Värt att köpa HD5970 för 3000:-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najj:

Teknikn0rden i mig som slog till, inte jag
Har ett bra kort som jag e nöjd med men suktade efter mer. Blir bra till 7000 och 600 serien kommer ut.
Ja, jag byter ofta kort då jag är dum i huvudet som slösar pengar på massa nya saker när jag inte behöver det.

Mmm, welcome to the club! Jag har använd på tok för mycket penger på datorer upp genom åren, har faktiskt varit duktig sista 2 åren, men nu i våras när morsan skulle ha gtx 580 och 2600k, klarade jag inte låta bli köpa ny dator själv.. så nu sitter man här i träsket igen.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Jag räknar kallt med att ett 5970 fixar både BF3 och Skyrim med rätt fläskiga inställningar i 1080P. Annars blir jag mycket ledsen!

Håller kvar i mitt gamla kort och ser vad som händer. Hoppas dock att 5970 inte vill strula allt för mycket.

Visa signatur

| FD Define C TG | Asus Prime Z390-A | 9700K | H100i | Vengeance LP 16GB | MSI 3080 | RM750X |

| 970 Evo m2 500GB | 870 Evo 500GB | 4TB WD | LG 34GN850 | Sennheiser GAME One |

| PCMR |

Permalänk
Medlem

Väntar nog med att uppgradera till antingen ett till 480 eller nånting från 6xx serien

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk

vaf*n. beslut ångest.

sitter i kassan och undrar om jag ska klicka på slutföra köp eller ej,
tänkte köpa 2x 5970 (inte paketet) för att då är det 2x2000kr och inte 5000kr för paketet) och vill han inte ha kortet över sin 560 så köper jag det av han.
FAST, jag tror priset går upp igen till 2999 per kort när man ska slutföra. ska testa
beslut ångest... somebody save me

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem

Sitter på ett 5870 1gb nu, och har gått i tankar ett tag att köpa ett till och köra CF, dock inget bestämt ^^

Men är det värt att köpa ett sånt här och sälja mitt 5870, istället för att hitta ett 5870? Slutkostnaden skulle väl landa på ungefär samma?

Skrivet av CompassioN:

Synd att man inte kan be webhallen dela upp ett crossfirepaket och skicka till två landsändar Jag har en beställning på ett crossfirepaket på gång till Göteborg som jag mer än gärna delar med någon

Jag bor i göteborg, och skulle definitivt vara på, om jag definitivt skulle uppgradera Så jag kan inget lova, men om du inte hittar någon annan innan du får korten så hör av dig

Permalänk

Hmm, har funderat på att köpa ett GTX 570 om ett tag. Men nu när jag såg detta så undrar jag om det kan vara värt att köpa ett 5970 istället för ett 570 och senare kanske köpa ännu ett 5970 och köra crossfire på dom. Vad tycker ni, värt det? Eller ska man satsa på 570 SLI istället?

Permalänk
Skrivet av Grodan74:

Sitter på ett 5870 1gb nu, och har gått i tankar ett tag att köpa ett till och köra CF, dock inget bestämt ^^

Men är det värt att köpa ett sånt här och sälja mitt 5870, istället för att hitta ett 5870? Slutkostnaden skulle väl landa på ungefär samma?

Jag bor i göteborg, och skulle definitivt vara på, om jag definitivt skulle uppgradera Så jag kan inget lova, men om du inte hittar någon annan innan du får korten så hör av dig

Nej, två 5870 är bättre än ett 5970, då 5970 är lite lägre klockat. Tror tyvärr(för mig då;-)) att det är mer lönsamt för dig att köra på ett till 5870.

Skrivet av Chawan123:

Hmm, har funderat på att köpa ett GTX 570 om ett tag. Men nu när jag såg detta så undrar jag om det kan vara värt att köpa ett 5970 istället för ett 570 och senare kanske köpa ännu ett 5970 och köra crossfire på dom. Vad tycker ni, värt det? Eller ska man satsa på 570 SLI istället?

Två 5970 i crossfire blir quadfire(4 GPU:er) som skalar betydligt sämre än bara 2. Hur 570 SLI står sig mot 5870 Quadfire vågar jag dock inte svara på... Det man direkt kan säga är väl att ett 5970 är rätt mycket snabbare än ett 570, men betydligt tråkigare att uppgradera från, om du förstår hur jag tänker.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Skrivet av CompassioN:

Två 5970 i crossfire blir quadfire(4 GPU:er) som skalar betydligt sämre än bara 2. Hur 570 SLI står sig mot 5870 Quadfire vågar jag dock inte svara på... Det man direkt kan säga är väl att ett 5970 är rätt mycket snabbare än ett 570, men betydligt tråkigare att uppgradera från, om du förstår hur jag tänker.

