Nonchigt av Inet...

Permalänk
Medlem

Nonchigt av Inet...

Skickade natten till torsdag ett email till order@inet.se för att se om de kunde tänka sig att byta moderkort i ett uppgraderingspaket, då jag skulle beställa delar till 3 burkar. Emailet gick iväg strax efter 2 på morgonen. I dag, något efter middagstid var jag trött på att vänta, och eftersom de som ska betala fått kostnaderna från Inet's butik fans det inte mycket mer att göra, än att dra iväg ordern. Vid det laget har mitt email inte bevärdigats ett svar. Det handlar om ett par hundralappar i prisskillnad, det är på hela taget ganska ointressant, speciellt eftersom det inte rör sig om mina pengar, men jag drog i alla fall iväg ännu ett email och kommenterade att jag tyckte det var ett mindre lyckat kundbemötande. Hör och häpna, samma adress, och ett svar på knappt 40 minuter. Man skyller på semestertider, och ovanligt högt tryck på kundtjänst, vilket kunde varit realistiskt, om inte det senare emailet besvarats på så kort tid. Nä, man har inte velat tillmötesgå den besvärliga kunden, vilket ligger helt i deras rätt, men nog borde de då ha skickat ett email som kortfattat säger "Tyvärr, vi har valt att inte göra individuella paketlösningar tillgängliga, för att hålla ned administrationen" eller något liknande, vilket egentligen var vad jag väntade mig. Jag tycker det är dåligt. Det var totalt sett ingen märkvärdig order, 2 rundor med rubbet i nya delar till 2 burkar, inklusive strömförsörjning, grafikkort i budget klassen, dubbla diskar, och caddy till en disk vardera, samt ett "kit" med minne, cpu och moderkort. En avancerad spelburk kostar mer i slutändan så det är inte som om det var en order i den stora tunga klassen, men som kund förväntar jag mig ett bättre bemötande oavsett.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske borde du ta denna kritiken direkt med dem? Posta i deras SweC-tråd!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Hum, kanske kan det vara så att det inte gick att ändra orden eller paketen så iom att det var både semester och högt tryck så kanske dom valde att inte besvara mailet?

Permalänk
Medlem

Vad fan gnäller du om egentligen? Du verkar vara en tjurig jävel.

Att under semestertider svara på ett mail på 3 dagar är helt godkänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tweak:

Vad fan gnäller du om egentligen? Du verkar vara en tjurig jävel.

Att under semestertider svara på ett mail på 3 dagar är helt godkänt.

Taskig läsförståelse? Grejen är att det inte kom något svar alls på nästan 3 dagar, och sen gick det att svara på ett nytt mail på under 45 minuter. Med andra ord, man sket fullständigt i det första brevet, istället för att skriva ett artigt avslag.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Hum, kanske kan det vara så att det inte gick att ändra orden eller paketen så iom att det var både semester och högt tryck så kanske dom valde att inte besvara mailet?

Det hade tagit dem kortare tid att skriva "tyvärr, det kan vi inte göra, vänliga hälsningar - Inet" än vad det tog dig att författa ditt inlägg. I min värld är det förbannat dåligt att inte ta sig den tiden, i kontakt med sina kunder. Fast du kanske gillar att bli behandlad på det viset.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Taskig läsförståelse? Grejen är att det inte kom något svar alls på nästan 3 dagar, och sen gick det att svara på ett nytt mail på under 45 minuter. Med andra ord, man sket fullständigt i det första brevet, istället för att skriva ett artigt avslag.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det hade tagit dem kortare tid att skriva "tyvärr, det kan vi inte göra, vänliga hälsningar - Inet" än vad det tog dig att författa ditt inlägg. I min värld är det förbannat dåligt att inte ta sig den tiden, i kontakt med sina kunder. Fast du kanske gillar att bli behandlad på det viset.

Kan också varit så enkelt som att dom glömt/inte kunnat ta sig tiden att kolla mailen och när dom kollade veckans mail var din lyckligt nog ganska högt upp på maillistan?

Permalänk
Medlem

Har vid flera tillfällen märkt att om man mailar innan en helg så får man vänta länge om man nu får ett svar över huvud taget. Om man sedan drar iväg ett nytt på måndagen så brukar svaret koma på det mailet först. Gissar på att meddelandet hinner komma långt bak i turordningen över helgen och som en följ av det så tar det tid innan dom kommer fram till det. Mina erfarenheter gäller inte inet.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Taskig läsförståelse? Grejen är att det inte kom något svar alls på nästan 3 dagar, och sen gick det att svara på ett nytt mail på under 45 minuter. Med andra ord, man sket fullständigt i det första brevet, istället för att skriva ett artigt avslag.
B!

Kan ju vara så enkelt att den som svarade på mail nummer 2 inte hade behörighet att svara på ditt första mail och de som kan göra det inte hunnit med det ännu.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

lyft telefonen och ring.
kostar inte många ören och ringa nuförtiden.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Kan också varit så enkelt som att dom glömt/inte kunnat ta sig tiden att kolla mailen och när dom kollade veckans mail var din lyckligt nog ganska högt upp på maillistan?

Glömt? Så vitt jag vet är det inte en hobbyverksamhet, de har personal som inte gör annat än pratar i telefon, och besvarar email. Om all personal är på semester är det förbannat dåligt planerat, och att man inte informerar kunderna är under all kritik. Men det är föga troligt att så är fallet, man har helt enkelt läst emailet, och skitit i att besvara det.

Skrivet av TiasE:

Kan ju vara så enkelt att den som svarade på mail nummer 2 inte hade behörighet att svara på ditt första mail och de som kan göra det inte hunnit med det ännu.

Vilken behörighet man än hade, eller inte hade, så var man tydligen berättigad att kasta det första emailet, för det var man noga med att informera om att man gjort, när man svarade på det andra. Sanningen är troligtvis en annan, man har redan kastat emailet, och snyggar till det med en dålig historia.

Skrivet av Toivo83:

lyft telefonen och ring.
kostar inte många ören och ringa nuförtiden.

Först och främst, om man har en email for orderfråger, bör inte det vara en fungerande kommunikationskanal då? Jag har full förståelse för att ett email som anländer sent fredag eftermiddag inte hinner besvaras, men mail som anländer (långt) innan öppning torsdag morgon ska vara lästa, och vidarebefordrade till den som kan besvara dem torsdag kväll, annars hinner de aldrig med sin mail, och det tror jag inte på för fem öre.
Vidare i texten, det kostar mellan tumme och pekfinger 4:85:- minuten att ringa till Inet från min telefon. Kvällar och helger när det vore rimligt att ringa, (0.37:-) har de inte någon som svarar i telefon. Och innan du börjar tjafsa om min telekostnad, så har jag telefon för att bli nådd, laddar kortet med ca 200:- om året, och kan ringa för runt 700:-. Precis lagom till mig.

Dåligt kundbemötande, och de har förlorat en framtida kund. Jag kan handla någon annanstans, och de har nog med kunder för att klara sig utan mig, men om man inte "rapporterar" dåligt bemötande, får andra kunder inte en rättvis bild av helheten. Jag är den första att säga att jag handlat där tidigare, och det har sällan, eller aldrig varit problem, men att ignorera en kund, är en klar signal om att man inte vill ha kunden kvar. Trist, men inte ett problem, jag har inte spenderat mina egna slantar där i alla fall. Så länge det är någon annan som betalar, är det lätt att vända sig till vilken handlare som helst.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Glömt? Så vitt jag vet är det inte en hobbyverksamhet, de har personal som inte gör annat än pratar i telefon, och besvarar email. Om all personal är på semester är det förbannat dåligt planerat, och att man inte informerar kunderna är under all kritik. Men det är föga troligt att så är fallet, man har helt enkelt läst emailet, och skitit i att besvara det.

Vilken behörighet man än hade, eller inte hade, så var man tydligen berättigad att kasta det första emailet, för det var man noga med att informera om att man gjort, när man svarade på det andra. Sanningen är troligtvis en annan, man har redan kastat emailet, och snyggar till det med en dålig historia.

Först och främst, om man har en email for orderfråger, bör inte det vara en fungerande kommunikationskanal då? Jag har full förståelse för att ett email som anländer sent fredag eftermiddag inte hinner besvaras, men mail som anländer (långt) innan öppning torsdag morgon ska vara lästa, och vidarebefordrade till den som kan besvara dem torsdag kväll, annars hinner de aldrig med sin mail, och det tror jag inte på för fem öre.
Vidare i texten, det kostar mellan tumme och pekfinger 4:85:- minuten att ringa till Inet från min telefon. Kvällar och helger när det vore rimligt att ringa, (0.37:-) har de inte någon som svarar i telefon. Och innan du börjar tjafsa om min telekostnad, så har jag telefon för att bli nådd, laddar kortet med ca 200:- om året, och kan ringa för runt 700:-. Precis lagom till mig.

