Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Vilket underbart spel, spelat typ 12 timmar sen igår helt jävla galet underbart spel.

M-249 med stativet fyhelvete vad man köttar haha

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Alla support frågor som folk frågar om här, bör ställas i Alpha forumet. Det är liksom lite poängen att de ska få veta vilka problem ni har så de kan lösa dem...

en som tänkt till helt rätt

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Går det överhuvudtaget spela på nvidia? När jag testade på ett gtx 295 var det stort sett frysningar och crasher hela tiden.

Någon mirakel kur på hur man fixar biffen?

Kolla in min post, #11211583
För min del kunde spela i två timmar på raken utan problem, istället för en minut...

Permalänk

Tänkt försöka få tillgång till alphan och öka mina chanser med att lägga till spel på battlefieldbadcompany2.com/veteran men det går inte? Går inte att adda förens jag spelat en match online, vilket jag har gjort flera ggr. Stasen har inte uppdateras på 20 timmar, vet inte varför?

Permalänk

Sjukt, att en spelare som jag, en trogen Bf2 spelare inte får en alpha key till Bf3, det bästa datorspelet sedan just Bf2...

Permalänk
Medlem

Vad måste man göra för att få den tidiga betan med medal of honor tier 1? måste jag registrera det någon stans? Kul att se att folk verkligen vill att bf3 ska vara bf3 och att "camping" inte är något dåligt utan en bra taktik för att försvara. alla förslag om kill-cam och liknande blir direkt nedröstat på battlelog forumet.
den "campingen" som det klagas på är t.ex. att man lägger sig på en bra position och lägger eld mot basen för att försvara. eller för att hjälpa folk att ta över. alla vet ju att man ska springa runt som duracell kanin på speed, Hur skulle man annars försvara sin bas?
Edit: däremot hatar jag folk som en rädda för sin k/d så de rushar inte när man ska anfalla.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Om 3d-spotting ändras, eller helt tas bort, så kommer det bli lite jobbigare med folk som ligger och campar, men en bättre distansering mot BC2 och ett högre krav på samarbete och taktik.
Tycker det är en riktigt härlig känsla när man ligger och täcker ett område med utsträckta bipods på M-249:an och supressionpoäng trillar in.

Alla matcher jag spelat så har samarbetet varit riktigt uselt, fram tills den som jag körde nu, givetvis var det motståndarna som körde över oss som attacker och jag lyckades se sista området för första gången på tre-fyra timmars spelande. Tre, fyra pers mer också men det brukar inte vara några problem annars.

Permalänk
Medlem

Daniel Matros (zh1nt0) svarade på följande frågor nyss på Twitter.

Q: Will beta codes be given away on twitter, so those who could not purchase MoH: LE can get a chance to play the beta?

A: Beta will be open for all.

Q: what was the purpose of getting MOH Le then, its a good game but hopefully you do somethinf special for us....hope

A: That´s a different question. Will answer that when people behind the scenes have made their plans

Intressant =)..

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Tänkt försöka få tillgång till alphan och öka mina chanser med att lägga till spel på battlefieldbadcompany2.com/veteran men det går inte? Går inte att adda förens jag spelat en match online, vilket jag har gjort flera ggr. Stasen har inte uppdateras på 20 timmar, vet inte varför?

Jag fick min alpha nyckel igår efter att fått veteran status två dagar tidigare.

Jag gick till EAs support sida och satt i kö och väntade genom deras chatt support till jag fick snacka med en kille. Då jag hade problem att BF Heroes inte reggades i min veteran status. Han lade då till alla spel förutom ett som finns där så jag fick veteran status 7!
En polare gjorde likadant fast ljög om att han hade tappat bort sin vietnam cd-key och undrade ifall han kunde få hjälp med att adda den ändå, för honom addade de också alla spelen så att han fick veteran status 7, så ett tips för alla som inte får upp sin vet status kan vara att chatta med EAs support då de verkar bara ge bort vet statusar

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Satana, perkele! Nu har spelet börjat krasha stup i kvarten, igår dock var det inga problem. Hittade de allra senaste Geforce beta drivrutinerna 280.19, länk nedan. Någon som testat dem tillsammans med BF3?

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=348513

Oh noes, jag som tänkte testa dem :/

Nåja, får nöja mig med BF3 wallpapers, länk: http://bf3blog.com/tag/bf3-wallpaper/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem

Nvidia har precis släppt 280.19 drivers, ska installera dom och kolla om bf3 slutar krascha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Kan inte stämma, har full veteran status och jag har då inte fått något...

Skrivet av Mimematis:

Står inget om det på BF bloggen.

Skrivet av Ringen:

Stämmer tyvärr inte =(

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Kanske inte va exakt som jag skrev, att "alla" skulle få. Men här förklarar dom frågor om Alpha och Beta verisonen.

Testa regristrera (stavining?) er för nyhetsbrevet också.

Permalänk
Medlem

Vilket datum kommer Betan?

Permalänk
Medlem

Märks att COD-fans sitter och spelar. EN JÄVLA massa whine på forumet om att vapen gör för mycket skada, kill-cams, bla bla bla...

GO BACK TO COD.

Skönt att BF-Communityn är snabba i käften

Permalänk
Medlem

Hur är det med skadan i spelet? Är det som BC2 normal eller lutar det mot hardcore?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundbe:

Märks att COD-fans sitter och spelar. EN JÄVLA massa whine på forumet om att vapen gör för mycket skada, kill-cams, bla bla bla...

GO BACK TO COD.

Skönt att BF-Communityn är snabba i käften

Skumt slutsats. Har inte COD-serien alltid haft vapen som gör mer skada? Det är nog det enda jag gillar med COD. Känns som att man har kunnat ta 10 skott i battlefield-serien på senare tid.

