Nonchigt av Inet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Får du betalt för att skriva det här?

Om inte så har du en väldigt skrev verklighetsbild, jag förstår inte hur man blint kan försvara Inet, det är ett företag som alla andra, man vill tjäna pengar på konsumenterna och liksom alla "större" företag så gör man fel och misstag. Tror man att Inet aldrig gör fel och alltid agerar korrekt så har man en märklig syn. Som konsument bejakar jag mitt eget intresse i första hand, inte ett företags intresse, såvida man inte jobbar där kanske.

Preblemet här är inte att han bejakar sin personliga situation, utan han förväntar sig något som väldigt få företag kan erbjuda. Dessutom har han inte betalt för någon support, och sedan kommer han till forumet där de flesta rent utav älskar Inet på grund av deras stora engagemang, och så klagar han utan att Inet gjort något egentligt fel.

Det är upprörande för oss som tycker om Inet, för det är precis detta betéende som till slut gör företagen cyniska och börjar bortprioritera oss mindre kunder till förmån för de som ger dem mest pengar. Typ som Dell gör. Vill vi att Inet ska bli lika ignoranta och arroganta som Dell?

Svaret är nej nej och åter nej!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Det är mycket logiskt att prioritera arga brev som är 2-3 dagar "yngre" än äldre brev. Ur en service & kundbemötandesynpunkt.

Det kan också vara så att brev till inets mail separeras till 2-3 olika personer och personen som fick TS's första mail var helt enkelt inte anträffbar.

Så länge som TS's första mail inte passerade tiden som det bör ta att få ett svar, typ 7 arbetsdagar, så ser jag inget fel i det hela.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Hade det gällt Dustin eller komplett skulle det blivit en max två kommentarer,
men nu börjar det bli en storm i ett vattenglas.

Permalänk
Medlem

Vilken onödigt lång tråd Man kan ju bara spekulera i varför de inte svarade på det första mailet.

Permalänk
Medlem

Du har ju ingen aning om hur deras support ser ut på sommaren. Det kanske var så att det kom tillbaka massa folk från semestern, eller att de har högre bemanning på måndagar. Eller som flera andra sagt, de såg att du var en tjurig jävel och svarade direkt för att du inte skulle bli argare.

Det som gjorde dig arg i detta fallet är ju inte det tre dagar sena svaret, utan det som bara tog 40 min?

Att starta en ny tråd för varje gång man blir irriterad på ett företag tycker jag är onödigt. Det här handlar inte om konsumenträtt och har inte heller särskilt vettigt diskussionsvärde (säger jag och skriver i tråden ^^).

Permalänk
Medlem

Eller så kanske det var högt tryck de tre dagarna du inte fick svar och sen gjorde de något åt att det var folk som inte fick svar. Eller så bara det var någon som kollade mailen och såg ditt. Tycker du att de skulle ha väntat tre dagar fast de nu såg mailet direkt? Lägg bara alla delar som var i uppgraderingspaketet i en kundvagnen fast med ett annat moderkort. Som du sa, några hundralappar hit eller dit...

Jag tycker att det är bortskämt att klaga på att du inte fick svar på tre dar, och ännu mer att börja fundera ut teorier om varför de inte gjorde det bara för att de skötte det bättre nästa gång. Ha inte en så negativ inställning och testa att någon gång acceptera att någon faktiskt kan ha gjort fel, precis som vem som helst, inklusive du. Inga företag vill att sina kunder ska bli missnöjda eller skiter i att besvara mail så det skulle leda till minskad försäljning. Tänker man bara inte på det från värsta möjliga sett att se det så är det ju inte så farligt. Tre dagar är snabbt besvarat tycker jag. Och att sen klaga på att de inte gjorde samma fel igen, det är ju människor som sitter där, inte robotar.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Hedersmedlem

Detta påminner om fanboyismen runt datorbutiken för många år sen

Med detta lägger jag ingen värdering i inets kundservice men det känns en aning naivt i tråden nu.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Behöver man svar snabbt ringer man företaget, inte fan mailar man? Detta printades väl i skallen i tidig ålder tycker jag.
Tycker TS har lite sig själv att skylla faktiskt. Vidare så vet ingen här hur du exakt yttrade dig i mailet, låter man alltför grinig och upprörd/fjamsig är chansen liten att man får nåt betydande svar tyvärr. Med tanke på hur bitter du låter här så kan jag inte undgå att tro att du lät på samma sätt om inte värre då du mailade dom...bittra toner ger inga svar.
Btw så kostar inte samtal särskilt mycket, oavsett hur ofta och mycket man laddar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Hade det gällt Dustin eller komplett skulle det blivit en max två kommentarer,
men nu börjar det bli en storm i ett vattenglas.

Och dom 2 hade varit "JA JÄVLA SKITBUTIK"

Inget nytt att typ alla på swec försvarar inet som en björnmamma försvarar sina ungar.
Nu var inte detta något jätte speciellt men även om det är något dåligt med inet så vänder swec det till skitbra på något sätt.