Mjo, var det jag tänkte lite på skalar ju inte precis jättebra. Det som fick mig att fundera lite på det är ju att det blir billigare med 2 5970 än 570 SLI om man köper paket med två 5970 från början. Men hur det skalar är ju som sagt en helt annan sak.

Permalänk
Webhallen

OBS: senaste infon: #11261503

Hej alla grafiksugna Sweclockare. Kul att ni uppmärksammat det här erbjudandet!

Lite förtydlingar:
Att köpa ett "ensamt" kort kostar 2990. Vid utcheckning i kassan får man erbjudande på att uppgradera sig till Crossfire för 2000 kronor till.
Dvs. paketpris 4990.

Vi har också lagt till det som en bundling på siten där man direkt köper två kort för 4990.

Som vi skriver på siten levereras korten inte i retailförpackning. Men korten är fabriksnya (inte refurbade eller något sådant).

Under några timmar igår råkade vi slarva till det så att erbjudandet om att köpa ett extra kort "pekade mot sig själv". Dvs det räckte att man la ett kort i varukorgen så ändrades priset till 2000 kr. Detta var ett tekniskt fel kombinerat med slarv.
Dem som lyckades få iväg sin order till det priset kommer dock att behålla priset på ordern, vi kommer inte att ändra något pris eller avboka några ordrar.
(Däremot kan vi inte att fortsätta att hålla priset då, som ni säkert förstår, det är under vår kostnad för att köpa in dessa.)

Tillgången på korten är ganska begränsad och när de är slut kommer det inte att finnas några mer för oss att köpa in. Utan att avslöja några antal kan jag i alla fall säga att cirka 25 % redan är uppbokade.

Och sist men inte minst, den brinnande frågan om leveransdatum.
Vår leverantör säger att vi ska ha dessa om cirka en vecka (i dag när jag skriver detta är det den elfte).

Ett tips om ni vill jämföra prestanda lite är att kolla vårt pris på två sådana här, billigare än ett enda GTX 590. Det är rätt så imponerande. Om ni dessutom är sluga och kanske delar på paketet med en polare så att ni får kortet för 2495... well. Bättre prestanda för så här låga priser kommer ni inte att se på länge. Det är lite "once in a lifetime"-deal vi har fått till här.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej alla grafiksugna Sweclockare. Kul att ni uppmärksammat det här erbjudandet!

Lite förtydlingar:
Att köpa ett "ensamt" kort kostar 2990. Vid utcheckning i kassan får man erbjudande på att uppgradera sig till Crossfire för 2000 kronor till.
Dvs. paketpris 4990.

Vi har också lagt till det som en bundling på siten där man direkt köper två kort för 4990.

Som vi skriver på siten levereras korten inte i retailförpackning. Men korten är fabriksnya (inte refurbade eller något sådant).

Under några timmar igår råkade vi slarva till det så att erbjudandet om att köpa ett extra kort "pekade mot sig själv". Dvs det räckte att man la ett kort i varukorgen så ändrades priset till 2000 kr. Detta var ett tekniskt fel kombinerat med slarv.
Dem som lyckades få iväg sin order till det priset kommer dock att behålla priset på ordern, vi kommer inte att ändra något pris eller avboka några ordrar.
(Däremot kan vi inte att fortsätta att hålla priset då, som ni säkert förstår, det är under vår kostnad för att köpa in dessa.)

Tillgången på korten är ganska begränsad och när de är slut kommer det inte att finnas några mer för oss att köpa in. Utan att avslöja några antal kan jag i alla fall säga att cirka 25 % redan är uppbokade.

Och sist men inte minst, den brinnande frågan om leveransdatum.
Vår leverantör säger att vi ska ha dessa om cirka en vecka (i dag när jag skriver detta är det den elfte).

Ett tips om ni vill jämföra prestanda lite är att kolla vårt pris på två sådana här, billigare än ett enda GTX 590. Det är rätt så imponerande. Om ni dessutom är sluga och kanske delar på paketet med en polare så att ni får kortet för 2495... well. Bättre prestanda för så här låga priser kommer ni inte att se på länge. Det är lite "once in a lifetime"-deal vi har fått till här.

