 inkl importpriser.

Permalänk
Medlem

Det är precis samma sak som en vanlig dvd-r skiva fast du kan skriva på båda sidorna.. Ska inte vara några problem för vanliga DVD brännare

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Är den tjockare? Isåfall finns det säkert nån knäpp brännare som har problem.
I och med att det bara är en dubbelsidig skiva som man måste vända på, är det ju bättre att köpa enkelsidiga skivor så länge en dubbelsidig inte är väsentligt billigare än två enkelsidiga (för två enkelsidiga är precis lika jobbigt att använda, och mer mångsidigt i och med att de inte måste sitta ihop). Och den där dubbelsidiga kostar ungefär som tre enkelsidiga.

Varför kom det aldrig dubbelsidiga CD-R-skivor?

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Inaktiv

fel bränningsteknik? ingen nytta av de? går ju att använda 2st istället, mycket billigare

Permalänk
Medlem

Dessutom blir det ju problem om man har bränt på båda sidorna och har tankar på att märka skivorna så man vet vad som är på dem... Iofs vet jag ju inte hur kinkiga dvd läsare är på ytan av skivan men jag skulle gissa på att det funkar ungefär lika dåligt som när man skrivit på fel sida av en CD!

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!