Permalänk
Medlem

Ryckande mus (video)

Hej jag har ett problem med att min muspekare beter sig konstigt i spel osv. Jag la upp en video på detta så att ni ser problemet.
http://www.youtube.com/watch?v=MYkUaZRp2i0&feature=mh_lolz&li... en aning skakig video men man ser ju problemet ändå
Hoppas någon kan hjälpa mig med detta. Behövs mer info så säg till. blir omöjligt att spela spel som FPS.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

vad för mus, drivrutiner?

har du prövat att använda en annan råtta istället? får du samma fel då?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

vad för mus, drivrutiner?

har du prövat att använda en annan råtta istället? får du samma fel då?

Jag har samma problem med alla möss, jag testat så tror inte det är hårdvaran. Hur hittar jag musens drivrutiner och hur tar jag isåfall bort dem? Jag har alldrig pillat med sånt förr nämligen:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Provat både Usb mus och ps/2 mus? (den äldre gröna)

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nawidek:

Provat både Usb mus och ps/2 mus? (den äldre gröna)

Självklart. Problemet ligger troligtvis i någon drivrutin eller annan mjukvara eftersom alla möss krånglar, men jag vet inte vilken och hur jag hittar den

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Om det hade hänt mig så hade jag provat felsäkert läge till att börja med. Nu är jag inte säker på ifall det går att spela spel i felsäkert läge iofs. Rensa upp bland processer i aktivitetshanteraren? I och med att musen fungerar i windows så misstänker jag inte att musens drivrutiner spökar. Men vad vet jag, jag är sämst på sånt här.

P.S. Om det visar sig vara virus så vill jag bara tycka att det var ett väldigt kreativt virus )))

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeewor:

Om det hade hänt mig så hade jag provat felsäkert läge till att börja med. Nu är jag inte säker på ifall det går att spela spel i felsäkert läge iofs. Rensa upp bland processer i aktivitetshanteraren? I och med att musen fungerar i windows så misstänker jag inte att musens drivrutiner spökar. Men vad vet jag, jag är sämst på sånt här.

P.S. Om det visar sig vara virus så vill jag bara tycka att det var ett väldigt kreativt virus )))

Jag får la ta och gå igenom sånt i morgon efter jag har sovit Jag kör med AVG virusskydd och något annat så hoppas inte något virus smitit igenom:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Verkar ju nästan som om felet är i samband med DirectInput... :S

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Verkar ju nästan som om felet är i samband med DirectInput... :S

?? Vad menar du ? Spelade föresten age of empires II förut där fick jag inte problemet,

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är skärmen

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

?? Vad menar du ? Spelade föresten age of empires II förut där fick jag inte problemet,

Mycket intressant! AoF II använder ju äldre versioner av DirectInput... hmm...

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamakika:

Jag tror att det är skärmen

Skärmen har jag haft i många år och inte haft problem. Detta problemet uppstod för några veckor sedan men jag har inte orkat bry mig särskillt mycket förrän nu.

Skrivet av Dosshell:

Mycket intressant! AoF II använder ju äldre versioner av DirectInput... hmm...

Är direct input något som jag kan installera om eller så?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skärmen har jag haft i många år och inte haft problem. Detta problemet uppstod för några veckor sedan men jag har inte orkat bry mig särskillt mycket förrän nu.
Är direct input något som jag kan installera om eller så?

Pröva låna nån kompis skärm eller en annan och se om det blir de same

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamakika:

Pröva låna nån kompis skärm eller en annan och se om det blir de same

Varför misstänker du skärmen? Jag säger inte att det är omöjligt men ni får gärna skriva varför ni tror olika saker så att jag lär mig om sånhär skit

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, bara känner på mig att det är skärmen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför misstänker du skärmen? Jag säger inte att det är omöjligt men ni får gärna skriva varför ni tror olika saker så att jag lär mig om sånhär skit

Det är omöjligt...
Bevis:

• Starta ett spel

• Rita ett kryss på skärmen där musen är

• koppla ur skärmen

• tryck på musen

• koppla in skärmen

• nu har musen flyttat sig från krysset

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Haha jag tror inte jag ritar på skärmen faktiskt. Men tar och installerar om windows senare idag så får vi se om detta hjälpte mig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Haha jag tror inte jag ritar på skärmen faktiskt. Men tar och installerar om windows senare idag så får vi se om detta hjälpte mig

liten liten tejp bit då?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

liten liten tejp bit då?