Tycker nästan det är lite dåligt att folk får kortet för endast 2000 om de händelsevis råkade få till "buggen" när andra betalar 3000..

Det tyder ju iallafall på att ni vill få iväg korten av någon anledning utan att somliga ska behöva betala fullpris,

Om Asus är tillverkaren varför finn det då inge stämpel på kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej alla grafiksugna Sweclockare. Kul att ni uppmärksammat det här erbjudandet!

Lite förtydlingar:
Att köpa ett "ensamt" kort kostar 2990. Vid utcheckning i kassan får man erbjudande på att uppgradera sig till Crossfire för 2000 kronor till.
Dvs. paketpris 4990.

Vi har också lagt till det som en bundling på siten där man direkt köper två kort för 4990.

Som vi skriver på siten levereras korten inte i retailförpackning. Men korten är fabriksnya (inte refurbade eller något sådant).

Under några timmar igår råkade vi slarva till det så att erbjudandet om att köpa ett extra kort "pekade mot sig själv". Dvs det räckte att man la ett kort i varukorgen så ändrades priset till 2000 kr. Detta var ett tekniskt fel kombinerat med slarv.
Dem som lyckades få iväg sin order till det priset kommer dock att behålla priset på ordern, vi kommer inte att ändra något pris eller avboka några ordrar.
(Däremot kan vi inte att fortsätta att hålla priset då, som ni säkert förstår, det är under vår kostnad för att köpa in dessa.)

Tillgången på korten är ganska begränsad och när de är slut kommer det inte att finnas några mer för oss att köpa in. Utan att avslöja några antal kan jag i alla fall säga att cirka 25 % redan är uppbokade.

Och sist men inte minst, den brinnande frågan om leveransdatum.
Vår leverantör säger att vi ska ha dessa om cirka en vecka (i dag när jag skriver detta är det den elfte).

Ett tips om ni vill jämföra prestanda lite är att kolla vårt pris på två sådana här, billigare än ett enda GTX 590. Det är rätt så imponerande. Om ni dessutom är sluga och kanske delar på paketet med en polare så att ni får kortet för 2495... well. Bättre prestanda för så här låga priser kommer ni inte att se på länge. Det är lite "once in a lifetime"-deal vi har fått till här.

<3 tack!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej alla grafiksugna Sweclockare. Kul att ni uppmärksammat det här erbjudandet!

Lite förtydlingar:
Att köpa ett "ensamt" kort kostar 2990. Vid utcheckning i kassan får man erbjudande på att uppgradera sig till Crossfire för 2000 kronor till.
Dvs. paketpris 4990.

Vi har också lagt till det som en bundling på siten där man direkt köper två kort för 4990.

Som vi skriver på siten levereras korten inte i retailförpackning. Men korten är fabriksnya (inte refurbade eller något sådant).

Under några timmar igår råkade vi slarva till det så att erbjudandet om att köpa ett extra kort "pekade mot sig själv". Dvs det räckte att man la ett kort i varukorgen så ändrades priset till 2000 kr. Detta var ett tekniskt fel kombinerat med slarv.
Dem som lyckades få iväg sin order till det priset kommer dock att behålla priset på ordern, vi kommer inte att ändra något pris eller avboka några ordrar.
(Däremot kan vi inte att fortsätta att hålla priset då, som ni säkert förstår, det är under vår kostnad för att köpa in dessa.)

Tillgången på korten är ganska begränsad och när de är slut kommer det inte att finnas några mer för oss att köpa in. Utan att avslöja några antal kan jag i alla fall säga att cirka 25 % redan är uppbokade.

Och sist men inte minst, den brinnande frågan om leveransdatum.
Vår leverantör säger att vi ska ha dessa om cirka en vecka (i dag när jag skriver detta är det den elfte).

Ett tips om ni vill jämföra prestanda lite är att kolla vårt pris på två sådana här, billigare än ett enda GTX 590. Det är rätt så imponerande. Om ni dessutom är sluga och kanske delar på paketet med en polare så att ni får kortet för 2495... well. Bättre prestanda för så här låga priser kommer ni inte att se på länge. Det är lite "once in a lifetime"-deal vi har fått till här.

Tack för klargörandet! Jag har en fråga till dock...

Jag har beställlt 2-pack med sådana här kort, tanken var att försöka dela med någon som också bor i Göteborg, jag har helt enkelt inte råd med två stycken och mitt nätagg klarar det nog inte heller. Om jag inte skulle hitta någon ytterligare köpare, skulle det gå att bara hämta ut ett av korten och då betala det pris som ni satt för just ett kort, alltså 2990:-?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Tack för klargörandet! Jag har en fråga till dock...

Jag har beställlt 2-pack med sådana här kort, tanken var att försöka dela med någon som också bor i Göteborg, jag har helt enkelt inte råd med två stycken och mitt nätagg klarar det nog inte heller. Om jag inte skulle hitta någon ytterligare köpare, skulle det gå att bara hämta ut ett av korten och då betala det pris som ni satt för just ett kort, alltså 2990:-?

Ehehe nä det tror jag inte funkar du lär nog betala summan av ordern du beställt för att få ut paketet dessvärre.. hoppas du finner nån mer som är sugen på att köpa ett då.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av Pixo:

Ehehe nä det tror jag inte funkar du lär nog betala summan av ordern du beställt för att få ut paketet dessvärre.. hoppas du finner nån mer som är sugen på att köpa ett då.

Ja skulle webhallen vilja få mindre betalt för sina kort så är det ju deras rättighet, annars får jag helt enkelt lämna tillbaka paketet direkt, då jag beställt utlämning i butik.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej alla grafiksugna Sweclockare. Kul att ni uppmärksammat det här erbjudandet!

Lite förtydlingar:
Att köpa ett "ensamt" kort kostar 2990. Vid utcheckning i kassan får man erbjudande på att uppgradera sig till Crossfire för 2000 kronor till.
Dvs. paketpris 4990.

Vi har också lagt till det som en bundling på siten där man direkt köper två kort för 4990.

Som vi skriver på siten levereras korten inte i retailförpackning. Men korten är fabriksnya (inte refurbade eller något sådant).

Under några timmar igår råkade vi slarva till det så att erbjudandet om att köpa ett extra kort "pekade mot sig själv". Dvs det räckte att man la ett kort i varukorgen så ändrades priset till 2000 kr. Detta var ett tekniskt fel kombinerat med slarv.
Dem som lyckades få iväg sin order till det priset kommer dock att behålla priset på ordern, vi kommer inte att ändra något pris eller avboka några ordrar.
(Däremot kan vi inte att fortsätta att hålla priset då, som ni säkert förstår, det är under vår kostnad för att köpa in dessa.)

Tillgången på korten är ganska begränsad och när de är slut kommer det inte att finnas några mer för oss att köpa in. Utan att avslöja några antal kan jag i alla fall säga att cirka 25 % redan är uppbokade.

Och sist men inte minst, den brinnande frågan om leveransdatum.
Vår leverantör säger att vi ska ha dessa om cirka en vecka (i dag när jag skriver detta är det den elfte).

Ett tips om ni vill jämföra prestanda lite är att kolla vårt pris på två sådana här, billigare än ett enda GTX 590. Det är rätt så imponerande. Om ni dessutom är sluga och kanske delar på paketet med en polare så att ni får kortet för 2495... well. Bättre prestanda för så här låga priser kommer ni inte att se på länge. Det är lite "once in a lifetime"-deal vi har fått till här.

Ja, jag tackar & tar emot. 2000:- är "once in a lifetime" deal kan man säga.

Permalänk

men är detta kort verkligen värd sina 3tusen kr ?

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej alla grafiksugna Sweclockare. Kul att ni uppmärksammat det här erbjudandet!

Lite förtydlingar:
Att köpa ett "ensamt" kort kostar 2990. Vid utcheckning i kassan får man erbjudande på att uppgradera sig till Crossfire för 2000 kronor till.
Dvs. paketpris 4990.

Vi har också lagt till det som en bundling på siten där man direkt köper två kort för 4990.

Som vi skriver på siten levereras korten inte i retailförpackning. Men korten är fabriksnya (inte refurbade eller något sådant).

Under några timmar igår råkade vi slarva till det så att erbjudandet om att köpa ett extra kort "pekade mot sig själv". Dvs det räckte att man la ett kort i varukorgen så ändrades priset till 2000 kr. Detta var ett tekniskt fel kombinerat med slarv.
Dem som lyckades få iväg sin order till det priset kommer dock att behålla priset på ordern, vi kommer inte att ändra något pris eller avboka några ordrar.
(Däremot kan vi inte att fortsätta att hålla priset då, som ni säkert förstår, det är under vår kostnad för att köpa in dessa.)

