Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Du vet om att redan i BF2 motorn så kunde/kan man köra 128 spelare?

http://planetbattlefield.gamespy.com/fullstory.php?id=164203

Jag har spelat med 255 botar i BF2

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk

"things gets mudy. -yha its gets complicated" Ja för COD programmerare som inte kan programera fordon/flygplan... Ser verkligen fram emot BF3. Många på Enterbf3.com anser att Metro är en för liten bana. Är den inte för 16 VS 16? Så länge det kommer stora banor så är bra med omväxling och olika sorters banor med olika taktiker.

Morters för Recon har väl blivit bekräftat som borttaget. Hoppas att bara Squad leaders kan använda Morters så att de ger support till ens squad och ger spawn möjlighet. kanske ett bra alternativ till Commander med artilleri. Vad anser ni?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Morters för Recon har väl blivit bekräftat som borttaget.

Källa? Stämmer det så kommer BF3 bli extremt bra. Hatar verkligen mortar som kommer var 20;de sekund i BC2.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Angående mod-stöd så har det sagts att det inte kommer förekomma då spelmotorn kommer vara för komplicerad eller liknande. Minns inte var jag läste eller hörde det. Möjligtvis Gamespots intervju på E3 med någon huvudperson. Finns säkert nånstans på internätet med.. synd, hade gärna velat se andra världskriget i snyggare tappning! (dvs Forgotten Hope)

Jo dom har sagt att motorn är för komplicerad för att man ska göra egna mods med den.
Dock har dom sagt att dom funderar på att göra ett verktyg för mods.
Men *om* det kommer så är det inte snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Angående mod-stöd så har det sagts att det inte kommer förekomma då spelmotorn kommer vara för komplicerad eller liknande. Minns inte var jag läste eller hörde det. Möjligtvis Gamespots intervju på E3 med någon huvudperson. Finns säkert nånstans på internätet med.. synd, hade gärna velat se andra världskriget i snyggare tappning! (dvs Forgotten Hope)

Är inte helt säker på att de sagt det om bf3 men de har iallafall sagt det om bc2, vem vet, de kanske gör motorn lite mera användarvänlig i framtiden (hoppas kan man alltid )

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Här finns det bl a. Men jo, kan väl hoppas de ändrar sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

awww

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Källa? Stämmer det så kommer BF3 bli extremt bra. Hatar verkligen mortar som kommer var 20;de sekund i BC2.

Recon i Alpha/Beta har inte Morter utan bara C4. Kanske kommer i fulla BF3 men, eftersom BF2 inte hade det så kommer det nog inte i BF3.

http://enterbf3.com/viewtopic.php?t=2503

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lofman:

Mjah, tror nog att precis som tidigare inlägg i tråden så handlar detta mer om marknadsföring. De utvecklar nog ett moddverktyg när de mjölkat spelet ett tag som DLC eller dylikt för att förlänga spelets livslängd. Det är möjligt att de inte har ett bra verktyg utan bara skriver kod rätt av men klart det går att skapa om man vill lägga tid/pengar på det.

Skrivet av andyboy88:

Recon i Alpha/Beta har inte Morter utan bara C4. Kanske kommer i fulla BF3 men, eftersom BF2 inte hade det så kommer det nog inte i BF3.

http://enterbf3.com/viewtopic.php?t=2503

Korrekt, det fanns aldrig i standard BF2. Men gott och väl i modds såsom Project Reality med flera.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tror ni har spårat ut lite. De fanns ju typ samma "mortar" i BC2 som i BF2. Artilleri med commander?

iofs så tror ja de fanns fysiska mortars i BFV och Artilleri/Kanoner i BF42

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ceogar:

Har precis spelat 3 rundor battlefield 3 här på Dreamhack och gjort en 20 minuters intervju med executive producer och fått svar på MYCKET frågor.

Allt från bandesign, konsol vs pc, balanseringar och framtids planer

postar länk när jag har publicerat den!

När kommer den? Har allt sett att du på WSGF tipsat om multiskärmsstöd! Spread the word, bro!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

När kommer den? Har allt sett att du på WSGF tipsat om multiskärmsstöd! Spread the word, bro!

