Permalänk
Medlem

upp o ner disk

svara snabbt.. kan man ha en hårddisk upp o ner i ett chassi.. håller på att bygga en dator nu.. och jag vill ha en hårddisk upp o ner.. så.. går det?

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Fttar inte varför du ska ha det men det bör funka.

Visa signatur

Sveriges största guide till tv-serier - http://www.tv-serieguiden.com/

Permalänk
Medlem

Av vad jag har sett i tidigare trådar så går det perfekt.

Permalänk
Medlem

ja men du tappar oftast halva livslängden på disken.. min satt på väggen i chassit från fabrik efter 3 mån så lät disken inte bra.. har testat me flera olika diskar (sunkiga sådana) blir bara skrot av dom..

men men visst går det..! men det är inte att rekomendera...
en hd ska ligga (rätt vänd) det är den byggd för... min disk låter en jäffla massa nu funkar fortf men e ruuuugit ostabil..

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Hårddiskar kan monteras i alla tänkbara vinklar, se bara till att dom sitter fast ordentligt....
....har själv kört 3 hdds i min server monterade stående i över 1år och det har funkat perfekt!

Visa signatur

"Därför, om man rakar håret av mig, viker min styrka ifrån mig, så att jag bliver svag och är såsom alla andra människor" -Domarboken kap. 16
http://www.iskall.net

Permalänk
Medlem

Chippen lr Hegge_
man får 2 helt olika svar... vilket e d för ja undrar oxo.
ja satte en ny disk på sidan igår bör ja ta ner den och sätta den rättvänt?

Visa signatur

"It takes a big man to cry, but it takes a man with a rail gun to laugh at the big man crying."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen
ja men du tappar oftast halva livslängden på disken.. min satt på väggen i chassit från fabrik efter 3 mån så lät disken inte bra.. har testat me flera olika diskar (sunkiga sådana) blir bara skrot av dom..

men men visst går det..! men det är inte att rekomendera...
en hd ska ligga (rätt vänd) det är den byggd för... min disk låter en jäffla massa nu funkar fortf men e ruuuugit ostabil..

Dell bygger ju sina hdd rack på sidan så förstår inte vad problemet ska vara

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk

Finns massor med frågor om detta. Sök lite innan ni ställer frågor tack...
JA, det går bra.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Det går toppenbra, jag har bara uppochnervända i servern...

Visa signatur

Sign raderad, läs reglerna!!
o reglerna säger 3 rader i storlek 1 eller ? Läs dom själv...

Permalänk
Medlem

ja sejer inte att det inte går att ha den upponer.. men av egen erfarenhet så rekomenderar ja det inte... har sänt tebaka 3 diskar som pajat och inte fått ut nå nytt pga fel monterade... de va monterade efter konstens alla regler men ja har fått som svar att man inte/hällst ska montera dem på nå annat sätt än plant och rättvänd...

har testat me 4 diskar.. en funkar i dag... men låter som satan :D...
3 har pajat totalt.. iofs va det små diskar.. men iaf..

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Har läst att tidigare här i forumet att det kanske inte e fullt så bra men vissa har haft dom stående i flera år i servrar så det verkar juh gå. Det stod oxå ngt om att man inte ska sätta gamla hdds snea bara rättvända; platta.
MvH Pirro
Ps. [offtopic] Wenzlaff kontakta mig plz! [/offtopic] Ds.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigM

Dell bygger ju sina hdd rack på sidan så förstår inte vad problemet ska vara

det gör PB (packard bell) oxå... har skickat tabaka 3 diskar.. och nu sket ja i det chassit te slut då den sista disken låter som satan oxå.. så nu ligger den löst... men det svar ja fått från tillvärkaren av disken e att en hd alldrig sla monteras på annat sätt än plant och rättvänd.. och att om man inte gör det så kommer hd´s livslängd mer än halvaras...

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk

Compaq monterar sina diskar stående i fronten.... Morsan å Farsans dator är ca 2 år gammal å den funkar fint.... Men jag har varit med om att HDn krashar i Dell maskiner å där ä dom oxo "stående" i en del modeller....

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till Lagringsmedia

Permalänk
Medlem

det funkade med min maxtor 60gig upponer.. för övrigt så är chassit som kostar 595 kr på datorbutiken ett stabilt chassi.. fast har du mer än 2 hårddiskar så rekommenderar jag inte att inköpa detta chassi... men i övrigt är det bra.. mycket prisvärt..

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN