Som rubriken lyder så ska jag köpa en ny plugg/speldator.
Jag kommer TYP bara att spela minecraft och sims 3 men även några andra spel, så jag vill ha en bra dator som klarar av minecraft på medium/high. Priset är MAX 6,5 k men kan dock gå upp till 7k
Jag har tittat runt lite och tycker att Msi ge620dx verkar rätt najs, vad tycker ni?
*Fniss* Och jag tänker DEFINITIVT INTE dricka mer än två öl ikväll, men kanske tre.
Hur som helst, det valet låter ju bra i mina öron, jag sitter själv med fingret på beställarknappen. I5 i detta fallet, ser ju inte ut som att I7 utnyttjas tillräckligt på gamingfronten iaf relaterat till grafikkortet. Men, den kostar ju 6990 och det är utan väska, mus, ev programvara, så det blir väl en spräckt budget för dig...
MSI ge620dx 291an är enligt mig det rätta valet, bra skärm, fin upplösning, USB 3.0 etc. Grafikkortet är inte "höjdarkortet number one" men det är helt okej för det du nämner, enligt mig då.
Akta dig för vissa ASUSlaptops, de har en tendens att väga mycket. Många hemsidor räknar även utan batteriet inkopplat, och du vill inte dra runt på över 4 kilo i endast laptopvikt, då du förmodligen kommer ha böcker å skit med. Det enda negativa om MSI laptopen är dess tangentbord som har vissa knappar lite lustigt placerande, enligt mig och några andra på forumet. Kylningen verkar än sålänge vara väldigt bra (nyss skaffat den) och inte stött på några stora problem. Det är dock helt upp till dig vad du känner för. 7000 kan vara mycket att lägga ut som studerande.