SSD + asusg74sx ERROR

Permalänk
Medlem

SSD + asusg74sx ERROR

Tja tänkte höra om någon har förslag vad som kan vara problemet.
Är själv helt övertygad om att det är SSDn frågan är vad man ska göra för att fixa det.

Körde laptopen rent med orginal HDDN och datorn fungerar perfekt då. endast steam frös ibland(inte så konstigt^^)
Men när jag byter och kör SSDn som main så börjar datorn harva och gör att utforskaren(explorer.exe) slutar svara.
och då startar skiten om, så blir omöjligt ibland att fixa med mappar osv i "den här datorn -C"

Har läst att fler har problem, verkar det som iaf. att en del får bluescreens, och att en del datorer fryser.
Så kan väl vara samma skit.

Förslag?

I windows loggen står det bara "Händelse 1000, Application error"
explorer.exe osvosv.

Systemet är alltså I7 2630M, 6gb ram, 560M
+Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB

Permalänk
Medlem

och varför visar HDtune att SSDn ligger på 128 grader? kan väl inte stämma ^^(datorn borde vara ganska varm nu isf)

Permalänk
Medlem

hopp läste på deras forum

(Direkt från forumet)

"Users have asked about how they will know if they are getting a drive with the fix implemented. You can tell by looking at the first four numbers above the product part number on the UPC sticker. Anything with 1122 or lower needs to be returned. Anything with 1123 or above is good new product. ONLY the printed label on the drive applies to this issue. The digital serial number has NOTHING to do with this issue and the digital serial number is not intended to match the serial number on the label. "

EDIT: Kollade in saken nogare, och HDtune ljuger för mig. mitt SN är visst 1240.
Men problemet kvarstår.