NIC2100 installtion fel i win 2008 r2

Permalänk

NIC2100 installtion fel i win 2008 r2

Hej alla
Jag sitter på en win 2008 server r2 som skall använda till delpoyment server av win images

har ett problem med driver installation av nätverks kortet bogfoot network NIC2100 som krashar i slutfasen när dne skall "registrera produkten i registret.
jag tror att det kan vara någon säkerhets inställning som spökar men kan inte hitta det

medelande jag får upp är

Error 1721. There is a problem with the Windows Installer package. A program required for this install to complete could not be run. Contact yuor support personnel or package vendor. Action : Register LSP64, location:
K:\users\ADMINI~1\AppData\Local\Temp\{8EA461FF-FCB6-4731-BB1A-0D68246D26aa}\KillerTool.exe, command: -lsp-map-reg-optimize

hoppas någon här kan ha en lösning. vill gärna inte köpa en till kort som tar en PCI plats. det är endå en deployment test LAB

Visa signatur

OS - Windows 7 Ultimate Mobo - Gigabyte G1 Sniper
CPU: Intel Core i7 970@3.20 GHZ RAM: 12GB
sta3 controller: marvel 9182 HD: OCZ Vertex 3 Max Iops

Permalänk
Medlem

Du tar dig tiden att posta det här inlägget, utan att ens googla felmeddelandet? Är det så man gör?

http://www.bigfootnetworks.com/Support/index.php?_m=knowledge...

Permalänk
Medlem

Byt ut det där skräpkortet mot ett random Intelkort istället, då slipper du trubbel.
Bigfoot är inte bra till nånting.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Skrivet av JenzA:

Byt ut det där skräpkortet mot ett random Intelkort istället, då slipper du trubbel.
Bigfoot är inte bra till nånting.

jag fundera på det. til MT1000 kort. det som tar emot är att det skall vara en test server. dock så fungerade när man väll installerade rollen 3.5 .net

Visa signatur

OS - Windows 7 Ultimate Mobo - Gigabyte G1 Sniper
CPU: Intel Core i7 970@3.20 GHZ RAM: 12GB
sta3 controller: marvel 9182 HD: OCZ Vertex 3 Max Iops