HD5870 Crossfire PROBLEM!

Permalänk

HD5870 Crossfire PROBLEM!

Hej

Skaffade precis ett till HD 5870 kort. Satte inte det och kopplade in allt som det skulle och startade sedan datorn, gick in på CCC och satte igång Crossfire. Körde sen 3Dmark11 och allt funkade perfekt. Sen upptäckte jag att ljudkortet inte funkade, då testade jag bara koppla ur det och in det igen och då funkade den.

Då började problemet, helt plöstligt ville inte crossfire funka längre. Har testat bytt plats på korten och bytt håll på bryggorna men inget resultat.
När jag går in på CCC går det inte ens att bocka i crossfire mode, och när man går in på AMD CrossfireX Diagnostics så står det

"The CrossfireX internal bridge interconnects linking your crossfireX graphics cards at not properly connected. Both bridge interconnects must be attached"

Är det någon som har lite tips? Kan det vara nån brygga som har lagt av? har tyvärr inga andra att testa med.
Morderkortet är ett MSI K9A2 Platinum.

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.

Permalänk

Tack för alla svar, har iaf fixat problemet nu. Det var bryggorna som var dåliga.

Visa signatur

*CPU: Amd FX 8350 4,5Ghz. *Moderkort: MSI 990FXA-GD65. *Grafikkort: Radeon R290X. *Minne: 4x4096GB DDR3 1333Mhz. *OC: Windows 7 Ultimate 64-bit.