Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om hur mitt system kommer att stå sig i BF3 baserat på rykten?
Det gick att maxa BC2.

Intel i5 750 @ 2,67 GHz
4 gb RAM
ATI Radeon 5800

Blir nöjd om jag kan spela det på iaf någorlunda hyffsad grafik!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Skrivet av saliv:

Någon som har en aning om hur mitt system kommer att stå sig i BF3 baserat på rykten?
Det gick att maxa BC2.

Intel i5 750 @ 2,67 GHz
4 gb RAM
ATI Radeon 5800

Blir nöjd om jag kan spela det på iaf någorlunda hyffsad grafik!

Vad för grafikkort har du? Den finns 5830, 5850 och 5870. Prestandalöpet från sämsta till bästa är ganska stort.

EDIT: Någon som hört var man kan förhandsboka Det med Physical Warfar pack till PC? Tydligen går det inte på gamestop.se även om dom klart och tydligt sagt att det är dom som gäller?

Permalänk
Moderator
Moderator

Rykte angående Betan

Om ni, liksom jag, har köpt MoH:LE för att få vara med på BF3 betan i september så glöm inte att registrera er på Origin med en e-mail. Det ger er beta nyckeln och DL möjligheten enligt denna länk när det är dags.

http://battlefieldo.com/bf3-beta-delivered-origin-ea-support/

PS: Tänk på att även om det är bilder med EA's support så kan det vara fake. Låter dock ganska vettigt och inget som någon kan tjäna på.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Om ni, liksom jag, har köpt MoH:LE för att få vara med på BF3 betan i september så glöm inte att registrera er på Origin med en e-mail. Det ger er beta nyckeln och DL möjligheten enligt denna länk när det är dags.

http://battlefieldo.com/bf3-beta-delivered-origin-ea-support/

PS: Tänk på att även om det är bilder med EA's support så kan det vara fake. Låter dock ganska vettigt och inget som någon kan tjäna på.

Vart registrerar man sig?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Vart registrerar man sig?

Lite tidigt att säga säkert men baserat på det som var i länken med EA supporten så handlar det om vara registrerad på EA med MoH:LE. Vilket är lite intressant eftersom jag köpte Steam varianten. Hmm...får nog labba lite med Origin och huvudsidan på EA för att få till detta.

Jag ser att "My Games" på EA's huvudsida registrerat att jag spelat MoH i alla fall. Återkommer.

Fixat: Man var bara tvungen att aktivera det i origin fönstret så syns det som nedladdningsbar digital kopia av filerna. Precis som Steam. Om det stämde att MoH:LE beta nycklarna distribueras på det sättet så postar jag här när jag vet mer som bekräftelse.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Lite tidigt att säga säkert men baserat på det som var i länken med EA supporten så handlar det om vara registrerad på EA med MoH:LE. Vilket är lite intressant eftersom jag köpte Steam varianten. Hmm...får nog labba lite med Origin och huvudsidan på EA för att få till detta.

Jag ser att "My Games" på EA's huvudsida registrerat att jag spelat MoH i alla fall. Återkommer.

Fixat: Man var bara tvungen att aktivera det i origin fönstret så syns det som nedladdningsbar digital kopia av filerna. Precis som Steam. Om det stämde att MoH:LE beta nycklarna distribueras på det sättet så postar jag här när jag vet mer som bekräftelse.

Tack

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Fan va jag vill se moddar till Battlefield 3 så som

http://www.silentheroes.se/ - Ohh memories...

Och givetvis Forgotten Hope! Ser faktiskt mer fram emot framtida moddar till BF3 än själva core-spelet, om DICE nu verkligen ska vara PC vänliga så ska dem banne mig släppa Mod-tools!

Permalänk
Medlem

Mod tools har dock varit mer undantag än regel i DICE förflutna tyvärr. Postade en intressant länk om ämnet några sidor tillbaka i tråden.