Tillgången på korten är ganska begränsad och när de är slut kommer det inte att finnas några mer för oss att köpa in. Utan att avslöja några antal kan jag i alla fall säga att cirka 25 % redan är uppbokade.

Och sist men inte minst, den brinnande frågan om leveransdatum.
Vår leverantör säger att vi ska ha dessa om cirka en vecka (i dag när jag skriver detta är det den elfte).

Ett tips om ni vill jämföra prestanda lite är att kolla vårt pris på två sådana här, billigare än ett enda GTX 590. Det är rätt så imponerande. Om ni dessutom är sluga och kanske delar på paketet med en polare så att ni får kortet för 2495... well. Bättre prestanda för så här låga priser kommer ni inte att se på länge. Det är lite "once in a lifetime"-deal vi har fått till här.

Tackar! Jag tar en på momangen!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Meh bad är oddsen xd beställde för ca 3 h sen o nu fanns de helt plötsligt nån från nyk som va intresserad:)

Faan:p

Skickades från m.sweclockers.com

Trodde inte det fanns någon från nyköping som hängde här men tyckte än det var värt ett försök och så faller man på mållinnjen! ;P

EDIT: Som sagt finns det någon från nyköping som vill dela ett paket?

Permalänk
Skrivet av SnigelMedTurbo:

men är detta kort verkligen värd sina 3tusen kr ?

oja det är det verkligen. ligger över både gtx580 och 6970 i prestanda i samtliga titlar.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnigelMedTurbo:

men är detta kort verkligen värd sina 3tusen kr ?

Prestandaindex
Säger att det är värt det. Som synes där hamnar ett singel 5970 kort precis bakom 6870 CF i prestanda medans tex ett singel gtx 580 hamnar precis bakom gtx 460 SLI och då är ju 580 bra mycket dyrare med. 2 av dessa för 5000:- har identisk prestanda med 580 SLI med.. inte illa pinkat.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av Pixo:

Prestandaindex
Säger att det är värt det. Som synes där hamnar ett singel 5970 kort precis bakom 6870 CF i prestanda medans tex ett singel gtx 580 hamnar precis bakom gtx 460 SLI och då är ju 580 bra mycket dyrare med. 2 av dessa för 5000:- har identisk prestanda med 580 SLI med.. inte illa pinkat.

och hur många år /månader frammåt lär jag klara mig med detta kort? dvs jag vill köra speln i HÖGSTA möjliga inställningar med AA/FQ max.

med tanken på att betala 5000kr för dessa 4pgu, och senare inte kunna uppgradera i framtiden, men köper man en 6990 för ca 5,5 så kan man alltid köpa ett till senare,

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Webhallen

OBS: senaste infon: #11261503

Skrivet av TokigaSmurfeN:

Tycker nästan det är lite dåligt att folk får kortet för endast 2000 om de händelsevis råkade få till "buggen" när andra betalar 3000..

Det tyder ju iallafall på att ni vill få iväg korten av någon anledning utan att somliga ska behöva betala fullpris,

Om Asus är tillverkaren varför finn det då inge stämpel på kortet?

Hej, alternativet är att vi avbokat ordrarna för som sagt går vi back på att sälja det för 2000 kr. Då kändes det mer rättvist att vi stod för vårt misstag gentemot de kunder som faktiskt hann boka.
Det handlar inte om att vi har problem med att få iväg korten, snarare kommer vi behöva försöka få tag på fler om det nu går.

Jag kan förstå om man är ledsen för att man inte får köpa det för 2000 men att missunna dem som faktiskt hann göra det är kanske lite väl jantelag. Och igen; vi går back på att sälja det för 2000 så att fortsätta med det är knappast ett alternativ.

Fullpris är för övrigt 5990 för det här kortet fortfarande.

Vem har sagt att ASUS är tillverkaren (det är de inte).
Detta är ett OEM-kort, finns ingen traditionell branding på dem.

@Ackee22 och TokigaSmurfen
Ni kan ju avboka era ordrar och så kan en av er lägga paket på bundlingen, så är saken biff

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=aQa97-ApWvc&feature=relmfu

det där såg inget vidare ut för 5970 O.o

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, alternativet är att vi avbokat ordrarna för som sagt går vi back på att sälja det för 2000 kr. Då kändes det mer rättvist att vi stod för vårt misstag gentemot de kunder som faktiskt hann boka.
Det handlar inte om att vi har problem med att få iväg korten, snarare kommer vi behöva försöka få tag på fler om det nu går.

Jag kan förstå om man är ledsen för att man inte får köpa det för 2000 men att missunna dem som faktiskt hann göra det är kanske lite väl jantelag. Och igen; vi går back på att sälja det för 2000 så att fortsätta med det är knappast ett alternativ.

Fullpris är för övrigt 5990 för det här kortet fortfarande.

Vem har sagt att ASUS är tillverkaren (det är de inte).
Detta är ett OEM-kort, finns ingen traditionell branding på dem.

@Ackee22 och TokigaSmurfen
Ni kan ju avboka era ordrar och så kan en av er lägga paket på bundlingen, så är saken biff

det står utvecklare ASUS. antar det e det de syftar på

Visa signatur

Dator 1: - i himlen
Dator 2: - på besök hos första datorn i himlen.
Laptop: Asus UL50V Series.

Permalänk

Du Anton...om det inte är Asus....varför står det då i spec på kortet (er sida)...utvecklare Asus?;)

Haha...Snigel med turbo...du var snabbare!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Webhallen

OBS: senaste infon: #11261503

Ojdå, tryckfelsnisse har varit framme.
Har tagit bort informationen om att det skulle vara ASUS som tillverkat dem nu.

Angående tesselering på Radeon HD 5xx0-serien så är det väl en av de få svagare punkterna. I riktiga spel används inte tesselering i din utsträckning det gör i Uniegine-testet såklart och med Catalyst 11.2 och senare har AMD optimerat tesseleringsprestandan samt infört inställningarna som gör att man kan påverka tesseleringsgraden om man mot förmodan skulle stöta på ett spel där det upplevs som ett problem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ojdå, tryckfelsnisse har varit framme.
Har tagit bort informationen om att det skulle vara ASUS som tillverkat dem nu.

Angående tesselering på Radeon HD 5xx0-serien så är det väl en av de få svagare punkterna. I riktiga spel används inte tesselering i din utsträckning det gör i Uniegine-testet såklart och med Catalyst 11.2 och senare har AMD optimerat tesseleringsprestandan samt infört inställningarna som gör att man kan påverka tesseleringsgraden om man mot förmodan skulle stöta på ett spel där det upplevs som ett problem.

Verkar fortfarande stå:

PRODUKTSPECIFIKATION
Upplagd 2011-08-02
Vårt artikelnr 137864
Utvecklare Asus
Relaterad sida Tillverkarens hemsida

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Om man köper två såna här kort och kör i Crossfire, kan jag då koppla 3x24" på ena och min 30" och två 20" på det andra och sen köra Eyefinity spel på 24"arna och resten av tiden på 30"arn?

Sen tänkte jag även, borde det inte vara mer värt o vänta på 7000-serien nästan? Om 3-4 månader är ju dessa kort 2 generationer gamla, och då dom nu går ner i tilllverknings teknik så kommer det ju bli en fin boost i prestandan. Antagligen kommer ett kort med 10-20 % högre prestanda än 5970 komma då till ett pris av ca 3000-3500 och man slipper då alla problem med Crossfire.

Sen en fråga till Anton, korten står ju som slut överallt, hur lång tid tror ni det kommer ta innan ni får in nya kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Verkar fortfarande stå:

PRODUKTSPECIFIKATION
Upplagd 2011-08-02
Vårt artikelnr 137864
Utvecklare Asus
Relaterad sida Tillverkarens hemsida

Står OEM kort för mig. Cookies som ligger o lurar?

Permalänk
Inaktiv

Webhallen:

Ser att ni har två likadan kort, det som nämns i tråden:
http://www.webhallen.com/hardvara/137659-radeon_hd_5970_2gb-p...

och sen ytterligare ett:
http://www.webhallen.com/hardvara/137864-radeon_hd_5970_2gb-p...

Ser identiska ut förutom ert artikelnummer, är det något som skiljer korten åt eller har ni två nummer bara för att kunna skapa ert "combo crossfire paket"? (det ena heter fortfarande asus förresten).

Har nu beställt 137864 och hoppas att det är "rätt" kort?

Hälsningar
Andreas