Expert köper 30 butiker av Onoff

Permalänk
Medlem
Skrivet av folkeryd:

Själv fattar jag inte varför alla kedjorna inte går i Konkurs.... Finns ju ingen anledning att handla på dessa när Webhallen, Inet och Netonnet finns...

Det är ju inte datorer som de tjänar pengar på, där går de som bäst precis runt. Pengarna för de här firmorna ligger främst i vitvaror samt installationen av dessa samt TV och hemmabiosystem med tillhörande installation.

Permalänk
Medlem

Jag är glad för de anställda! Skönt att de inte behöver bli arbetslösa

Kommentarerna om kompetensen i butiken, självklart säger man på det sättet. Har handlat TV på Expert bl.a. och tyckte väl kanske inte att personalen var "experter", men jag misstänker att de flesta här på Sweclockers redan har läst på vad man ska ha innan man beger sig till en butik, så att argumentera det här är lite som "preaching to the choir"

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att Expert brukar ha rätt så bra och kunnig personal. Men då kan jag ju bara säga hur det är där jag bor, i Skellefteå.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Gött! Nära att jag förlorade garantion på 75% av min dator

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

att det står "Data" på deras hemsida säger väl allt om deras s.k expertis

Vad är det för fel med att de skriver data på sin hemsida? Om du tittar lite närmare, kommer du att få se att det bland annat finns externa hårddiskar osv under data fliken. skulle de ha skrivit dator, när det finns mer än datorer?

Data är information, som behandlas av datorer.

i övrigt kul att de 30 butikerna inte böver stänga

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Avstängd

Onoff-butiker som Expert tar över är

Skrivet av Kazutoyo:

Är säker på att en av butikerna är den i Västervik. Utan OnOff där så skulle staden vara relativt öde när det gäller elektronikbutiker.

Dock så har Expert flyttat ifrån Västervik förut, inte bara en gång men två gånger. Antar att konkurrensen med OnOff var för hård då.

ONOFF Västervik är INTE en av butikerna som Expert går in i tyvärr, Då även våran Euronicsbutik gick i KK så har vi nu bara Elgiganten kvar typ.

Onoff-butiker som Expert tar över
Väla Norra
Borås
Kristianstad
Södertälje
Uppsala
Kista
Halmstad
Karlskrona
Kalmar
Växjö
Sickla
Nyköping
Uddevalla
östersund
Fältöversten
ängelholm
Falun
Skövde
Varberg
Trelleborg
Ystad
Motala
örnsköldsvik
Farsta
åkersberga
Lidköping
Katrineholm
Hässleholm
Mora
Kungsgatan, Stockholm

felstavning !
Permalänk
Medlem

Tillåt mig att skratta HA HA HA! Såhär ligger det till. Onoff har varit riktigt dyra om man jämför med tex NetonNet, skulle köpa tv, som de hade där 1500 dyrare än på netonnets, nu med deras 30% konkursrea så hamnar den strax över prislappen för tvn. Samma sak med ljudsystemet, De säljer en 3d bluray för 5000, med 30 % blir det ca 3500, och den säljs för 2900 online på flera kända butiker.
Har haft värdelös service och personal, okunnig och oproffsig, som tex att de pratar med någon annan och så står man där i 15 minuter utan att de tittar på en, så går man därifrån till slut.... Ena gången letade jag efter hdmi kabel, killen visste inte vad det var, han sa kolla i andra butiker, mm smart.

EXPERT!, ok, trodde jag skulle få hjälp här, var i 2 expert butiker 5 gånger vardera sista dagarna då jag letade efter ny tv och hemmabio. 4 gånger gick jag in och var där i ca 20 minuter om inte mer, butiken va nästintill tom, ingen kom fram, ingen hälsade ens. En av gångerna fick jag ropa på en av killarna, för de står alltid och småsnackar mellan varandra och skiter i kunder verkar det som. Så frågade jag om råd om hemmabio och olika kablar, killen var helt borta, visste inte vad optisk kabel var för något. Skrämmande med tanke på att jag själv letade jobb i såna här butiker för något år sen och de anställer såna här oproffsiga, otrevliga, ointresserade människor.

EXPERT NÄST! Sedan SIBA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

"– Onoff har, liksom Expert, väldigt duktig och serviceinriktad personal. Våra värderingar och satsning på service, kompetens och konkurrenskraftiga priser är mycket lik och därför är det med glädje som vi har möjlighet att erbjuda personalen i dom butiker vi tar över en vidare anställning i Expert, säger Magne Solberg."

Hahhaha, dagens skratt.

Kul för dom anställda dock, måste suga att bli arbetslös nu.

Den personalen jag har mött på onoff har varit väldigt vänliga och förstående, fast jag har varit rätt sur över att behöva åka till göteborg tre gånger pga acers sätt att ta emot datorer som inte fungerar. (Byta moderkort, skicka tillbaks, byta moderkort skicka tillbaks...) Till slut gav de mig pengar ändå fast de inte hade kunnat få pengar av acer och de lät mig köpa vad som helst i butiken och på internet av dem istället för en ny färdig dator som jag egentligen skulle ha fått.

Man kan inte döma all onoffs personal i hela Sverige bara för att vissa är otrevliga. De letar ju inte direkt efter otrevlig personal och de har hundratals anställda och inte en person, även om de har samma jobb.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Plasman jag surfar på köptes hos Expert. Det var ingen som sålde billigare än vad de gjorde när jag behövde anskaffa den (kollade nätutbudet med Prisjakt och Pricerunner), så deras priser som tidigare trådinläggare hävdat som höga har ibland varit det motsatta. Skönt för personalen som får jobba kvar.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk

Om Expert ska prispressa så gör dem ett bra drag, om dem annars står kvar på sin nuvarande prisnivå så kommer affären floppa rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Självklart kan man träffa på mer eller mindre kundvänlig personal men det är samma även på Elgiganten och Siba.

Kommer ihåg när det låg två expertbutiker nästan bredvid varandra här i Trollhättan. Dock så var alltid Expert Lindhes biligare än den andra
Tror fortfarande att den ena är något billigare än den andra. Ett tag fanns det även tre expertbutiker när den större skulle flytta ut till Överby
Hoppas att det kommer någon trevlig butik där OnOff ligger i Oden nu.

Jag har varit i dom 2 butikerna i centrum (när det fanns) och det var ju på tok för nära:P
Men det är ju bättre när dom ligger iallfall cykelavstånd mellan varandra iallfall:P

On topic: jag tycker faktiskt att det var bra av expert att köpa upp onoff (en del av det), så att man kan fixa sina garantiärende på ett enklare sätt (även om inte jag har det):)
Och att många fortfarande har ett jobb att gå till direkt.
Och jag hoppas att dom lyckas sälja resten av butikerna också, om inte så hoppas jag på att det löser sig för resten av alla anställda!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Hoppas de lär personalen som jobbar där lite nu så att de kan leva upp till sitt namn! Jag köpte en dator där för ett och ett halvt år sedan och lite datordelar för ungefär ett halvår sedan. (datorn jag köpte först var defekt så jag fick "pengarna tillbaka" fast i ett presentkort efter kanske 5-8 resor fram och tillbaka till butiken, 50-80 mil blir där därifrån jag bor ).

Som Emil säger i fredagspanelen, blir man nästan mörkrädd när de står där och försöker sälja en dator med en athlon processor och 3*2 gb RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riddlz:

Tillåt mig att skratta HA HA HA! Såhär ligger det till. Onoff har varit riktigt dyra om man jämför med tex NetonNet, skulle köpa tv, som de hade där 1500 dyrare än på netonnets, nu med deras 30% konkursrea så hamnar den strax över prislappen för tvn. Samma sak med ljudsystemet, De säljer en 3d bluray för 5000, med 30 % blir det ca 3500, och den säljs för 2900 online på flera kända butiker.
Har haft värdelös service och personal, okunnig och oproffsig, som tex att de pratar med någon annan och så står man där i 15 minuter utan att de tittar på en, så går man därifrån till slut.... Ena gången letade jag efter hdmi kabel, killen visste inte vad det var, han sa kolla i andra butiker, mm smart.

EXPERT!, ok, trodde jag skulle få hjälp här, var i 2 expert butiker 5 gånger vardera sista dagarna då jag letade efter ny tv och hemmabio. 4 gånger gick jag in och var där i ca 20 minuter om inte mer, butiken va nästintill tom, ingen kom fram, ingen hälsade ens. En av gångerna fick jag ropa på en av killarna, för de står alltid och småsnackar mellan varandra och skiter i kunder verkar det som. Så frågade jag om råd om hemmabio och olika kablar, killen var helt borta, visste inte vad optisk kabel var för något. Skrämmande med tanke på att jag själv letade jobb i såna här butiker för något år sen och de anställer såna här oproffsiga, otrevliga, ointresserade människor.

