Permalänk

[QUOTE="burken_swe@yahoo;11166322"]Det verkar som folk har blandade åsikter om razer. När jag köpte den så hade jag hört så mycket bra om den men det visade sig vara bullshit.QUOTE]

Jo men det finns väl fler än bara en razermus, vilken köpte du då? Tycker mamba musen är jäkligt snygg och den fungerar bra med bortsett från scrollhjulet som verkar gnessa för nästan alla. Den klarar 300DPI med, helt underbar.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

Finns ingen som kan säga vilken den bästa musen är. Finns massor av möss med bra prestanda och i slutändan handlar det om hur du håller musen och vad du själv gillar. Som att säga vilken färg som är finast

Har själv en Ace Edge 3200 och tycker den varit underbar (säger varit då jag precis gjorde sönder den). Funderar på att köpa Qpad 5K då jag kände på den på Inet och tyckte den låg riktigt gött i handen. Skulle rekommendera dig att besöka en datorbutik och själv känna på mössen hur dom ligger i handen för om det inte känns rätt så bör du inte köpa den.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Aktivt användande med en razer går inte ihop (Ordentligt använd och inte misshandlad på något sätt). Vet inte hur mycket du har använt din men Jag har då aldrig vart med om så dålig kvalitet. Du kan ju fråga andra så får du ungefär samma svar som jag har.

Använt min Deathadder ca 3 år nu, har haft den på säkert hundratals lan och denna har tagit stryk på alla olika sätt och funkar precis som nytt. Det ända som jag skulle klaga på är att det lätt kommer in smuts i musen. Jag är ingen razer fanboy och det ända jag gillar av razer är mössen. Haft problem med allt annat från headsets till tangentbord men mössen har alltid funkat bäst.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Skrivet av burken_swe@yahoo:

det borde hålla enligt mig. Den kostade ändå ca 700kr

Skummt, när jag köpte den kostade den 500 spänn och det var 3 år sedan. Köpte du den på OnOff eller?

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

Aktivt användande med en razer går inte ihop (Ordentligt använd och inte misshandlad på något sätt). Vet inte hur mycket du har använt din men Jag har då aldrig vart med om så dålig kvalitet. Du kan ju fråga andra så får du ungefär samma svar som jag har.

Weird.
Jag har min DA 1800dpi som köptes när den släpptes. Den är 100% felfri och använd flera timmar varje dag.
Har även en till DA 1800dpi som är 1 1/2 år gammal som används rätt flitigt (Jobbet), 100% felfri.
Samma gäller andra bekanta med DA.

Jävla skitsnack ifrån folk.

Edit: Ja necro, men struntar jag i när folk snackar goja.

Permalänk
Medlem

Gillar min Mionix Naos 5000, inköpt ifrån MAXFPS

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk

Razer = Apple = Alienware, dvs man betalar för namnet

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa igenom tråden efter att ha sätt de första inläggen.

TS: Det bästa du kan göra är att testa mössen innan du köper detta eftersom alla har olika smak och åsikt vilket du bör ha märkt i den här tråden. Men eftersom du ska ha den som pris spelar det ingen större roll, ta den som ser bäst ut

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Legitjunkie:

Razer = Apple = Alienware, dvs man betalar för namnet

Konstigt eftersom DeathAdder är en av dom mest populära mössen och top3 bäst på Perfect Control.
Mer bullshit i tråden av folk som inte vet något

Håller dock med om att razer har rätt mycket skit utöver DA.

Permalänk
Skrivet av definition:

Konstigt eftersom DeathAdder är en av dom mest populära mössen och top3 bäst på Perfect Control.
Mer bullshit i tråden av folk som inte vet något

Håller dock med om att razer har rätt mycket skit utöver DA.

Har jag sagt att den säljer dåligt eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Legitjunkie:

Har jag sagt att den säljer dåligt eller?

Och det jag skrev syftade inte på försäljning heller, så nej?
Den är populär av en anledning, precis som MX518 är.

Så ja, bullshit.

Permalänk

Mionix Naos 5000 är den mus jag helst hade velat vinna, trots att jag redan har en. Den känns skön för de flesta, är byggd med kvalite samt är stilren och har inga onödiga funktioner, men alla nödvändiga. Det bästa är att det är en mus som passar till ALLT användande, vare sig man spelar, surfar, ritar eller arbetar.
Qpad 5K tycks annars vara ett likvärdigt alternativ, men jag har aldrig ägt den.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming socket 1151-1, Intel i7 6700K, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, DDR4 Crucial Ballistix Sport LT 2666 MHz 4x8=32 GB, Asus RTX 2060, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Avstängd

Naos 5000 är alldeles för stor för mig iaf, hemsk mus att sitta med när jag hade den hemma.
Sen gillar jag mindre möss eller max storlek med DA.

Spela SC2 med Naos var komiskt dock, aldrig haft så ont i handleden efter några pass med naos där

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av definition:

Naos 5000 är alldeles för stor för mig iaf, hemsk mus att sitta med när jag hade den hemma.
Sen gillar jag mindre möss eller max storlek med DA.

Spela SC2 med Naos var komiskt dock, aldrig haft så ont i handleden efter några pass med naos där

Att gå från clawgrip till palmgrip kräver en viss omställning. Jag tyckte också att Naosen var jobbig i början, då man inte kunde lyfta den lika lätt från bordet som min gamla mus, utan att man tappade greppet. Nu när jag har vant mig sitter musen som klistrad mot handen och den flyger fram över musmattan lätt som en fjäder.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming socket 1151-1, Intel i7 6700K, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, DDR4 Crucial Ballistix Sport LT 2666 MHz 4x8=32 GB, Asus RTX 2060, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Skrivet av YeZirko:

Ikarin är en grymt skön mus, men den har inte riktigt samma lyxfaktor som Naos 5000. Lyxfaktor är ju lika viktigt hos ett tävlingspris som att priset ska vara användbart till något.

Visa signatur

Permalänk

Sjukt vad alla snackar om hur en mus ska vara!!! Själv har jag bara ngn trust mus laser och funkar perfa för spel. Alla mös är bra köp bara ngt för typ 100 spänn. Tex Playstation har en kontroll som alla måste ha vänjt sig med för att kunna spela. fast på PC sidan finns det 1000 tals möss köp ngn bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av villers14:

Sjukt vad alla snackar om hur en mus ska vara!!! Själv har jag bara ngn trust mus laser och funkar perfa för spel. Alla mös är bra köp bara ngt för typ 100 spänn. Tex Playstation har en kontroll som alla måste ha vänjt sig med för att kunna spela. fast på PC sidan finns det 1000 tals möss köp ngn bara.

öö varför skapar du då en tråd "Gaming TANGENTBORD och MUSS, HJÄLP."

Motsäga sig själv en aning.
Säger samma som du sa då, köp någon, varför skapa en tråd lol.
Muss.

Permalänk
Skrivet av villers14:

Han ska inte använda musen själv utan den ska vara ett pris i en tävling. Skulle du vilja vinna en budgetmus för 100 kr?

Visa signatur