Catalyst 11.8 ger högre prestanda i Crysis 2

Permalänk
Melding Plague

Catalyst 11.8 ger högre prestanda i Crysis 2

AMD publicerar augusti månads drivrutin för grafikkorten i Radeon-serien, som bland annat innehåller flera prestandaoptimeringar för populära speltitlar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Och tidigare version totalsabbade allt som har med skärmen att göra..

1. Den känner igen skärmen som Unknown
2. Jag kan inte ändra upplösning till 1440x900 och ha 75 Hz, vill jag det vill CCC byta till 1600x1200 trots att skärmen inte stödjer det..

Permalänk
Medlem

överklocka via CCC? hmm synd att jag sålt min burk, skulle ju vilja testa och se hur den funktionen fungerade

edit: innan folk hinner flame:a så menar jag självklart CPU'n.

Permalänk
Medlem

Hur ska man vet vad upp till 20% i COD är på just sitt grafikkort? Har ett 5730m och undrar ifall det kan tänkas ge någon boost?

Skoj annars också, läser ni i "kända problem" så står det att BC2 kan hänga sig efter ett litet tag av spelande...

Permalänk

Synd att man inte får ngn prestandaökning själv(4870) men aja blir å vänta till southern island

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P

Permalänk
Medlem

Skall prova överklockning av CPUn via CCC för skojs skull Annars spelar jag inte så jäklar mycket, men kul med updateringar

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Orkar man uppdatera ?

Permalänk

Blir att uppdatera, inte bara prestandaoptimeringar ifall nån av er undrar det, finns lite fixes också, läs mer på release notes: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/AMDCatalyst118Rele...

Permalänk
Medlem

Crysis 2 skall testas!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Perfekt att den kom nu och att det ger lite mer boost i COD och Crysis 2. Får hem mitt 6850 imorrn så då åker 4830 ut.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av huzko:

Orkar man uppdatera ?

Antagligen, men det var ju inte mycket som skiljde den här från 11.8 Preview. För vem orkar spela t.ex. Black Ops igen?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Inaktiv

"Known issues under the Windows 7 operating system
The following section provides a summary of open issues that may be experienced under the Windows 7 operating system in the latest version of AMD Catalyst™. These include:
•STALKER - Call of Pripyat may randomly hang when entering a new or saved game.
•Random corruption may be observed when running the Unigine Heaven benchmark in Fixed High Performance mode.
•F1 2010 may randomly hang on application launch.
•Battlefield – Bad Company 2 may randomly hang after a period of game play.
•Dungeon Siege 3 may randomly hang on application launch.
•Dead Rising 2 may randomly hang on application launch.
•Random flashing may be observed while playing F1 2010 and Dirt 2.
•OpenGL acceleration may not function within Photoshop CS5."

Då jag spelar BFBC2, tror jag att jag väntar till nästa version....

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

"Known issues under the Windows 7 operating system
The following section provides a summary of open issues that may be experienced under the Windows 7 operating system in the latest version of AMD Catalyst™. These include:
•STALKER - Call of Pripyat may randomly hang when entering a new or saved game.
•Random corruption may be observed when running the Unigine Heaven benchmark in Fixed High Performance mode.
•F1 2010 may randomly hang on application launch.
•Battlefield – Bad Company 2 may randomly hang after a period of game play.
•Dungeon Siege 3 may randomly hang on application launch.
•Dead Rising 2 may randomly hang on application launch.
•Random flashing may be observed while playing F1 2010 and Dirt 2.
•OpenGL acceleration may not function within Photoshop CS5."

Då jag spelar BFBC2, tror jag att jag väntar till nästa version....

ett vanligt fel som funnits sen bfbc2 kom ut, har det inte hängt sig för dig ännu kommer det inte göra det med dessa drivers(jag är 99% säker på detta)
har haft 2 datorer samt ett antal kompisar som har haft problemet, det löste sig dock med min senaste PC samt när kompisar bytt ut sina gpu's/cpu's/minnen.

Permalänk
Avstängd

Strunta i DX11 tesselering:

http://techreport.com/articles.x/21404

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Gött att de fortfarande optimerar för 5000-serien, när man har ett 5970 på gång snart

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Hur fungerar det att överklocka i CCC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Skall prova överklockning av CPUn via CCC för skojs skull Annars spelar jag inte så jäklar mycket, men kul med updateringar

Lägg gärna upp en skärmdump i tråden (och citera mig), är väldigt sugen på att se hur det ser ut (Gjorde det dumma misstaget att byta min Phenom 955 BE till en 760

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Trist att det är så här det kan gå till när en tillverkare vill visa sig bättre än en annan.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

"Known issues under the Windows 7 operating system
The following section provides a summary of open issues that may be experienced under the Windows 7 operating system in the latest version of AMD Catalyst™. These include:

•Battlefield – Bad Company 2 may randomly hang after a period of game play.

Glad att jag läste kommentarerna innan jag installerade

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aptjack:

ett vanligt fel som funnits sen bfbc2 kom ut, har det inte hängt sig för dig ännu kommer det inte göra det med dessa drivers(jag är 99% säker på detta)
har haft 2 datorer samt ett antal kompisar som har haft problemet, det löste sig dock med min senaste PC samt när kompisar bytt ut sina gpu's/cpu's/minnen.

Det hänger sig inte i dagsläget. Efter jag installerade ett kort till och började köra CF fick jag problem med flickering. Försvann efter 11.7. Har dock det vanliga fps-dropsen som alla andra :/

Frågan är hur illa det hänger sig? Går det att tabba ur och stänga spelet? Sen är det fisk att man förlorar alla points om man hoppar ur mitt i spelet :/

Någon som vet något om en 11.9 preview, hotfix eller profil?

Permalänk
Medlem

Märkte ingen skillnad alls i varken Black Ops eller 3DMark11.
Den enda skillnaden jag märkte av var att jag inte kunde se temperaturen på mitt grafikkort i Cataclyst utan att låsa upp kortet?
Eller så kanske de bara har flyttat på det..

Permalänk
Medlem

För första gången ever så går det inte att installera 11.8 för mig.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

För första gången ever så går det inte att installera 11.8 för mig.

http://forumbilder.se/images/a8720111045457c56.jpg

Det är bara att trycka ok så fortsätter den installera.. Hände för mig med

Visa signatur

|Fractal Design Arc Mini|RadeonHD 7970 DCUII|Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz|Asus MAXIMUS V GENE-VZ| |Custom Vattenloop | G.Skill Ripjaws 16GB @1600Mhz | Corsair 1200i|
| 2x Samsung 830 Series 256GB @Raid0 + 2TB Extern |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

För första gången ever så går det inte att installera 11.8 för mig.

http://forumbilder.se/images/a8720111045457c56.jpg

Är det inte bara så att Microsoft Visual C++ redan är installerat då?
Varningen är kanske lite missvisande.. Det borde bara stå att den versionen redan är installerad.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

Är det inte bara så att Microsoft Visual C++ redan är installerat då?
Varningen är kanske lite missvisande.. Det borde bara stå att den versionen redan är installerad.

Jag testade att fortsätta och rebootade, nu startar inte control center..

Fick till det. avinstalerade hela ccc och körde driver sweaper och installerade

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kaleid:

Jösses!

"Världens mest detaljerade betongmur" detta blir nästan tragikomiskt.
Ett alternativ är också att dra ned på tesseleringsreglaget, någon skillnad lär man knappast se.
Själv kommer jag strunta i att köpa spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hm.. skärmen fryste så att jag fick starta om datorn när jag körde CS efter att jag installerat de nya drivrutinerna.
Antar att det har med de o göra.. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

För första gången ever så går det inte att installera 11.8 för mig.

http://forumbilder.se/images/a8720111045457c56.jpg

Såg likadant ut för mig. :s

Permalänk
Skrivet av anon39592:

"Known issues under the Windows 7 operating system
The following section provides a summary of open issues that may be experienced under the Windows 7 operating system in the latest version of AMD Catalyst™. These include:
•STALKER - Call of Pripyat may randomly hang when entering a new or saved game.
•Random corruption may be observed when running the Unigine Heaven benchmark in Fixed High Performance mode.
•F1 2010 may randomly hang on application launch.
•Battlefield – Bad Company 2 may randomly hang after a period of game play.
•Dungeon Siege 3 may randomly hang on application launch.
•Dead Rising 2 may randomly hang on application launch.
•Random flashing may be observed while playing F1 2010 and Dirt 2.
•OpenGL acceleration may not function within Photoshop CS5."

Då jag spelar BFBC2, tror jag att jag väntar till nästa version....

Jag har spelat bfbc2 ung 2 tim med nya catalyst och har inga problem:)
Har ett 6870 och kör på win 7 64bit

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Såna här artiklar lyser med sin frånvaro här på SweC, tur det finns andra sajter som har ett mer objektivt öga.

Ontopic; Har haft 11.8 beta versionen ett tag, att växla till HoN ger mig ibland bara en svartskärm och behöver växla fram å tillbaka mellan en svart skärm och skrivbordet för att få det fungera.
Någon som vet om dem fixat det i den här versionen?

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16