Permalänk
Medlem

Intel 3000 till nvidia 550m, Hur då?

Hej Sweclockers!

Jag har köpt en http://www.webhallen.com/hardvara/135017-asus_n53sn-sz190v-co... och nu när jag vill spela via en extern skärm (dell u3011 (2560x1600)) så blir max upplösningen bara 1600x1200 och jag tror att problemet ligger i att den använder intels 3000 kort istället för nvidia kortet. Så vet någon här hur man gör för att ställa in att den ska använda nvidia kortet när jag använder extern skärm?

Jag kör via hdmi till dvi in i skärmen, Kanske kan vara det som är felet?

Snälla hjälp mig!

//Lixz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lixz:

Hej Sweclockers!

Jag har köpt en http://www.webhallen.com/hardvara/135017-asus_n53sn-sz190v-co... och nu när jag vill spela via en extern skärm (dell u3011 (2560x1600)) så blir max upplösningen bara 1600x1200 och jag tror att problemet ligger i att den använder intels 3000 kort istället för nvidia kortet. Så vet någon här hur man gör för att ställa in att den ska använda nvidia kortet när jag använder extern skärm?

Jag kör via hdmi till dvi in i skärmen, Kanske kan vara det som är felet?

Snälla hjälp mig!

//Lixz

Tror inte det är intel hd 3000 som spökar då den stödjer 2560*1600 iaf. Jag tippar på att du inte har en dual link DVI-D adapter, utan single link?

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Har jag säkert skulle inte förvåna mig om det var det som va felet, så testar att köpa en ny kabel så kanske det fungerar, Tack så mycket!

Permalänk
Skrivet av lungre:

Tror inte det är intel hd 3000 som spökar då den stödjer 2560*1600 iaf. Jag tippar på att du inte har en dual link DVI-D adapter, utan single link?

Du kommer inte kunna spela på några höga inställningar med den upplösningen.

Permalänk
Medlem

Dual link dvi är det du behöver för den höga upplösningen. Men det 'är onödigt om du bara tänker spela. Kör lite lägre upplösning med högre detaljnivå för 550m är inget monsterkort.

Permalänk
Medlem

Det är nog hdmi som gör att du inte klarar mer änn full hd, du måste köra dual link dvi hela vägen!

Permalänk
Medlem

Problemet med laptopen är att det bara finns HDMI och VGA kontakt, Men jag har inga planer på att köra högre grafik eftersom jag har en stationär mer 5970 grafikkort, men köpte laptopen för att ha på LAN och när jag är ute och reser. Men får skita att köra på min 30" och köra på en annan skärm istället.

Men tack så mycket för hjälpen!