Skriv NÅGOT negativt om Inet så kommer swec mobben och kör över en, patetiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Du verkar inte förstå vad som har hänt. Inet har inte svarat på hans första mail, men dom svarade direkt på det andra när TS började surna till. Det kan betyda att Inet nochade hans första mail. Detta förklarade TS mycket tydligt och sakligt i sin första post.
Även jag har blivit nochad vid ett tillfälle, jag tror jag väntade i 4 dagar innan jag skickade ett nytt mail, och då fick jag svar med en gång.

Det kan betyda att de "nochade" det första mailet. Det kan också betyda att det är semestertider och högt tryck och att de helt enkelt missade det. Och att TS sen blir sur när de svarar snabbt på det andra mailet är ju helt obegripligt. Det är klart att de svarar snabbare på en mondag. Se inte allt från den värsta sidan och livet kommer bli mycket roligare.

Att skriva många många rader i ett forum om att man fick vänta på svar på ett mail i tre dagar är att överreagera. De kom ju med en förklaring i det andra mailet men den ville han inte tro på. Och om han nu ville ha snabbt svar så skulle han kunna betala 5kr i minuten och ringa. Han sa ju förut att några hundralappar hit eller dit inte spelade någon roll i en datorbygge så då kunde han ju ha lagt 10kr på att ringa. Det ända som har hänt är att TS ville byta ut ett moderkort i ett paket. Han mailade och fick inte svar på tre dagar vilket han förväntade sig. I stället för att ta tag i problemet och ringa eller bara lägga komponenterna i ett eget paket och beställa blev han sur på att de inte hade sett mailet och antog att de hade "nochat" honom.

Visst, det kanske inte var idealiskt av inet att inte se mailet på torsdagen men de har fortfarande aldrig sagt något kränkande, de bad till och med om ursäkt för sitt fel i det nästa mailet. Problemet skulle varit mycket mycket mindre om TS bara skulle ha tagit tag i problemet i stället för att sura.

Detta är precis som TS åsikter mina åsikter, inte fakta.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Nej, men vilka tjänar på det? Båda två visst? Finns ju ett skäl till varför SweC väljer Inet.

Eh, va? SweC har inte "valt" Inet så vitt jag vet. SweC erbjuder tillverkare, butiker och webshoppar en underkategori i Övrigt, där de får marknadsföra sig, lite diskret. SweC "tjänar" eventuellt på det om man har någon form för annonsering avgift, men jag tror inte det har något med den delen av forumet att göra, utan de slantarna tas in för reklamen som visas på varje sida.

Skrivet av pumba-kung:

men iallafall att du kunde ha ringt

Som jag skrev tidigare, var den eventuella besparingen inte speciellt stor, och att ringa dem äter upp mellanskillnaden på kort tid. Skulle jag handlat mer än vad jag gjorde, kunde det varit aktuellt, men slutsumman var knappt 17, vilket gör det hela mer eller mindre ointressant. Jag drog iväg emailet som en ren "jaja, vi får väll se vad de säger" och när de inte ens svarar blir jag faktiskt irriterad. Vad hade jag gjort om det hade varit ett problem med en order, och jag helt enkelt inte hade kunnat ringa? Vad gör man om något blir fel? Nä, det är förbannat dåligt att inte besvara email, utan bara skita i det. Tack som fan.

Skrivet av pumba-kung:

du kunde faktiskt ha tagit delarna seperat och valt vilket moderkort du än velat

Det gjorde jag. Vilket oxå har framgått tidigare i tråden.

Alltså, hur mycket kaffe behöver du egentligen? ;- )

Skrivet av Triffid:

Brukar får svar inom några minuter på mail till inet.

Vilket är exakt vad jag menar. Man får fortfarande snabba svar. Så varför fick man inget svar alls på det första brevet? Jo, för att de valde att ignorera det.

Skrivet av Triffid:

Tycker du har dragit förhastade slutsatser.

Så exakt vilken slutsats hade du dragit? Att de bara råkat glömma ett nästan tre dagar gammalt email, men har tid att besvara ett ny-inkommet? Är det avsiktligt ignorerat, är det dålig stil, har de så dåliga rutiner att det blivit "glömt" så har de problem av en helt annan art, och borde vara intresserade av att ta tag i det.

Skrivet av Deathdancer:

1. Under semestertider _bör_ du har förståelse för något "långa" mailsvarstider. Jag förväntas inte svara inom 40min på mina mail. Varför Inet vanligtvis gör det är för att de försöker hålla standarden på toppnivå, och det är verkligen inget du som kund kan kräva.

Märkligt nog var det precis vad de gjorde med det andra emailet. Det första innehöll en nog så enkel fråga, "hej, kan vi göra så här?" på vilket svaret hade varit "visst, jag vidarebefordrande ditt brev till rätt människa, du får ett svar inom ett par dagar." eller "nä, tyvärr." Det gick tydligen inte att formulera något av de svaren på över 2 arbetsdagar, vilket är förbannat märkligt, när man tar i betraktande att de hann besvara det andra på knappt en halvtimma. Jag hade inte haft några som helst problem med lång svarstid, "normalt" anser jag är upp till ett par dagar, sen missköter man sig.