Håller dock med dig, spelet måste nog ha moddar för att vara intressant i längden.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Fan va jag vill se moddar till Battlefield 3 så som

http://www.silentheroes.se/ - Ohh memories...

Och givetvis Forgotten Hope! Ser faktiskt mer fram emot framtida moddar till BF3 än själva core-spelet, om DICE nu verkligen ska vara PC vänliga så ska dem banne mig släppa Mod-tools!

Tror det kommer att komma när dom har släppt allt dlc som dom har planerat till spelet. Dom vill nog inte ha någon konkurrens.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Tror det kommer att komma när dom har släppt allt dlc som dom har planerat till spelet. Dom vill nog inte ha någon konkurrens.

Låter vettigt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Släpper man för mycke godis tar man död på produkt i förtid, bättre å lämna lite gotti gott 1ggr/mån å när spelet är mättat så slopar man ut mod verktyg så fortsätter folk å toklira bra tag till

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Låter vettigt.

Fast å andra sidan lär det ju inte komma ut någon bra mod på minst ett par tre månader än om mod tools släpps vid release.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Fick svar från EA support ang hur beta nyckeln distribueras, vilket man kunde vänta sig.

Citat:

Hello Lars,

Thank you for writing to us here at Electronic Arts.

Unfortunately, we don't have any update on it. However you should be receiving the key on the same email where the MOH is registered. I would also recommend visiting our news site at http://info.ea.com/, which collects news and related media on upcoming releases as they are made available.

If there is anything else we may do to assist you please let us know.

Thank you,
Govind
EA Online Support.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Fick svar från EA support ang hur beta nyckeln distribueras, vilket man kunde vänta sig.

Så man behöver inte regga sig nånstans?

Jag blir tokig, jag vet inte vilket FOV jag ska använda på BC2 när jag kör eyefinity >_<
Någon som kör bc2 med eyefinity?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Så man behöver inte regga sig nånstans?

Jag blir tokig, jag vet inte vilket FOV jag ska använda på BC2 när jag kör eyefinity >_<
Någon som kör bc2 med eyefinity?

Testa 100
Annars skulle du vilja ha så låg som möjligt då du redan ser brett.

Permalänk
Hedersmedlem

Håll er till ämnet är ni snälla, inget snack om BC2 här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Håll er till ämnet är ni snälla, inget snack om BC2 här!

Ber om ursäkt.
Finns det någon BC2 tråd? Sökt men inte hittat någon.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

kollade på filmen med dreamhack och det värkar azum men hur blir det med hostandet av servrar kommer det bli dedikerade servrar eller kommer det bli som på bc2?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av landon:

kollade på filmen med dreamhack och det värkar azum men hur blir det med hostandet av servrar kommer det bli dedikerade servrar eller kommer det bli som på bc2?

bc2 har dedikerade servrar.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Tror inte folk riktigt förstår vad "dedikerad" innebär.
Vad jag vet så är det väl att servern inte hostas lokalt utav spelarna.
Utan ligger separat på en server någonstans och är därav alltid uppe.

right?

Många verkar ju tro att dedikerad betyder att alla kan hosta på sin egen dator som med counterstrike eller bf2.
Men det finns ingenting som säger att de planerar att släppa server mjukvaran till folket.

Om det handlar om att det skulle bli lättare att fuska så tycker jag det är lite skitsnack, folk fuskar redan

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av landon:

Skrivet av Lofman:

Tror inte folk riktigt förstår vad "dedikerad" innebär.
Vad jag vet så är det väl att servern inte hostas lokalt utav spelarna.
Utan ligger separat på en server någonstans och är därav alltid uppe.

right?

Många verkar ju tro att dedikerad betyder att alla kan hosta på sin egen dator som med counterstrike eller bf2.
Men det finns ingenting som säger att de planerar att släppa server mjukvaran till folket.

