Vart hade du förhandsbokat BF3?

Permalänk
Medlem

Nu avvaktar jag med att förboka lite, men skulle jag göra det hade det nog blivit elgiganten. De är klart billigast av alla affärer (kollade prisjakt). Har inte haft några problem med deras leveranser. Just nya spel brukar det alltid vara värt att kolla på elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Vadå ambitiöst EA? Det är ju Valve som inte längre tillåter EA att sälja sina spel på Steam. Om du hade läst litet grand innan du uttalade dig om saken hade du vetat detta.

Jag syftade mer på origin. Allt som händer nu är att man köper det på dvd istället, för jag orkar inte ha mina digitala utspridda. Och det har inget med tillstånd att göra, det var EA som inte gick med på Valves villkor.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Förbokade precis på Origin, man får ganska mkt bonussaker där pluss early access vilket e sweet

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kommer nog köpa det på game, mest valuta för pengarna.

Läste precis att back to karkand kommer kunna laddas ner gratis senare av dom som har limited edition. Så i princip allt som är extra på origin kommer man få tillgång till förr eller senare. Medans grejerna man får i butik gratis måste man köpa annars.

Lite rörigt hoppasni förstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBF3:

Kommer nog köpa det på game, mest valuta för pengarna.

Läste precis att back to karkand kommer kunna laddas ner gratis senare av dom som har limited edition. Så i princip allt som är extra på origin kommer man få tillgång till förr eller senare. Medans grejerna man får i butik gratis måste man köpa annars.

Lite rörigt hoppasni förstår

Back to Karkand ingår i LE?

Citat:

Limited Edition innehåller:
• Battlefield 3 Game
• Battlefield 3 - Back to Karkand - Digital Expansion Pack
• Classic Battlefield 2 weapons and vehicles, unique rewards, new achievements/trophies,(more info to come)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Back to Karkand ingår i LE?

Woops, My bad

Inte läst på tillräckligt.

Permalänk

Ni som förbokar på t.ex. Webhallen, Game och Origin är ni medvetna om att releasen då är 2011-10-27? Själv försöker jag få spelet 2011-10-25 när det släpps i USA så man inte missar dom två första dagarna, borde gå om man köper det via Direct 2 Drive eller likande sida. Tankar på det?

Permalänk
Medlem

318:- på spelbutiken.se vad är det för skillnad mellan "vanlig" och Nordic?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Avstängd

förbokade också hos spelbutiken

Permalänk
Medlem

Har kontakter på webhallen som säger att man där inte kommer behöva förhandsboka för att få sin kopia, men antar att vissa vill vara på den säkra sidan

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

Köpte det första dagen som det gick att förhandsboka från EA Store, lyckades trycka in en kampanjkod som egentligen inte skulle funka för förhandsbokningar. Vart ett helt ok pris om ni frågar mig

http://dl.dropbox.com/u/2042785/Battlefield%203%20ok.jpg

Är det bara jag som blir skeptisk när man läser villkoren?

"om din order innehåller nedladdningsbar programvara, har du 30 dagar på dig att ladda ner ditt köp. Efter nedladdningen föreslår vi att du sparar en kopia av den nedladdade filen på en extern enhet, CD, DVD eller annat lagringsmedium om du skulle få datorproblem eller om filen skulle skadas."

Kika på bilden han lade upp så kan ni läsa det där på ordern.

Visa signatur

2600K -NH-D14 -Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB -ASUS P8Z68-V PRO - ASUS GeForce GTX 580DirectCU II + MSI GTX 580 - Corsair Obsidian 650D - Corsair AX 850W - Intel SSD 320 120GB
"Computers are a lot like aircondition - Doesnt really work with windows open"

Permalänk
Medlem

Själv vet jag inte riktigt hur jag skall göra. Rejält irriterad på EA/DICE pga. förbokningsbonusarna, detta då jag vet att spelet likt alla stora EA MP spel inte kommer att gå att lira på ett par veckor ändå. Jag har alltså ingen anledning att ha det vid release, men köper jag det inte då så missar jag en hel del tillägg.

Permalänk

Har förhandsbokat på Webhallen, som jag i princip alltid gör vid större spelsläpp. Bor i Stockholm så jag hämtar ut det efter jobbet på Sveavägen på releasedagen. Det har blivit som en trevlig liten tradition. Mycket mysigare att gå till en butik än att det bara dimper ner i posten. Dessutom kan man känna sig förvissad att man verkligen får det på releasedagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Kanske går bra för er som bor söder om dalälven vi andra får vänta 1-3 dagar efter release om vi har tur med postgången vill säga, har väntat längre än så.

Jag har fått dagen före från Webhallen flera gånger och jag bor på samma ställe som du gör.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Beställde i butik (GameStop) pga att det ligger intill jobbet. Plockar upp det på vägen hem.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Jag har fått dagen före från Webhallen flera gånger och jag bor på samma ställe som du gör.

Aldrig fått på releasedagen. I bästa fall kanske man kan få 1-2 dar efter men i flesta fall ännu senare. Så det bevisar att köper man för lite skiter dom fullständigt i en med andra ord. Har inget konto på webhallen för jag handlar så sällan där, kanske därför dom inte bryr sig.

Visa signatur
Permalänk

Game, I butik. Vill verkligen ha det på Realease vilket gör att jag inte riktigt vågar chansa med att skicka spelet från Webhallen även fast de har ett riktigt bra rykte.

Sen har jag rabatt där också vilket gör att det kommer bli det billigaste alternativet för mig.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Aldrig fått på releasedagen. I bästa fall kanske man kan få 1-2 dar efter men i flesta fall ännu senare. Så det bevisar att köper man för lite skiter dom fullständigt i en med andra ord. Har inget konto på webhallen för jag handlar så sällan där, kanske därför dom inte bryr sig.

Har inte beställt oregistrerad men som registrerad har de skickat så här från första till senaste beställningen:

1. Två dagar innan release.
2. Två dagar innan release.
3. Fyra dagar innan release. (Skickades på en fredag, fick det sedan två dagar innan release)

Att bli medlem är gratis och det finns ingen anledning att inte vara registrerad där.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Har inte beställt oregistrerad men som registrerad har de skickat så här från första till senaste beställningen:

1. Två dagar innan release.
2. Två dagar innan release.
3. Fyra dagar innan release. (Skickades på en fredag, fick det sedan två dagar innan release)

Att bli medlem är gratis och det finns ingen anledning att inte vara registrerad där.

Den som lever får se beställde i allafall Forza 4 där så rapport kommer när spelet kommer tvivlar starkt på före release.
Förresten webhallen e inte sämst beställde på spelbutiken där fick jag 8 dar efter release

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Den som lever får se beställde i allafall Forza 4 där så rapport kommer när spelet kommer tvivlar starkt på före release.
Förresten webhallen e inte sämst beställde på spelbutiken där fick jag 8 dar efter release

Okej, jag beställde BF3 från game för det strulade lite med betalning på webhallen tyvärr så får se hur det går.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ska nog förboka på webhallen så man kan vinna en dator

Permalänk
Medlem

Är det någon som har förhandsbokat på media markts hemsida? Man får dock hämta ut det i en butik, men man får ju ''back to karkand''.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Är det någon som har förhandsbokat på media markts hemsida? Man får dock hämta ut det i en butik, men man får ju ''back to karkand''.

Det får du på alla LE så det spelar ingen roll vart du beställer

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Det får du på alla LE så det spelar ingen roll vart du beställer

aha. Har inte följt detta på ett tag så det hade jag ingen aning om
Vet någon när dom slutar sälja LE? Är det lika bra att förhandsboka nu eller ska man vänta någon månad? Det kommer ju inte förens i slutet av oktober liksom

Permalänk
Medlem

jag ska förhandsboka den 5:e oktober (min födelsedag) för att slippa betala för det själv >:) så det blir en födelsedagspresent =]

Visa signatur

CPU: i5-2500K | RAM: 4gb XMS3 1333mhz | Grafikkort: XFX Radeon 5770 | Mobo: MSI P67A c45 | HDD: WD Black 500GB | Chassi: NZXT Lexa S |PSU: XFX XXX Edition 750W

Permalänk

Förhandsbokade via spelbutiken.se
Men kommer även köpa via origin nu vid nästa löning för att få allt mys och även ha tillgång på stört (dessutom backup ifall posten klantar sig).

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

cdon brukar vara väldigt duktig på att skicka dagen före release, aldrig haft nått problem där

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Spelbutiken.se har funkat bra de andra gångerna.

Edit:
Såg nu att spelbutiken inte skulle få inte BF3:LE innan 28 okt. Lite drygt men men...

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk

Är det nån som har koll på hur snabba Elgiganten brukar vara att skicka ut?

Funderar på att boka både BF3 och Skyrim CE, men vill ju va säker på att få det i tid!:)

Permalänk