Dåligt kundbemötande, och de har förlorat en framtida kund. Jag kan handla någon annanstans, och de har nog med kunder för att klara sig utan mig, men om man inte "rapporterar" dåligt bemötande, får andra kunder inte en rättvis bild av helheten. Jag är den första att säga att jag handlat där tidigare, och det har sällan, eller aldrig varit problem, men att ignorera en kund, är en klar signal om att man inte vill ha kunden kvar. Trist, men inte ett problem, jag har inte spenderat mina egna slantar där i alla fall. Så länge det är någon annan som betalar, är det lätt att vända sig till vilken handlare som helst.
B!

Alltså, vafan? Inet har gjort så mycket för SweC, gratis frakt, brett sortiment, vet vad som gäller, har en egen förslagstråd på forumet. Alltså är Inet snarare ett privilegium för SweC's datorentusiaster. Ett missat mail. Varför kan det inte bara vara så att Inet glömde kolla mailen ett par dagar för han som vanligtvis kollar mailen är på semester. Alltså tog det lite att komma på detta och när Inet väl öppnade mailen så var ditt senaste mail lyckligtvis rätt högt upp och dom hade antagligen bara inte tid att gå igenom allt. Och skyll inte på att telefonsamtal är dyrt, hade du dagen efter inte fått något mail kanske det var dags att ringa. Men det gjorde du inte för du vill inte spendera 8kr på ett samtal?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tweak:

Vad fan gnäller du om egentligen? Du verkar vara en tjurig jävel.

Att under semestertider svara på ett mail på 3 dagar är helt godkänt.

Ta och knip igen!

OT!

Ja, det var verkligen illa av inet det jag har lärt mej av inet är ska du ändra nåt maila maila maila flera gånger om för dom ska "få tummen ur" jag frågade varför dom hade tagit bort ändra funktionen flera gånger men det ville dom inte svara på!

Tacka vet jag inet förr vänliga hjälpsamma osv sen blev dom större då fick dom komplett syndromet skiter i vilket med andra ord.

Permalänk
Medlem

Behöver inte vara inet, utan skiten som beter sig så mot kunder.
bara för att en person som sköter det smutskastar kunderna behöver inte hela inet få skiten.

ta ett snack i deras egna tråd och ta upp det.
Finns nötter på alla arbeten tyvärr.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av zebra3:

Alltså, vafan? Inet har gjort så mycket för SweC, gratis frakt, brett sortiment, vet vad som gäller, har en egen förslagstråd på forumet. Alltså är Inet snarare ett privilegium för SweC's datorentusiaster. Ett missat mail. Varför kan det inte bara vara så att Inet glömde kolla mailen ett par dagar för han som vanligtvis kollar mailen är på semester. Alltså tog det lite att komma på detta och när Inet väl öppnade mailen så var ditt senaste mail lyckligtvis rätt högt upp och dom hade antagligen bara inte tid att gå igenom allt. Och skyll inte på att telefonsamtal är dyrt, hade du dagen efter inte fått något mail kanske det var dags att ringa. Men det gjorde du inte för du vill inte spendera 8kr på ett samtal?

Sluta försvara Inet. Spelar ingen roll vad dom har gjort mot Swec, det här handlar vad dom har gjort mot TS.
Även jag tycker att Inet har handlat orätt mot TS.

Om Inet är smarta så sorterar dom de äldsta mailen högst upp i listan så att dem som skickade först får svar först. Även jag har blivit "nonchad" av Inet vid ett tillfälle.

Permalänk
Medlem

mailar man ett företag på en helg och förväntar sig svar samma dag får man fan skylla sig själv om det inte kommer nåt
säger väl sig självt
ett posterorder företag jobbar visserligen 24/7
MEN inte hela företaget dom kör minimal arbetsstyrka på helgerna hur tror du dom kan va så billiga?
ska man ändra en order en helg så ringer man kundtjänst inte mailar dom

jag tycker du får skylla dig själv

//ovanstående är min/mina personliga åsikter om du inte gillar dom MEH! //

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

mailar man ett företag på en helg och förväntar sig svar samma dag får man fan skylla sig själv om det inte kommer nåt

