Strejkande CD-Rom | Panic!

Permalänk
Medlem

Strejkande CD-Rom | Panic!

Sitter här med en strjekande CD-ROM enhet.
För nåra månader sen så installerade jag diverse brännarprogram för att testa. Resultatet blev att jag fick en hel drös med enheter ( E:, F:, J:, H: ) som jag inte har i vanliga fall. Så jag började ta bort alla brännar program, och resultat blev att jag även fick en CD-Rom enhet som inte vill va med längre. ( D: ) försvann.

Har provat att ta bort den å starta om, kopplat från cd-brännaren. Laddat hem via4in1 för nyaste drivare, laddat hem ForceASPI, även tagit bort sekundär IDE kanal för att på så vis se... den hittar cd-rom enheten. Men alltid med samma resultat som e följande:

"Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att ladda de nödvändiga drivrutinerna för enheten. (Kod 31)"

Har inte provat att byta kabel men de ska nog inte va den tror jag då iaf. Sitter här med nyköpt battlefield 1942 men ingen cd-rom att installera med

Nån som har nåra fler tips? Blir ju galen. Tänkte formatera men har inte partionerat upp hdd än, å får inte heller de att funka. får felkod 983 när den ska börja partitioneringen, to many errrors eller va den nu säger. Tips å förslag tack.

Ska sova en stund nu.

Visa signatur

| Abit KR7A | | AMD Athlon XP 1700+ @ 1700+ | | 256 DDR | | 60gb Baracuda IV 7200 rpm | | GFTi 2 64mb Tv-Ut | | SB Live 5.1 | | Chieftec supermidi, Svart, 340w | | Win2k |

Permalänk
Medlem

men kom igen nu då. nån måste ju veta nått

Visa signatur

| Abit KR7A | | AMD Athlon XP 1700+ @ 1700+ | | 256 DDR | | 60gb Baracuda IV 7200 rpm | | GFTi 2 64mb Tv-Ut | | SB Live 5.1 | | Chieftec supermidi, Svart, 340w | | Win2k |

Permalänk
Hedersmedlem

Läs reglerna. Bumping, dvs meningslösa inlägg föra att förflytta sin tråd längre upp, är förbjudna.
http://forum.sweclockers.com/regler.html

Tråd låst.