EXPERT NÄST! Sedan SIBA!

Expert och OnOff har hundratals anställa var i hela Sverige. Du har mött kanske 10. De letar ju inte direkt efter otrevlig personal. Det är som att säga att alla i Korea spelar Starcraft eller att alla i världen spelar WoW.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Tycker det är roligt att läsa hur alla 14-åringar kliar sig i huvudet över hur Expert kan vara dyrare än NetOnNet, Komplett osv. Finns det verkligen så många här på SweC som inte har mer tankeförmåga än så? Självklart måste de hålla högre priser med tanke på vilka lägen butikerna har. Det kostar fenomenalt mycket mer att ha en butik i ett köpcentrum/centralt i storstäder än vad det gör att ha en internetbutik/lager långt ute i ingenstans. Att Expert sedan har personal som inte bara står i kassan (NON) utan faktiskt är ute på golvet och hjälper folk kostar också mer. Bara elkostnaden att ha TV väggar och all elektronik igång gör stor skillnad mellan NON's "plocka själv utan att se produkten" lager.

Tänk till nu grabbar..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Sötast

Åh herregud, inte en till Expertbutik i Trelleborg!!!

Två stycken på ~20k invånare haha...

Ja inte är det konstigt att Expert tjänar pengar, det vore ju nästan omöjligt att inte göra det sålänge som dumma svensson går dit och handlar.

C:a 340/365 dagar per år på expert i stan är "kampanj"dagar.

Allt som oftast så ser man en Skylt på t.ex en Kamera

Kamera XX XX 11 XX
Pris: 12000 /Överstruket
Kampanjpris: ENDAST 7999 KR!!!!!!

Här rusar alla svenssons dit och köper en underbart billig kamera för "endast" 7999 som kostar 4200kr i valfri butik på prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Hoppas de lär personalen som jobbar där lite nu så att de kan leva upp till sitt namn! Jag köpte en dator där för ett och ett halvt år sedan och lite datordelar för ungefär ett halvår sedan. (datorn jag köpte först var defekt så jag fick "pengarna tillbaka" fast i ett presentkort efter kanske 5-8 resor fram och tillbaka till butiken, 50-80 mil blir där därifrån jag bor ).

Som Emil säger i fredagspanelen, blir man nästan mörkrädd när de står där och försöker sälja en dator med en athlon processor och 3*2 gb RAM.

Nej, det är acer eller hp eller något annat liknande företag som försökte sälja datorn med 2*3gb ram (två stickor). Skulle de hållit sig till reglerna skulle du fått en ny acer eller hp eller nåt och inte delar. Och sen måste företaget i fråga (tillverkaren av datorn) godkänna reklamation och vill de byta ut hårddisken och moderkortet några gånger är det varken personalens eller onoffs fel.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

jobbade tidigare på Visma Retail AB som säljer kassa system

Nu är du lite hård mot dem, så kassa är de väl inte?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Meh kunde inte typ Inet eller någon riktig butik öppnat butiker istället -.-

Ja fan va trevligt det skulle vara... gick 2 km för att jag trodde webbhallen hade en massa datordelar, tillbehör i dersa butik, när jag kom dit var det 4 soffor 4 konsoler och 2 datorer... bra butik. Samma sak gäller inet

Går hellre runt i experts butik som är 45 gånger större och kollar

Skrivet av folkeryd:

Själv fattar jag inte varför alla kedjorna inte går i Konkurs.... Finns ju ingen anledning att handla på dessa när Webhallen, Inet och Netonnet finns...

Finns människor som vill se produkten före dom köper och inte vet vad prisjakten är, inte kolla på 2 bilder på hemsidan

Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Jävla trevligt faktiskt, 30 butiksanställda som slipper leta nya jobb

Ja de tycker jag med, bättre att folk slipper bli arbetslösa och så kommer det ju lite fler butiker

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Expert kan mycket väl vara den hemelektronikbutik jag sist skulle handla i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

jobbade tidigare på Visma Retail AB som säljer kassa system, där av Expert som är kund till Visma. kollade man på deras försäljnings rapporter som kommer in från kassorna (info från kvitton) så säljer dem bra över lag men dem lägger mycket ansvar på butiksägarna som äger sina butiker och inte är renodlade Expert butiker rent ekonomiskt verkar det som.