Läs först, skriv sedan. Jag mailade natten till torsdag, de hade mitt mail vid öppning, och så vitt jag vet var varken torsdag, eller fredag helgdagar.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Alltså, vafan? Inet har gjort så mycket för SweC, gratis frakt, brett sortiment, vet vad som gäller, har en egen förslagstråd på forumet. Alltså är Inet snarare ett privilegium för SweC's datorentusiaster. Ett missat mail. Varför kan det inte bara vara så att Inet glömde kolla mailen ett par dagar för han som vanligtvis kollar mailen är på semester. Alltså tog det lite att komma på detta och när Inet väl öppnade mailen så var ditt senaste mail lyckligtvis rätt högt upp och dom hade antagligen bara inte tid att gå igenom allt. Och skyll inte på att telefonsamtal är dyrt, hade du dagen efter inte fått något mail kanske det var dags att ringa. Men det gjorde du inte för du vill inte spendera 8kr på ett samtal?

Swec är mer ett privilegium för inet.
Bättre marknadsföring än swec har inget annat företag.

Permalänk
Skrivet av pumba-kung:

mailar man ett företag på en helg och förväntar sig svar samma dag får man fan skylla sig själv om det inte kommer nåt
säger väl sig självt
ett posterorder företag jobbar visserligen 24/7
MEN inte hela företaget dom kör minimal arbetsstyrka på helgerna hur tror du dom kan va så billiga?
ska man ändra en order en helg så ringer man kundtjänst inte mailar dom

jag tycker du får skylla dig själv

//ovanstående är min/mina personliga åsikter om du inte gillar dom MEH! //

Du verkar inte förstå vad som har hänt. Inet har inte svarat på hans första mail, men dom svarade direkt på det andra när TS började surna till. Det kan betyda att Inet nochade hans första mail. Detta förklarade TS mycket tydligt och sakligt i sin första post.
Även jag har blivit nochad vid ett tillfälle, jag tror jag väntade i 4 dagar innan jag skickade ett nytt mail, och då fick jag svar med en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

mailar man ett företag på en helg och förväntar sig svar samma dag får man fan skylla sig själv om det inte kommer nåt
säger väl sig självt
ett posterorder företag jobbar visserligen 24/7
MEN inte hela företaget dom kör minimal arbetsstyrka på helgerna hur tror du dom kan va så billiga?
ska man ändra en order en helg så ringer man kundtjänst inte mailar dom

jag tycker du får skylla dig själv

//ovanstående är min/mina personliga åsikter om du inte gillar dom MEH! //

Håller med, det är väl bara att ringa? Då får du ju garanterat svar direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Swec är mer ett privilegium för inet.
Bättre marknadföring än swec har inget annat företag.

Nej, men vilka tjänar på det? Båda två visst? Finns ju ett skäl till varför SweC väljer Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Läs först, skriv sedan. Jag mailade natten till torsdag, de hade mitt mail vid öppning, och så vitt jag vet var varken torsdag, eller fredag helgdagar.
B!

Skrivet av furuliden:

Du verkar inte förstå vad som har hänt. Inet har inte svarat på hans första mail, men dom svarade direkt på det andra när TS började surna till. Det kan betyda att Inet nochade hans första mail. Detta förklarade TS mycket tydligt och sakligt i sin första post.
Även jag har blivit nochad vid ett tillfälle, jag tror jag väntade i 4 dagar innan jag skickade ett nytt mail, och då fick jag svar med en gång.

missade torsdag
får skylla på för lite kaffe
men iallafall att du kunde ha ringt
då du inte hade fått svar på fredag
tycker fortfarande inte inet gjort något fel mer än att vara människor och felat dom med
och tycker fortfarande ansvaret ligger på dig och inte dom

du kunde faktiskt ha tagit delarna seperat och valt vilket moderkort du än velat
man tjänar inte så jäkla mycket på att ta färdiga paket
nu vet jag visserrligen inte vilket paket du ville ha och till vilket moderkort du ville byta men i alla fall

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Alltså, vafan? Inet har gjort så mycket för SweC, gratis frakt, brett sortiment, vet vad som gäller, har en egen förslagstråd på forumet. Alltså är Inet snarare ett privilegium för SweC's datorentusiaster. Ett missat mail. Varför kan det inte bara vara så att Inet glömde kolla mailen ett par dagar för han som vanligtvis kollar mailen är på semester. Alltså tog det lite att komma på detta och när Inet väl öppnade mailen så var ditt senaste mail lyckligtvis rätt högt upp och dom hade antagligen bara inte tid att gå igenom allt. Och skyll inte på att telefonsamtal är dyrt, hade du dagen efter inte fått något mail kanske det var dags att ringa. Men det gjorde du inte för du vill inte spendera 8kr på ett samtal?

