Permalänk

Temporärt inbränd bild i TFT-skärm?

Hej!

Jag har ett litet problem med en Dell 2209WA-skärm:

Om jag öppnar ett program och låter det vara igång utan att göra något på en stund (10-15 minuter eller så),
så får jag när jag avslutar det en "inbränd" skugga av fönstret i skärmen. Denna är synlig i ett par minuter.
Detta stör mig inte nämnvärt eftersom det bara verkar synas mot den blå "standardbakgrundsfärgen" (Windows XP).
Jag är mest bekymrad över om det är något fel på skärmen som kan visa sig på något värre sätt senare.
Skärmen är ganska ny (använd ett par timmar i veckan i ca 5 månader).
Jag har en skärm av samma modell (men flera år äldre) till min primära dator, och den har aldrig uppfört sig på det här viset...
Skärmen är kopplad till en ganska gammal dator (P4 med ett Geforcekort av lågbudgetmodell). Kan felet finnas där?

Jag tar gärna emot tips på vad som kan vara fel. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med min TV, är väl inte riktigt samma sak, men då var det källan som orsakade det! Kopplade datorn till tvn med dvi, bytte tilll hdmi -> dvi, då försvann det... Testa andra kablar, annan dator/grafikkort...

Mvh

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

Hej!

Det låter bra, skärmen är redan kopplad med dvi, men jag ska testa med lite andra grejer. Tack för tipset!