Oj, har inte det företaget gått i kunkurs än? Vem vill ha kassa system? (Förlåt att jag rättar dina skrivfel, det gör ju inget så länge man förstår vad de är de menar, men den här var ju klockren )

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

jobbade tidigare på Visma Retail AB som säljer kassa system ...

Då förstår jag varför du bytte jobb

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

En till Expert-butik i Kalmar? Hur kan alla kedjor gå runt här i stan? Finns Siba, Expert x2, Audio Video, Mediamarkt, Netonnet och Elgiganten.
Sen att alla butiker ligger inom en radie av cirka 1,5mil gör saken bara ännnu sjukare!

Visa signatur

Dator 1: Amd 940 3.0 ghz / Gigabyte GA-MA790X-UD3P / 8gb 1333mhz / XFX 5770 1gb / Fractal Design Tesla 550w / Western Digital 500gb / Fractal Design Core 3000
Dator 2: Amd FX6300 3,5ghz / CM Hyper 212 EVO / ASUS M5A78L-M/USB3 / 8gb 1333mhz / Powercolor 6870 1gb / Corsair AX 750W / Samsung F3 500gb / A-Data SSD Pro 128gb / Fractal Desgin Arc Mini

Permalänk
Medlem

Hoppas att Expert tar över OnOff i Borås, för de saknar närvaro i Knalleland.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Ja fan va trevligt det skulle vara... gick 2 km för att jag trodde webbhallen hade en massa datordelar, tillbehör i dersa butik, när jag kom dit var det 4 soffor 4 konsoler och 2 datorer... bra butik. Samma sak gäller inet

Går hellre runt i experts butik som är 45 gånger större och kollar

Finns människor som vill se produkten före dom köper och inte vet vad prisjakten är, inte kolla på 2 bilder på hemsidan

Ja de tycker jag med, bättre att folk slipper bli arbetslösa och så kommer det ju lite fler butiker

Aha det visste jag inte om... Trodde Inet hade en butik samt typ support och grejer?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt.
De Expertbutiker som jag har varit i kontakt med har varit vanliga små ''gammeldags'' radioaffärer.
Det har oftast varit en ägare och ett par anställda med hög kunskaps och service nivå.
De har legat i små städer eller vanliga torgcentrum.
När dom ligger i stora köpcenter så blir dom som alla andra.
Expert har haft sin styrka i småskaligheten, inte alltid billigast, men bra service och säljarna känner igen sina kunder.
Blir dom som dom andra storfräsarna med samma dåliga service så blir det nog bara en parantes i historien.
Ett plus för onoff och netonnet son har diskar där försäljarna håller sig bakom, Och inte antastar en så fort som man kommer in i butiken.

Inet på kungsgatan i sthlm har väl butik som man kan klämma lite på grejjerna? Inte så stor men vad koster butikshyren på sveavägen?
Alina i uppsala har riktig butik med säljare so går runt och hjälper till att öppna paket som man är intresserad av.
Webbhallen är ju bara en hall med beställningsdatorer och fölk bakom disk, med lager bakom ryggen.

Expert har alltid varit bra på Foto om jag inte missminner mig.
Det är ju lätt att i ett datorforum fastna i dator perspektivet när det gäller stormarknader.
Datordelen i dessa giganter är ju en liten del av kakan.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Jag tror det här är bra. Expert lär lyfta en bit tack vare detta. Rentav så pass mycket att de skulle kunna va ett alternativ till Media markt.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Aha det visste jag inte om... Trodde Inet hade en butik samt typ support och grejer?

Dom har som teknikmagasinet, dom har en hel del grejer i sitt lager i butiken, men grejer som man kan gå runt och kolla på är nästan ingenting

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Jag tror det här är bra. Expert lär lyfta en bit tack vare detta. Rentav så pass mycket att de skulle kunna va ett alternativ till Media markt.

Ja MM får inte glufsa i sig allt. det käns som om det bara är El-giganten som kan hålla MM i schack ett tag till.
Expert ligger ju i barkaby bröve de andra giganterna, men det är inte ofta som jag går dit för det ligger lite avigt längst bort i området.
Om dom byter butik med onoff där så hamnar dom mitt i smeten.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Nog för att majoriteten av Sweclockers medlemmar bor hemma och bygger datorsystem för föräldrarnas pengar...men någon måtta på inskränktheten får det väl ändå vara!?
Dator och dess tillbehör står kanske på sin höjd för 5-7% av omsättningen för dessa kedjor. Mediamarkt, Elgiganten, Siba, Expert och OnOff är inte samma sak som Komplett, Inet, Webhallen mm. För dessa senare så ligger fokus på datorer och tillbehör. För de förra så är det vitvaror, TV, ljud mm som utgör omsättningen.
Finns specialbutiker även för dessa kategorier, men då är de oftast dyrare än de stora kedjorna. Ska Svensson handla en TV, en diskmaskin eller en ny dator så går de flesta till dessa återförsäljare.
Vad gäller (stationära) datorer så har de ju fördelen att man, med lite kunskap, kan bygga ihop en egen. Inte så svårt att lära sig och borde inte vara nog för att "trigga" de elitistiska formuleringar som flera här inne slänger omkring sig. Kom igen när ni byggt ert eget kylskåp eller er egen systemkamera osv.
För de som inte har datorer som huvudintresse, så är det lika främmande att sätta ihop en datorburk som att bygga en egen TV.

Okunnig och otrevlig personal finns på alla dessa kedjor, precis som deras motsatser.
För oss konsumenter är det väl bra att priser pressas?. Trots ett fåtal stora spelare så har INTE hemelektronikbranschen blivit som elmarknadens- och bensinbolagens oligopol, med snarast kartelliknande verksamhet och prissättning.
Och snälla,..släpp det här med att datorer skulle vara en fokusgrupp för dessa kedjor, se det snarare som ketchup eller senap på korven, ett tillägg.
Då är det ok att kategorisera som "Data" på sin hemsida.....

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Nej, det är acer eller hp eller något annat liknande företag som försökte sälja datorn med 2*3gb ram (två stickor). Skulle de hållit sig till reglerna skulle du fått en ny acer eller hp eller nåt och inte delar. Och sen måste företaget i fråga (tillverkaren av datorn) godkänna reklamation och vill de byta ut hårddisken och moderkortet några gånger är det varken personalens eller onoffs fel.

Det jag menar är att varken personalen eller vem det nu är som bestämmer vilka varor de har på lager verkar störa sig på att det sitter 3st minnesstickor i acer-datorn. Deras regler sa att jag skulle få en ny dator, och det är vad jag köpte. Om den är från acer, hp, asus, corsair eller vilket märke som helst spelar ingen roll.
Det var fel på alla modeller av den datorn, en av gångerna var det till och med en kille som gick ut med en samtidigt som vi gick in. Både acer och onoff håller sig till rutinerna och byter hårddisk och moderkort både en och fem gånger. Ingen verkar störa sig på att de byter till ett exakt likadant moderkort som aldrig har fungerat hittills. Inte heller på att det är samma datorer (jag och min bror hade likadana, och ingen av dem fungerade) som kommer och går om och om igen.

Det är helt klart acers fel att datorn inte fungerar, men jag köpte datorn av onoff, som i sin tur köpte den av acer. Om acer godkänner reklamationen får onoff tillbaka pengarna, men eftersom det stod helt klart för onoff att den inte fungerade, så ska de ändå ge mig en ny. Om sedan acer inte godkänner det (vilket de gjorde och redan hade gjort med mååånga andra likadana datorer, så är det synd för onoff. Det jobbiga var att vi fick åka våra 10 mil en gång i veckan för att testa om datorn fortfarande inte fungerade. Jag tycker att det skulle kunna räcka med att de skickade den mellan butiken och acer. Alla som jag pratade med på onoff var överens om att den inte fungerade, och de 3 sista gångerna bestämmde vi till och med när vi skulle komma tillbaka med den efter att ha sett att den inte fungerar igen, så att det var samma person som jobbade när vi kom. Det var ganska jobbigt att behöva beskriva problemet varje gång.

edit: vill du inte läsa hela skiten så tycker jag att vi kan släppa det :D, det är inte dig jag har köpt en dator av, och jag har redan tagit det här med onoff. såg i efterhand hur långt det var