Får du betalt för att skriva det här?

Om inte så har du en väldigt skrev verklighetsbild, jag förstår inte hur man blint kan försvara Inet, det är ett företag som alla andra, man vill tjäna pengar på konsumenterna och liksom alla "större" företag så gör man fel och misstag. Tror man att Inet aldrig gör fel och alltid agerar korrekt så har man en märklig syn. Som konsument bejakar jag mitt eget intresse i första hand, inte ett företags intresse, såvida man inte jobbar där kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Du verkar inte förstå vad som har hänt. Inet har inte svarat på hans första mail, men dom svarade direkt på det andra när TS började surna till. Det kan betyda att Inet nochade hans första mail. Detta förklarade TS mycket tydligt och sakligt i sin första post.
Även jag har blivit nochad vid ett tillfälle, jag tror jag väntade i 4 dagar innan jag skickade ett nytt mail, och då fick jag svar med en gång.

Antagligen var TS en riktig grinolle i sitt senare mail och då får man vanligtvis snabbare respons mailledes. Ett företag som systematiskt "nonchar" kunder blir inte långvarigt, inte så troligt alltså. Mer troligt att det är semestertider och svarstiderna på mail är längre.

Är man beroende av snabbt svar så ringer man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrc:

Är man beroende av snabbt svar så ringer man.

Precis. Om nu TS hade sådan tidspress kunde han ju ringt under fredagen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Får du betalt för att skriva det här?

Om inte så har du en väldigt skrev verklighetsbild, jag förstår inte hur man blint kan försvara Inet, det är ett företag som alla andra, man vill tjäna pengar på konsumenterna och liksom alla "större" företag så gör man fel och misstag. Tror man att Inet aldrig gör fel och alltid agerar korrekt så har man en märklig syn. Som konsument bejakar jag mitt eget intresse i första hand, inte ett företags intresse, såvida man inte jobbar där kanske.

HA! Ja TS i fråga är snål/dum/lat nog att inte ringa. Hade han ringt så är jag säker på att Inet hade löst det men i svaret framgår det tydligt att det är högt tryck, semestertider osv. och jag förstår att Inet inte alltid hänger med, även om man vill tro det. Tycker inte TS ska klaga då han själv inte gjort nog för att få en lösning på sitt eget problem.

Permalänk
Medlem

Ja kom för fan inte och klaga på inet.
Hela mobben kommer.

Permalänk
Medlem

Återigen, ring företaget i fråga. Istället för att sitta och vänta på vad man tror är en "fungerande kommunikationskanal" och strax därefter märker att det inte är det, får man ta till med alternativa metoder såsom att ringa. Jag förstår att man blir irriterad om man inte får svar på sitt e-mail efter flera dagar, men kom igen, om du menar allvar med din förfrågan till Inet hade du tagit till handling och ringt dem.

Permalänk
Medlem

Brukar får svar inom några minuter på mail till inet.

Tycker du har dragit förhastade slutsatser.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag allt att folk börjar bli vääääldigt bortskämda.

1. Under semestertider _bör_ du har förståelse för något "långa" mailsvarstider. Jag förväntas inte svara inom 40min på mina mail. Varför Inet vanligtvis gör det är för att de försöker hålla standarden på toppnivå, och det är verkligen inget du som kund kan kräva.

2. Varför de med största sannolikhet svarade så snabbt när du skickat ett förbannad mail bara några dagar efter det första visar bara på att du placerades i en "arg kund"-hög, och tro mig, såna högar har alla företag. Skillnaden är att de som är rädd om sin status(t.ex. Inet) svarar kunden direkt på såna mail, trots att du inte låg högst i prioriteringen.

3. Varför byggde du inte ihop paketet själv om det nu var så viktigt med rätt moderkort? Du skrev själv att "Det handlar om ett par hundralappar i prisskillnad, det är på hela taget ganska ointressant". Lägg till de extra 50:- du annars får i rabatt och sluta gnäll.

Vad du nu gjort är att spela på Inet´s goodwill och tvingat dem bortprioritera den som stog längst fram i kön, för att du tror dig vara berättigad live-support under semestertid.

Du är som en bebis. Liten, egocentrerad, och saknar impulskontroll. Hela ditt inlägg tyder på att någon skämt bort dig för mycket.

Tack och hej och hejja Inet!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.