See Eyefinity tråden

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av nick-li:

Tror ni har spårat ut lite. De fanns ju typ samma "mortar" i BC2 som i BF2. Artilleri med commander?

iofs så tror ja de fanns fysiska mortars i BFV och Artilleri/Kanoner i BF42

Orkar inte förklara tekniska skillnaden mellan "Artilleri" och "Morters". Anser du att det är samma styrka i BC2 morter stike som BF2 artilleri strike? fysika morters no offense men, de är ganska "långsamma" och svåra att lära sig för det flesta.

Artilleri/morters ska kallas in via direkt sikt och inte via någon "satellit". Man kan inte smyga förbi utan att någon satellit såg en från omlopps bana och commander bomba sönder en eller ledda alla till en...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Orkar inte förklara tekniska skillnaden mellan "Artilleri" och "Morters". Anser du att det är samma styrka i BC2 morter stike som BF2 artilleri strike? fysika morters no offense men, de är ganska "långsamma" och svåra att lära sig för det flesta.

Artilleri/morters ska kallas in via direkt sikt och inte via någon "satellit". Man kan inte smyga förbi utan att någon satellit såg en från omlopps bana och commander bomba sönder en eller ledda alla till en...

Ja försökte skilja på Granatkastare och Artilleri men i.om BC2/BF2 har dom rätt samma uppgift.
Men i BC2 är dom lite mer lätttillgängliga än i BF2.

Har sett det således att Recon med kikare räknar ut kordinater och skickar dom vidare till ett gäng granatkastare.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk

Ni som är kunniga inom datorer här inne vad tror ni krävs av datorn för att maxa allt i detta spel?

Visa signatur

Phenom II 1075T | HD 6950 | 4GB Ram | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | Corsair TX650W | Noctua NH-U9B SE2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bajen1994:

Ni som är kunniga inom datorer här inne vad tror ni krävs av datorn för att maxa allt i detta spel?

Ingen vet med säkerhet ännu.
men din dator borde klara av att spela, spekulerar jag

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bajen1994:

Maxa allt vet ingen ännu. Spekulationer och rykten går kring att det inte kommer att gå med nuvarande hårdvara men fakta kommer nog inte ännu på en månad eller så. Det är inte ens inne i beta testning, det är då EA ser hur spelet funkar på datorer och gör lite finjusteringar.

Så ingen kommer att veta hela bilden förrens efter beta testningen är klar.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Citat:

Don't Revive Me Bro had a live podcast interview with Daniel Matros, Global Battlefield Community Manager at DICE. Here are the key quotes we picked up:
"In order to make a perfect game, in order to drive you forward and not stop you in your tracks; you can destroy most things, but you can't destroy everything."

From what we gathered during the interview - you can't totally level a building, and watch it sprawl all over the floor. Instead, walls and the like come crumbling down, but this doesn't drastically alter the map, so it doesn't 'stop you' from going forward.
"You can always counter everything anyone does. There are no super weapons."

This was referring to the Physical Warfare pack and notions of balance. Will it give some unfair advantage? Daniel claimed absolutely not.
"We are going to support Battlefield 3 for as long as we can. We'll stick to it; it's a game we've loved to make."

He also answered 'Yes' when asked whether Battlefield 3 would be supported enough to make it the go-to multiplayer game for more than a year.
"In Battlefield 3, all classes are very very customisable. You won't be totally unique, but 4 classes is basically enough, as you can customise anything you want to add in. Most customisations are based on your weapon."

The three main ways to alter your weapon: Ammo, Optics, and Rails.
"To counter camping, sniper's optics will start having a reflection"

This makes you much more visible, and will go some way to stopping those snipers who just sit and wait.
"We will give out system specs when we are very very sure we will not change it. We don't want people wasting money on the wrong hardware. You could have bought your mum a present or something with that..."

And here are a few more quotes for your mind sack:
"My big guess is that the launch will be smooth for people in October. We have people who work on that at DICE"
"For consoles, they're old machines, and we might have to cut down on the graphics. But not the features."
"In Conquest [mode], maps will be deeper [than in other modes, like Rush]. The maps will be very big in Battlefield."

http://www.dontrevivemebro.com/blog/2011/07/06/don%E2%80%99t-...

Direktlänk till Podcast.

Lyssnar igenom den nu.

• Aha, de har gjort lite special grejer för att dämpa assault snipers. "Optic sway" vilket jag tolkar som att siktet tar ett tag att stabilisera, ingen sprint & instakill quickscope. Också om en sniper ligger still på en plats för länge, kommer linsen att ge fi en blänkare "här är han" (dock reserverar de sig lite med orden in some places).

• Vanliga soldater har också en variant men mindre av "quickscope sway".

• De avhandlar också dolphindivers vilket ska vara löst.

• Precis som vi sagt tidigare, de kommer inte att lämna ut hardware specs än på länge eftersom de inte vet vad kraven kommer att bli heller innan de "fryst" spelversionen.

• (26:00) De lugnar återigen att MoH ägare kommer att få spela betan.

• ....fick ge mig efter halva, sova sova sova säng säng säng osv...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lan:

http://www.dontrevivemebro.com/blog/2011/07/06/don%E2%80%99t-...

Direktlänk till Podcast.

Lyssnar igenom den nu.

• Aha, de har gjort lite special grejer för att dämpa assault snipers. "Optic sway" vilket jag tolkar som att siktet tar ett tag att stabilisera, ingen sprint & instakill quickscope. Också om en sniper ligger still på en plats för länge, kommer linsen att ge fi en blänkare "här är han" (dock reserverar de sig lite med orden in some places).

• Vanliga soldater har också en variant men mindre av "quickscope sway".

• De avhandlar också dolphindivers vilket ska vara löst.

• Precis som vi sagt tidigare, de kommer inte att lämna ut hardware specs än på länge eftersom de inte vet vad kraven kommer att bli heller innan de "fryst" spelversionen.

• De lugnar återigen att MoH: LE spelare kommer att få spela betan.

Enligt steam så ska alla som inhandlat MoH (alltså både vanilla och LE) får tillgång till betan. Jag hoppas verkligen steam har rätt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zeuxlarsson:

Enligt steam så ska alla som inhandlat MoH (alltså både vanilla och LE) får tillgång till betan. Jag hoppas verkligen steam har rätt.

Sorry, det sade faktiskt de på podcasten. Samtliga MoH spelare. Den casten var lång!

Visa signatur

Permalänk

Vafalls? Vad var det då för mening med att köpa MoH Tier1 edition? Var ju bara för BF3 betan man köpte den. Fast den kanske inte var dyrare än vanliga Moh iofs. Men ändå.

Permalänk
Medlem

Det var ännu ett kasst knep från EA antar jag

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Forsberg1:

Vafalls? Vad var det då för mening med att köpa MoH Tier1 edition? Var ju bara för BF3 betan man köpte den. Fast den kanske inte var dyrare än vanliga Moh iofs. Men ändå.

Ja, från början var det nog tänkt att endast LE skulle få betan, kanske pga svikande säljsiffror så gav dom med sig och låter alla som införskaffar MoH får betan. Jag införskaffade vanliga MoH på steam nu under rean på steam just för att får BF3 betan. Smutsigt knep från EA hur som helst.

Permalänk
Medlem

äh , var ju samma visa för bc2 , men jag lyckades få tag på multipla nycklar utan att köpa in mig i betan.

betor ska man inte pröjsa för , gillar man MoH så kan man se det som en bonus dock.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ja, från början var det nog tänkt att endast LE skulle få betan, kanske pga svikande säljsiffror så gav dom med sig och låter alla som införskaffar MoH får betan. Jag införskaffade vanliga MoH på steam nu under rean på steam just för att får BF3 betan. Smutsigt knep från EA hur som helst.

Jag köpte mitt moh LE för 400 spänn när det kom. Det var främst för betan men även för att sp-delen verkade kul.

Vet inte om det var värt pengarna då kampanjen var så kort.

Så länge de inte ger annat folk än de med någon version av moh möjligheten att spela den stängda betan så är jag nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Permalänk

Inte direkt oväntat.

Permalänk
Medlem

Att det skulle vara för svårt för moddarna har jag svårt att tro. Känns snarare som att dom vill hålla så mycket som möjligt hemligt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Att det skulle vara för svårt för moddarna har jag svårt att tro. Känns snarare som att dom vill hålla så mycket som möjligt hemligt!

Dom vill ju så klart att vi ska köpa deras DLC

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Dom vill ju så klart att vi ska köpa deras DLC

Men då kan dom ju släppa mod tools när dom är klar med alla DLCs?

Visa signatur

#framtiden