Om det handlar om att det skulle bli lättare att fuska så tycker jag det är lite skitsnack, folk fuskar redan

1. Ja det kommer ha dedikerade servrar.
2. Dedikerade serverar betyder att alla kan sätta upp servern, det går i BC2 och det bör gå i BF3.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att dom kommer släppa fria serverfiler till Battlefield 3. Det blir som med BC2.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Dedikerade serverar betyder att alla kan sätta upp servern

Sen när då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

2. Dedikerade serverar betyder att alla kan sätta upp servern, det går i BC2 och det bör gå i BF3.

nice men det går väll inte att ha dedikerad server i bc2 det är väll bara några ut valda server företag som får sälja bc2 servrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vet inte var du fått din fakta ifrån, det finns bara EN version av serverfilerna som har läckt vad jag vet och det var inte för att DICE ville det utan det var som sagt en läcka. Dessa filer är dessutom väldigt gamla nu.

Sen har dedikerad aldrig betytt att "alla kan sätta upp"

Skrivet av wikipedia:

dedikerad

reserverad för ett specifikt ändamål

Med andra ord, ett program som endast kör serverdelen.
Finns nämligen andra spel där servrarna hostas innuti spelet och därav inte är dedikerade. (som counterstrike 1.6 på lan)

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Hedersmedlem

Inga nyheter egentligen, men ändå kul att höra vad "proffsen" tror och tycker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Inga nyheter egentligen, men ändå kul att höra vad "proffsen" tror och tycker!

Gosh...såg GameTrailers och blek facepalm #1
1min in så sa killen att bops var bra, #2
Pratar något om att campaign i cod var "öppen" #3

sen tappade jag räkningen för alla som satt där var ju så jävla obvious cod fans.
20$ att dom inte ens sett BF2 eller tidigare spel....

Tråkigt att såna här killar som faktiskt får folk att köpa spel är så dumma.
Tror dom gick ner mycket på att BF inte var casual*, att man var tvungen att spela sin klass på ett visst sätt....
japp, här slog jag huvet i väggen och slocknade i 10min.

Btw nämnde du ens att något spel var "bättre" än den andre?

CoD: Run and gun.
BF: Tactics, know your weapon, go with squad and know your enemy.

EDIT: kom på att en snubbe sa att CoD hade bättre single player (samma snubbe som sa att single player inte behövdes) Bops single var ju katastrofalt dåligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Gosh...såg GameTrailers och blek facepalm #1
1min in så sa killen att bops var bra, #2
Pratar något om att campaign i cod var "öppen" #3

sen tappade jag räkningen för alla som satt där var ju så jävla obvious cod fans.
20$ att dom inte ens sett BF2 eller tidigare spel....

Tråkigt att såna här killar som faktiskt får folk att köpa spel är så dumma.
Tror dom gick ner mycket på att BF inte var casual*, att man var tvungen att spela sin klass på ett visst sätt....
japp, här slog jag huvet i väggen och slocknade i 10min.

Btw nämnde du ens att något spel var "bättre" än den andre?

CoD: Run and gun.
BF: Tactics, know your weapon, go with squad and know your enemy.

EDIT: kom på att en snubbe sa att CoD hade bättre single player (samma snubbe som sa att single player inte behövdes) Bops single var ju katastrofalt dåligt...

Bra summering av klippet, slipper ni andra ens kolla på skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Bra summering av klippet, slipper ni andra ens kolla på skiten.

Så jävla mycket fel stavningar så jag spyr
"Blind of rage" pasar bra. ^^

Permalänk
Medlem

Angående mod-stöd så har det sagts att det inte kommer förekomma då spelmotorn kommer vara för komplicerad eller liknande. Minns inte var jag läste eller hörde det. Möjligtvis Gamespots intervju på E3 med någon huvudperson. Finns säkert nånstans på internätet med.. synd, hade gärna velat se andra världskriget i snyggare tappning! (dvs Forgotten Hope)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Haha jag somna å te klippe, kändes inte sådär seriöst.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.