4850 bluescreen p.g.a flera skrämar inkopplade?

Permalänk

4850 bluescreen p.g.a flera skrämar inkopplade?

Jag kör 4850 i CF och spelar mest Battlefield BC2. Problemet är att datorn kraschar när jag har tv:n inkopplad samtidigt som jag aktiverat överklockningsprofilen.

Det funkar stabilt om jag drar ur HDMI-kabeln, men det är jobbigt att krypa under skrivbordet till och från.

Har CCC 11.8 och har provat de flesta versionerna sedan jag köpte korten typ 2008.

Någon som har ett tips eller vet om det ligger någon liknande tråd på forumet?

Att tillägga: Jag kör ingen extrem överklockning men även om jag endast höjer klockan 5 MHz på GPU:n t.ex kraschar det...

Permalänk
Rekordmedlem

Det kanske beror på krypteringen (hdcp)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Okej, hur tänker du?

Permalänk
Rekordmedlem

Att det inte fungerar pga överklockningen och får det att bli instabilt, hdcp och ljud är ju det som särskiljer hdmi, så fungerar det med andra överföringar så kanske det är där det händer nått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Prova en annan HDMI-sladd.

Jag hade liknande problem med blåskärmar (efter månader av problemfri drift).
Det visade sig vara HDMI kabeln som krånglade.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Tack för tipsen. Dessvärre har jag nu testat både en annan HDMI sladd samt en VGA. Inaktiverade även ljudenheterna på grafikkorten utan framgång, spelet hänger sig fortfarande direkt i menyerna eller i bästa fall efter 2 minuter.