Permalänk
Medlem

HJÄLP Dator för 4-5 k

Tjena

Min kompis dator har gått sönder och han behöver en ny , han har ca 4-5 k att lägga på den . han kan inte bygga själv och han kommer spela League of legends på den. tacksam för snabba svar

Permalänk
Medlem
Permalänk

tyvärr så fungerar inte länken hehe

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/goteborg/Kraftfull_Speldator__AMD_Pheno... så nu funkar det tror jag

Edit: Verkar inte funka o länka här är specsen iallafall
Processor: AMD Phenom2 X4 965 Black Edition, körs i 3,8 GHz - 2 års garanti kvar

* Moderkort: Gigabyte GA-790XTA-UD4 - 1 års garanti kvar

* Internminne: A-DATA 2x2GB Gaming Series (4GB totalt) - 1 års garanti kvar

* Grafikkort: PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB

* Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - 2 års garanti kvar

* Processorfläkt: Scythe Kama Grand Cross

* Chassi: Fractal Design Define R2, Svart

* Extra Chassifläktar: 2 Scythe Slip Stream 140mm (800rpm)

* DVD brännare: Samsung SH-S223C 22X DL Svart

* Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+ - 4 års garanti kvar

* Original Windows 7, 3 månaders prova på version.

Permalänk
Medlem

Är nästan exakt som min dator sånär som att jag har en 955 cpu, så den kommer helt klart att driva lol. Sällan jag inte är först med att ladda banan och har inte haft några problem med något spel jag testat hittils. Frågan är ju bara om jag kommer kunna spela BF3 bekvämt med min setup eller om det krävs lite bättre grafikkort.

Viktigast är ju givetvis vad priset är för den?

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Är nästan exakt som min dator sånär som att jag har en 955 cpu, så den kommer helt klart att driva lol. Sällan jag inte är först med att ladda banan och har inte haft några problem med något spel jag testat hittils. Frågan är ju bara om jag kommer kunna spela BF3 bekvämt med min setup eller om det krävs lite bättre grafikkort.

Viktigast är ju givetvis vad priset är för den?

Den kostade 4490 jag tycker iallafall det låter som det bästa han kan få eller vad tycker du ?

Permalänk
Medlem

Ja, det är rätt rimligt tycker jag. Har som sagt ungefär samma dator och lade ner ca 10000 kr när jag köpte den ny. Testade och plocka ihop lite delar och se vad det kostar att bygga något som är någorlunda likt och det blir väldigt svårt under 5000 kr.

Har ni möjlighet att se så att datorn verkligen fungerar innan köpet?

Ni kan ju testa och pruta ner det till 4000 också, men det är säkert folk på blocket som är villiga att betala vad han vill ha om inte mer så det skulle vara lite av en chansning.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Ja, det är rätt rimligt tycker jag. Har som sagt ungefär samma dator och lade ner ca 10000 kr när jag köpte den ny. Testade och plocka ihop lite delar och se vad det kostar att bygga något som är någorlunda likt och det blir väldigt svårt under 5000 kr.

Har ni möjlighet att se så att datorn verkligen fungerar innan köpet?

Ni kan ju testa och pruta ner det till 4000 också, men det är säkert folk på blocket som är villiga att betala vad han vill ha om inte mer så det skulle vara lite av en chansning.

Okej, ska säga till honom att kolla så datorn funkar när han åker och kollar på den , tack för din hjälp