Ett stort plus för lite mer oförlåtande gameplay om det är sant

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Nvidia har precis släppt 280.19 drivers, ska installera dom och kolla om bf3 slutar krascha

Verkar funka ganska bra änsålänge

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaval:

Verkar funka ganska bra änsålänge

Det kraschar fortfarande men inte lika ofta

Permalänk
Medlem

fick invinte för nån dag sen ,sen så tar de hela dan att ladda ner med mitt piss internet ...
sen så när man installerat och uppdaterat,startat om allt så står det att man ska välja soldat,men inte fan finns de nån sån meny -.-
nån som haftsamm problem här ? och fixat de?

Permalänk
Medlem

Neah, shit.. slog sönder ett tangentbord igår p.g.a BF3. Jag korar BF3 årets "dö helt random hela tiden-spel". Hjälps inte heller av att mer än hälften av tiden man dör så ser man inte ens fienden, det är så mycket lövverk och skit som stör och är ivägen.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Neah, shit.. slog sönder ett tangentbord igår p.g.a BF3. Jag korar BF3 årets "dö helt random hela tiden-spel". Hjälps inte heller av att mer än hälften av tiden man dör så ser man inte ens fienden, det är så mycket lövverk och skit som stör och är ivägen.

Gillar heller inte heller riktigt att det färgerna och ljusen ska vara så överdrivna. Tex som när inne i tunneln och kollar ut mot utgången så är det helt vit. man ser inte om någon kommer går man 2 meter nämre så försvinner allt men det är alpha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Jag fick min alpha nyckel igår efter att fått veteran status två dagar tidigare.

Jag gick till EAs support sida och satt i kö och väntade genom deras chatt support till jag fick snacka med en kille. Då jag hade problem att BF Heroes inte reggades i min veteran status. Han lade då till alla spel förutom ett som finns där så jag fick veteran status 7!
En polare gjorde likadant fast ljög om att han hade tappat bort sin vietnam cd-key och undrade ifall han kunde få hjälp med att adda den ändå, för honom addade de också alla spelen så att han fick veteran status 7, så ett tips för alla som inte får upp sin vet status kan vara att chatta med EAs support då de verkar bara ge bort vet statusar

Väldigt stort tack att du sa det där.

Jag snackade med en snubbe på chatten och han frågade bara vilka spel jag saknade och så lade han till alla spel & expansioner utan att fråga om cd-keys eller annat.. Hade endast BFBC2 & BF2 innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Neah, shit.. slog sönder ett tangentbord igår p.g.a BF3. Jag korar BF3 årets "dö helt random hela tiden-spel". Hjälps inte heller av att mer än hälften av tiden man dör så ser man inte ens fienden, det är så mycket lövverk och skit som stör och är ivägen.

Om du inte hör var skotten kommer ifrån så säger jag; Skaffa bättre lurar/ljudkort för personligen till 99% av tiden så hör jag vart jag blivit skjuten ifrån samt ser skott-vägen. "Dö helt random hela tiden-spel" Lol som fan på det, folk bör öppna ögonen och lyssna bättre. Sen att det finns mycket löv/träd/buskar, ja, vad förväntar du dig? Början av banan utspelas i en satans park, jag tycker det är ypperligt att krypa o ta sig fram som assault klassen, eller vad vill du? Spela BF3 med banor som i Counter strike? Där du är omgiven av satans hus/byggnads väggar samt sand mark alá de_dust2? Där du har en 100% klar bild framför dig?!

Snälla du, seriöst! Detta är inte CoD eller CS där man rushar fram som en idiot, fiender finns överallt, sen kan samtliga se dig på kartan om de eller deras teammates spottat dig.

Snubben eh.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Neah, shit.. slog sönder ett tangentbord igår p.g.a BF3. Jag korar BF3 årets "dö helt random hela tiden-spel". Hjälps inte heller av att mer än hälften av tiden man dör så ser man inte ens fienden, det är så mycket lövverk och skit som stör och är ivägen.

Bättre att använda tangentbordet till att författa ihop input på det stängda forumet angående problem man stöter på. Håller med om att det är ofta man dör utan att se någon fiende men alphan är ju till för att upptäcka sånt här. Finns en survey som tar upp bland annat detta.

Man blir mörkrädd av alla som tror detta är ett demo och bedömer spelet som om det vore skarpt...

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är skitkul! Speciellt vissa av buggarna.. förra matchen ja spela så fastna tanken i ett hål och vändes upp och ner så den hamna under marken sen flög den typ 50m upp i luften och landa med en stor smäll haha

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Jag har en Alpha Beta key, är det möjligt för mig att ge bort den? Kanske till någon här i forumet?
Har nämligen ingen dator att spela det på just nu!

EDIT: Alpha Beta Key? hmm? xD

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Avstängd

Nvidia har nya beta-drivrutiner som rekommenderas för BF3.

http://twitter.com/#!/repi/status/96550503919517696

http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-64bit-280.19-beta-...

Har inte testat själv.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

Tjenare!

Jag har en Alpha Beta key, är det möjligt för mig att ge bort den? Kanske till någon här i forumet?
Har nämligen ingen dator att spela det på just nu!

EDIT: Alpha Beta Key? hmm? xD

Det ska tydligen gå om du loggar in på http://bf3alpha.battlefield.com och tar nyckeln. Går ju att prova iaf.

Jag tar gärna en

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Ingen som vet en fix på att spelet fryser och kraschar hela tiden, med AMD?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Alpha nyckeln borta. (Maccan4)

Inga fler meddelanden nu tack!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |