Mobil borttappad ev stulen, hur gå tillväga för att finna den

Permalänk
Medlem

Mobil borttappad ev stulen, hur gå tillväga för att finna den

Hej jag vet inte om det vart rätt tråd men i såna fall så flytta gärna.

Jag har tappat bort min mobil i helgen en htc Mozart, kan ev blivit stulen.

Det jag undrar är ifall jag går till polisen kan dom spåra vart den befann sig sist?

I skrivande stund så går det inte fram några signaler så mobilen är troligen avstängd eller så har det bytts kort,,, jag har alltid gpsen igång på mobilen samt trådlösa nätverket. Kan polisen spåra vart telefonen befinner sig eller vart den senast varit?

Jag vet att det finns en spårningsfunktion så att man själv kan kolla detta via nätet men tydligen så hade jag inte det alternativet aktiverat på telefonen.

Polisstation har inte öppet för än i morgon så jag fiskar lite info fram tills dess,... Om den ev är stulen så finns en person utpekad, hade därför varit bra att veta om det går på något vis aktivera telefonen eller spåra den ifall den personen har den på sig.

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Du har ju en pinkod till telefonen som du kan använda för att göra telefonen obrukbar, ta kontakt med din operatör så får du hjälp där.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av milla_66:

Du har ju en pinkod till telefonen som du kan använda för att göra telefonen obrukbar, ta kontakt med din operatör så får du hjälp där.

Lite sent svar men ska du spärra telefonen/simkortet måste du ha ett ärendenummer eller vad det heter från polisen, du får det i samband med att du gör en anmälan.

TS. Du har t.ex Theft Aware (bäst enl. mig), Kor.Im, Lostdroid osv om du vill spåra telefonen och samtidigt ha fler funktioner och möjlighet. Jag rekommenderar TA för ca 50 spänn på hemsidan till både Android och symbian.

Använder du t.ex google latitude/maps kan du säkert få en plats triangulering/gps om du även använt det på luren din.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Lite sent svar men ska du spärra telefonen/simkortet måste du ha ett ärendenummer eller vad det heter från polisen, du får det i samband med att du gör en anmälan.

TS. Du har t.ex Theft Aware (bäst enl. mig), Kor.Im, Lostdroid osv om du vill spåra telefonen och samtidigt ha fler funktioner och möjlighet. Jag rekommenderar TA för ca 50 spänn på hemsidan till både Android och symbian.

Använder du t.ex google latitude/maps kan du säkert få en plats triangulering/gps om du även använt det på luren din.

HTC mozart kör Windows phone 7 enligt vad jag hittade på google. Vet du något liknande program till det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jOnÄTÄn:

HTC mozart kör Windows phone 7 enligt vad jag hittade på google. Vet du något liknande program till det?

Tyvär inte, är inte alls hemma på W7 Phone fronten.

Edit: http://www.microsoft.com/windowsphone/en-us/howto/wp7/start/f...

Permalänk
Medlem

Fråga runt på nätet. Du kanske har glömt den hos nån kompis

Permalänk
Avstängd

Jo nu vet jag inte hur det är med apparna i en HTC Mozart ???

Sensation plus andra nyare har HTC Hub och sedan kan man spåra luren via HTCsense

https://www.htcsense.com/sv_SE/#

(EDIT beror alltså på om du har ett HTC Hubkonto eller ej...)

--

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Du behöver bara göra en polisanmälan för att spärra terminalen, simkortet kan du spärra utan det. Iaf på Telia
För att operatören ska få spåra telefonen via GPS måste en begäran via polis komma in och polisen gör det inte för mindre brott såvitt jag vet, endast tyngre grejjor.

Visa signatur

Gigabyte EP35-DS4 / C2D 8400 3.0ghz @ 3.4ghz / Gainward BLISS 9800 GTX 512mb / Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 G Xtreme 2x2048MB / Corsair HX 520W / Seagate Barracuda 7200.11 500gb 32mb cache