Skrivet av Deathdancer:

3. Varför byggde du inte ihop paketet själv om det nu var så viktigt med rätt moderkort? Du skrev själv att "Det handlar om ett par hundralappar i prisskillnad, det är på hela taget ganska ointressant". Lägg till de extra 50:- du annars får i rabatt och sluta gnäll.

Eh... Snacka skit om att andra är bortskämda det kan du, men tydligen ska man behöva läsa texten åt dig. Det var ju precis det jag gjorde.

Skrivet av Deathdancer:

Du är som en bebis. Liten, egocentrerad, och saknar impulskontroll. Hela ditt inlägg tyder på att någon skämt bort dig för mycket.

Lugnt, jag har egen napp, så du behöver inte vara orolig för att jag ska sno din.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Hade det gällt Dustin eller komplett skulle det blivit en max två kommentarer,
men nu börjar det bli en storm i ett vattenglas.

Med all rätta när det är så många som använder inet här på swec, då tycker jag att man ska diskutera för och nackdelar.

Tycker inet är bra, köpte grejer till min dator där. Dock i butiken här i göteborg

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Jag är väll lite irriterad på dom också då samma dag som dom fick in Corsair H80 igen la ja en beställning (måndags natt) fram till nu har min ännu inte blivit reserverad/skickad vilket ja tycker e konstigt då dom hade 42st på lager och nu har 21st. Trodde dom hade snabb leverans dom säger ju faktist att om man beställer innan kl 17 på dagen så kanske de skickas samma dag men då ja beställde kl 22:30-23:00 på måndag natt så borde ju min order blivit skickad på tisdag nån gång, tycker jag iallafall å nu e de onsdag så ja undrar ja, ja undrar.

Jo jag vet att där står kanske å ja vet vad kanske betyder men ni förstår vad jag menar.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Jo jag vet att där står kanske å ja vet vad kanske betyder men ni förstår vad jag menar.

Eftersom jag lade min order i måndags, kan jag säga så pass mycket... Min order gick in strax efter 13 (13:20 är det automatiska bekräftningsmailet mottaget), strax före 15:00 fick jag 2 SMS om att min order packades, och tisdag, runt middagstid fick jag 2 SMS från posten om att jag kunde hämta mitt packet på lokala postkontoret. Med andra ord, de tre moderkorten, med diverse kringutrustning och delar blev packade i två lådor, och nådde mig på under 24 timmar. Det enda jag har att klaga på i nuläget är att HD'na låg i botten på ena lådan, med bara ett tunt lager bubblewrap tunt om. Till helgen får jag veta om de farit illa av det, eller inte, men risken för det är försvinnande liten.

Din order hör säkert till samma hög med post som mitt första email, och den sommarjobbaren som skulle haft hand om det hela har helt enkelt tömt sin inkorg, och fortsatt dricka saft... Skämt och sidor, om du har en möjlighet så ring dem, annars skulle jag skickat ett gäng email. Jag hade lutat åt "många" som ett bra alternativ, eftersom det verkar vara lite si och så med hur de hanteras. Om man ska tro en del av åsikterna i tråden ska du kanske skriva något som verkar surt som fan i ämnesraden, det ska tydligen göra underverk.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Detta påminner om fanboyismen runt datorbutiken för många år sen

Med detta lägger jag ingen värdering i inets kundservice men det känns en aning naivt i tråden nu.

Det är en exakt copycat av db.
Rör inte min kompis.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av SUMITOMO:

Det är en exakt copycat av db.
Rör inte min kompis.

Tänkte precis samma sak.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av zebra3:

Alltså, vafan? Inet har gjort så mycket för SweC, gratis frakt, brett sortiment, vet vad som gäller, har en egen förslagstråd på forumet. Alltså är Inet snarare ett privilegium för SweC's datorentusiaster. Ett missat mail. Varför kan det inte bara vara så att Inet glömde kolla mailen ett par dagar för han som vanligtvis kollar mailen är på semester. Alltså tog det lite att komma på detta och när Inet väl öppnade mailen så var ditt senaste mail lyckligtvis rätt högt upp och dom hade antagligen bara inte tid att gå igenom allt. Och skyll inte på att telefonsamtal är dyrt, hade du dagen efter inte fått något mail kanske det var dags att ringa. Men det gjorde du inte för du vill inte spendera 8kr på ett samtal?

Håller helt med dig. Att skapa en tråd för att tjura om ett obesvarat mail under semstertider är bara småaktigt. Finns säkert en väldigt bra förklaring till varför det andra mailet blev besvarat snabbare, möjligtvis för att de inte vill ha missnöjda kunder och därför prioriterade ditt andra mail där du uppenbarligen var irriterad.

Offtopic: Är andras pengar mindre värda än dina?