Smart kanske gör ett test innan ominstallationen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Smart kanske gör ett test innan ominstallationen.

Eller så ber du någon sätta ett finger där du håller muspekaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

Eller så ber du någon sätta ett finger där du håller muspekaren.

eller så skiter han i det då det aldrig i helvete skulle kunna vara skärmen!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Precis som jag misstänkte var det inte skärmen fick samma fel med projektorn ikopplad.
Jag vill hellst inte behöva installera om så alla tips är välkommna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Precis som jag misstänkte var det inte skärmen fick samma fel med projektorn ikopplad.
Jag vill hellst inte behöva installera om så alla tips är välkommna.

Alternativ 1 (som är vattentätt): Skaffa Windows 7.

Alternativ 2 (som kan lösa problemet): Googla på ditt moderkortsnamn, gå in på moderkortstillverkarens hemsida och tanka hem alla drivrutiner och BIOS-updates och installera sedan allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Alternativ 1 (som är vattentätt): Skaffa Windows 7.

Alternativ 2 (som kan lösa problemet): Googla på ditt moderkortsnamn, gå in på moderkortstillverkarens hemsida och tanka hem alla drivrutiner och BIOS-updates och installera sedan allt.

Kör redan windows 7 men vi får se om en ominstallation fixar det väntar bara på lite mer tips innan jag gör det. Ska ta och tanka hem drivrutinerna då.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kör redan windows 7 men vi får se om en ominstallation fixar det väntar bara på lite mer tips innan jag gör det. Ska ta och tanka hem drivrutinerna då.

Jaha, det var ju mycket märkligt. Jag tyckte du sa i videon att du körde Opera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hej jag har ett problem med att min muspekare beter sig konstigt i spel osv. Jag la upp en video på detta så att ni ser problemet.
http://www.youtube.com/watch?v=MYkUaZRp2i0&feature=mh_lolz&li... en aning skakig video men man ser ju problemet ändå
Hoppas någon kan hjälpa mig med detta. Behövs mer info så säg till. blir omöjligt att spela spel som FPS.

Hag hadde samma problem men jag löste det genom att skriva msconfig i körfältet och stängde av allt i fliken tjänster och autostart som inte var Microsofts eller virus skydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jaha, det var ju mycket märkligt. Jag tyckte du sa i videon att du körde Opera?

opera = min webbläsare http://www.opera.com/
matnojje Jag testade det nu men fick ingen effekt det var bara 3 saker igång förutom virusskydd och microsoft grejer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

du har ingen mjukvara till musen eller så? va har du för mus?

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

du har ingen mjukvara till musen eller så? va har du för mus?

http://www.kjell.com/ Sök på NR "91588" så hittar du min huvudmus. ska se om det låg någon skiva ii paketet. Men har somsagt samma problem med alla möss jag testat sen problemet uppkom.:S

Edit här hittade jag någon slags drivrutin den måste gå att avinstallera för att se om det hjälper? Hur gör man det?
http://imageshack.us/photo/my-images/600/bildpskit.png/

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

vet inte om det kan hjälpa, men prova avinstallera mus-drivrutinen. du kanske kan behöva använda tangentbordet för att styra efter de eller kanske datorn börjar installera musen igen automatiskt, annars får du väll starta om datorn

edit: den mjukvaran kanske ligger där man vanligtvis avinstallerar program, men jag kan även rekomendera http://www.revouninstaller.com/ för att avinstallera program, finns även en "junk files cleaner" som kan va värt o testa me

edit igen: står det verkligen att vänsterklick ska ha funktionen "copy" ? :O, ser ju lite udda ut xD

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX