Samlingstråd Eyefinity / TrippleHead2Go / Nvidia Surround

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bosse_:

Edit2: Testade en gång till igen, och nu fungerade det att byta från Eyefinity till extended, och sedan tillbaka igen. Har jag äntligen fått rätt på det tro? Konstigt nog har jag dock inte gjort något annorlunda någongång, vad jag vet...

Skrivet av KKay:

Jag har också problem med detta ibland, speciellt när jag ska ändra från Eyefinity till utökat. Verkar bugga en hel del :/

Det är lite buggigt med presets, det är ett känt problem tyvärr och vi har väntat på att få lösningar men det är inget de verkar ha fixat ännu.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GingerSwede:
  • Acer x229w

• Acer v223hq

• BenQ G2220HD

Det är enbart LCD, den ena har enbart VGA ingång, den andra har DVI och VGA, men DVI kablarna var slut när jag var och köpte den, så det blidde en DVI - VGA kabel. Ska jag testa med en ren DVI kabel då?

Problemet är ju det att jag får bild från båda, dock kan jag inte ha båda DVI-output samtidigt och få bild av dem.

Exakt modell är:
EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5... Jag tror jag äntligen har fått tillräckligt med vägledning för att se vad problemet är.

Detta är min tes av vad jag ska göra:
Köpa en ren DVI kabel och koppla in den skärmen som har DVI ingång med (bortsett från den jag har som jag har kopplat via DP, den ska jag ha som den är). Koppla in VGA skärmen till den skärmen som det är stansat "VGA" på (vilket borde ha gett mig en ledtråd).

Det finns två alternativ som jag kan välja på kortet med hjälp av en liten "switch" på sidan. Denna skall vara ställd till läge för "single link DVI" på kortet så kan jag dessutom använda min displayport som finns där ovanför.

http://www.asus.com/websites/global/products/jX64GujNeYxnA4sd...

Pling, så hade poletten trillat ner och problemet var egentligen mer lättlöst än jag trodde när jag väl blev pekad åt rätt håll (om nu detta löser mitt problem).

Får tacka alla för hjälpen och möjligheten att ta del av er kunskap :).

------------------------------------------------------------------------
Ledsen för lång post, men ville inte dubbelposta
------------------------------------------------------------------------

För andra som kan få liknande problem, här är vad som krävdes för att få det att fungera för mig.

Två av skärmarna har DVI ingånger en har enbart VGA.

Den ena skärmen med DVI ingång kopplade jag direkt till grafikkortet.
Andra skärmen med DVI ingång kopplades till grafikkortet via en aktiv DisplayPort till DVI adapter.
Tredje skärmen kopplades via en adapter som ger DVI till VGA direkt in i VGA ingången. Det var kinkigt vilken det var, men som tidigare nämnts så hade mitt kort ett stansat "VGA" på ena utgången.

Switchen som jag hade på kortet är ställt för "single link" för att hålla alla displayport utgångar aktiva.

Jag köpte av misstag en DVI-D Dual link kabel, tog bort de fyra piggarna runt den platta anslutningspiggen med en tång och det fungerade alldeles utmärkt även om det överallt står att en DVI-D inte fungerar på en DVI-I anslutning.

Härligt att det löste sig.
Fint kort för övrigt!

Skrivet av QwQ:

hej
har 3 x 1080p skärmar inkopplade och en total upplösning på 5760 x1080 pixlar
om jag använder en bakgrundbild som är i samma upplösning så ser de ut så här
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e428f199b2bc_screenshot.22...

så här ser bilden ut från början

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e428ee7c2fcd_02627_viewfrombreitenstein_5760x1080%20%281%29.jpg

någon som vet hur man får ut bilden över alla skärmar istället för att bara få ett smalt sträck på en skärm?

tacksam för svar
/qwq

I Eyefinity visas skärmarna som en enda grupp och en virtuell skärm. Där ska bilden fylla ut hela (eller så gott som hela) bilden. När du växlar till extended-läget så drabbas du av brister i Windows skärmhantering. DisplayFusion och UltraMon är bra för detta ändamål då de kan hantera blandannat bakgrunder för flera skärmar.

Skrivet av Bosse_:

Har skaffat tre Dell U2311H och är jättenöjd än sålänge, vilken inlevelse man får i spelen! Gillar dock inte riktigt att spela FPS (har iofs bara testat BFBC2) med de tre då jag inte kan köra högre än 60 hz och det är ett problem för mig, måste ha 75 då det annars känns lite efter. Har inte heller en sprillans ny dator så FPS:en blir rätt dålig när jag kör tre skärmar så i just FPS kommer jag fortsätta med en. Jag köpte dock skärmarna för att ha i Windows samt andra spel där FPS/hz inte är så pass betydande, som bilsimulatorer, så jag är helnöjd med beslutet att äntligen "ta steget"!

Det enda jag har problem med är det som KKay levererar en möjlig lösning till ovan, vilket är att gå från vanligt utökat skrivbord till Eyefinity, och sedan tillbaka igen. Jag lyckas verkigen inte få rätt på detta med presets/förval i CCC.

Om jag förstår rätt så skapar jag en Eyefinity-grupp och ställer in så att allt är rätt, och sedan klickar jag helt enkelt på "add preset", fyller i namn m.m. och sedan trycker jag på save? Samma sak när man ändrat tillbaka? (Förresten, vilket otroligt meck det är! Värst är det via Windows "screen resolution" om man går från Eyefinity och vill ha huvudskärm i mitten med de andra utökade. Kan inte ens förklara hur dumt det är...)

Har testat flera gånger och generellt så kommer det inte hända något när jag klickar/dubbelklickar på mina sparade presets, men en gång lyckades den ändra från Eyefinity till att visa samma bild på alla tre skärmar, vilket jag alltså inte skapat något preset för att göra.

Någon som har en aning om vad jag gör fel/hur jag kommer runt det? Hade ju varit jäkligt smidigt att bara trycka ett kortkommando så ändras det till Eyefinity o.s.v., och att sedan kunna göra likadant tillbaka igen.

Tack på förhand!

Edit: Efter att ha hållt på lite till så verkar jag ha en fungerande preset till att gå till huvudskärm i mitten med utökade till vänster och höger. Men när jag trycker på min Eyefinity-preset så blir det samma bild på alla tre skärmar, och byter jag då tillbaka till min "extended-preset" så blir det rätt igen.

Edit2: Testade en gång till igen, och nu fungerade det att byta från Eyefinity till extended, och sedan tillbaka igen. Har jag äntligen fått rätt på det tro? Konstigt nog har jag dock inte gjort något annorlunda någongång, vad jag vet...

Har du kollat på den uppdaterade guiden i början av tråden? Så gör jag och har inga problem med mina profiler. De gånger som det krånglat att skifta mellan Eyefinity och Extended-profilerna så har det rättat till sig om jag aktiverat samma profil två gånger. Kan vara värt att prova om det skulle fortsätta krångla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Har du kollat på den uppdaterade guiden i början av tråden? Så gör jag och har inga problem med mina profiler. De gånger som det krånglat att skifta mellan Eyefinity och Extended-profilerna så har det rättat till sig om jag aktiverat samma profil två gånger. Kan vara värt att prova om det skulle fortsätta krångla.

Det är precis så jag gjort, och det är ju faktiskt svårt att göra fel Det fungerar i alla fall fortfarande som det ska vilket är riktigt skönt. Har t.o.m. vågat mig på att skapa en tredje preset med bara mittenskärmen aktiv, och även det fungerar så nu kan jag väldigt smidigt byta mellan alla konfigurationer med ett knapptryck.

Det som är negativt nu är att fläkten på mitt grafikkort väldigt lägligt har börjat strula (började låta väldigt mycket om det när jag startade datorn efter att ha kopplat in skärmarna, skön tajming), så jag tänkte se mig om efter ett nytt. Man kan få ett 6950 2GB för 2200 på Komplett, kanske kan vara något? Datorn just nu består av en i5-750, 4 GB RAM och ett 1 GB 5870, borde väl kunna bli ett bra lyft (framförallt för att spela med tre skärmar)?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bosse_:

Det är precis så jag gjort, och det är ju faktiskt svårt att göra fel Det fungerar i alla fall fortfarande som det ska vilket är riktigt skönt. Har t.o.m. vågat mig på att skapa en tredje preset med bara mittenskärmen aktiv, och även det fungerar så nu kan jag väldigt smidigt byta mellan alla konfigurationer med ett knapptryck.

Det som är negativt nu är att fläkten på mitt grafikkort väldigt lägligt har börjat strula (började låta väldigt mycket om det när jag startade datorn efter att ha kopplat in skärmarna, skön tajming), så jag tänkte se mig om efter ett nytt. Man kan få ett 6950 2GB för 2200 på Komplett, kanske kan vara något? Datorn just nu består av en i5-750, 4 GB RAM och ett 1 GB 5870, borde väl kunna bli ett bra lyft (framförallt för att spela med tre skärmar)?

Bra!
En tredje preset med en enkel mittenskärm är som du nämner trevligt. Dels för att minska värme/strömförbrukning men också för att få bort störande element från sidoskärmarna vid spel.

Med tanke på osäkerheten gällande tidpunkt för lansering av 28nm-grafikkort så kan nog det där kortet vara ett alternativ, kan du vänta så är dessa kort förmodligen värda att vänta på. Ditt nuvarande kort har ju ett skapligt andrahandsvärde tack vare BitCoin dessutom. Skaplig prestandaökning blir det dock, HD6900-korten är snabbare än HD5800, 2GB VRAM behövs dessutom vid Eyefinity. Du kommer inte kunna maxa inställningarna i speciellt många spel i Eyefinity men likväl bör du kunna köra med väldigt höga inställningar.

Kortet du länkar ser ut att ha samma anslutningar som HD5870-korten brukar använda så du bör slippa adaptrar dessutom.

Permalänk
Medlem

Tjenare goda sweclockers användare!

Sitter på en rigg med 2st 570 GTX kort i SLI, funkade hur bra som helst när jag bara hade 2 skärmar. Men eftersom det är fränt med 3, så köpte jag en till, kopplade in och trodde allting skulle vara fine. Men enligt nVidias inställningspanel så kan jag ej ha SLI aktiverat samtidigt som mina sekundära monitorer.
Jag ska bara spela på en av dem, detta för att den är 120hz. Hur ska jag lösa detta? Alla svar och kommentarer vore bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buttlern:

Sitter på en rigg med 2st 570 GTX kort i SLI, funkade hur bra som helst när jag bara hade 2 skärmar. Men eftersom det är fränt med 3, så köpte jag en till, kopplade in och trodde allting skulle vara fine. Men enligt nVidias inställningspanel så kan jag ej ha SLI aktiverat samtidigt som mina sekundära monitorer.
Jag ska bara spela på en av dem, detta för att den är 120hz. Hur ska jag lösa detta? Alla svar och kommentarer vore bra.

Tyvärr så är det så Du kan bara ha två skärmar igång samtidigt om du vill ha SLI aktiverat. Du skulle kunna löse det genom ett tredje kort, typ 8400 eller nått.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Det var ju mindre kul, men vi kan ju alltid ta den 3e skärmen och koppla den till laptop och lägga den på vettigt ställe och koppla in trådlöst mus och tangentbord, det blir nog ganska häftigt det med!

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför jag inte får pixlar i "skärm kanterna" i spel? I Windows har jag pixlar i kanterna som det ska vara. Jag använder en rak bok/linjal. När jag ställer in adjust bezel compensation. Alla 3 skärmar är g2222hdl 16:9.

Bilden blir så här i alla spel.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henrikfotograf:

Någon som vet varför jag inte får pixlar i "skärm kanterna" i spel? I Windows har jag pixlar i kanterna som det ska vara. Jag använder en rak bok/linjal. När jag ställer in adjust bezel compensation. Alla 3 skärmar är g2222hdl 16:9.

Bilden blir så här i alla spel.
http://1.bp.blogspot.com/_BRp2IhMHbto/S-hmIZ9VFlI/AAAAAAAAAkc...

Har du valt det upplösningsalternativet som är lite bredare än vad dina pixlar fysiskt är? Det är den upplösningen du får med bezel managment. Du ska kunna använda den såväl på ditt vanliga skrivbord som i spel men den kan behöva väljas om den inte är vald som standard.

Snygg setup för övrigt, porträtt är riktigt läckert.

Skrivet av Buttlern:

Det var ju mindre kul, men vi kan ju alltid ta den 3e skärmen och koppla den till laptop och lägga den på vettigt ställe och koppla in trådlöst mus och tangentbord, det blir nog ganska häftigt det med!

Fast om du inaktiverar SLI efter du spelat klart så får du ju då tillgång till alla skärmarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Har du valt det upplösningsalternativet som är lite bredare än vad dina pixlar fysiskt är? Det är den upplösningen du får med bezel managment. Du ska kunna använda den såväl på ditt vanliga skrivbord som i spel men den kan behöva väljas om den inte är vald som standard.

Snygg setup för övrigt, porträtt är riktigt läckert.

Fast om du inaktiverar SLI efter du spelat klart så får du ju då tillgång till alla skärmarna?

Tack för hjälpen. Det är inte min setup på bilden. Tog den som ett exempel bara.

Visade exakt hur jag skulle göra. Jag hade bara valt 5760x1080 istället för 6024x1080 i spelen.
Känner mig rätt korkad just nu

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buttlern:

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-surround-system-requir...

för att citera så "All displays must have a common resolution, refresh rate, and sync polarity"
Det där med sync polarity har jag ingen koll på alls vad det är, men de två andra borde ju fungera.

GTX570 fungerar i SLI då nvidia skriver på deras hemsida att det ska funka sålänge som skärmarna är "kompisar".
Jag har inte hunnit testa det än men det skulle vara oerhört snopet att inte få igång alla 3 i nvidia surround. Har själv samma tanke då med 2st Samsung 2233bw (60hz) och 1 Samsung 2233rz (120hz)

http://www.sweclockers.com/forum/131-multiskarm/1017571-probl... ...
Verkar ju vara ett liknande problem, det _kanske_ bara har med sladdar etc att göra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henrikfotograf:

Tack för hjälpen. Det är inte min setup på bilden. Tog den som ett exempel bara.
http://www.youtube.com/watch?v=BFMgb3PBkBQ

Visade exakt hur jag skulle göra. Jag hade bara valt 5760x1080 istället för 6024x1080 i spelen.
Känner mig rätt korkad just nu

Hehe.

Bra att det löste sig iallafall.

Permalänk
Medlem

Funderar på att sällja två av mina skärmar.. börjar bli trött av att behöva krångla så ofta med många spel

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ceogar:

Funderar på att sällja två av mina skärmar.. börjar bli trött av att behöva krångla så ofta med många spel

Syftar du på spel utan nativt stöd för flerskärmslösningar eller även de spel med stöd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Syftar du på spel utan nativt stöd för flerskärmslösningar eller även de spel med stöd?

Alla spel, tex jag ville spela fallout new vegas men kräver massa krångel, mass effect som aldrig fixas osv osv, börjar lessna på att få leta fixes osv hela tiden.

Som nu senast typ när Nvidia dödade bc2 i eyefinity med 120hz.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ceogar:

Alla spel, tex jag ville spela fallout new vegas men kräver massa krångel, mass effect som aldrig fixas osv osv, börjar lessna på att få leta fixes osv hela tiden.

Som nu senast typ när Nvidia dödade bc2 i eyefinity med 120hz.

Att New Vegas inte har något flerskärmsstöd är ju riktigt underligt med tanke på att Fallout 3 hade hyffsat stöd och Oblivion kom med officiellt stöd. Mass Effect-serien skulle jag gärna vilja se stöd för detta men det lär nog tyvärr aldrig komma. Sannorlikheten att 3an skulle få det är nog mycket liten..

Trist, fungerar fortfarande bra med AMD-kort iallafall. Får hoppas Nvidia fixar stödet framöver, även om BFBC2 förmodligen blir smått irrelevant i och med BF3-släppet.

Trevligt nog så är det ju ett par titlar på väg med flerskärmsstöd, Deus Ex: Human Revolutions nu i slutet av denna vecka. Battlefield 3 och förmodligen Assassins Creed: Revelations framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Att New Vegas inte har något flerskärmsstöd är ju riktigt underligt med tanke på att Fallout 3 hade hyffsat stöd och Oblivion kom med officiellt stöd. Mass Effect-serien skulle jag gärna vilja se stöd för detta men det lär nog tyvärr aldrig komma. Sannorlikheten att 3an skulle få det är nog mycket liten..

Trist, fungerar fortfarande bra med AMD-kort iallafall. Får hoppas Nvidia fixar stödet framöver, även om BFBC2 förmodligen blir smått irrelevant i och med BF3-släppet.

Trevligt nog så är det ju ett par titlar på väg med flerskärmsstöd, Deus Ex: Human Revolutions nu i slutet av denna vecka. Battlefield 3 och förmodligen Assassins Creed: Revelations framöver.

Allting går ju att fixa men det är ju så mkt kårnglande med allt. Tex Dragon age.. blir väldigt mycket mer ostabilt i eyefinity, vissa saker försvinner när man rör sig för objects renderd har en rätt så tydligt gräns.

Visa signatur

Permalänk

Nu har jag själv råkat ut för ett litet problem här

Efter att inte ha kört Eyefinity på ett tag så ville jag köra igång det igen men nått är åt helvete fel. Köra alla monitors i extended funkar utmärkt men så fort jag kör igång eyefinity så klonar den alla skärmarna och jag kan inte dra ut musen utanför skärmen.

Någon som varit med om detta problem innan eller har en aning vad som kan vara fel?

Hittar inte ett skit i denna "noobvänliga CCC" Hade gärna tagit tillbaka den gamla fina CCC om det hade gått ^^

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ceogar:

Allting går ju att fixa men det är ju så mkt kårnglande med allt. Tex Dragon age.. blir väldigt mycket mer ostabilt i eyefinity, vissa saker försvinner när man rör sig för objects renderd har en rätt så tydligt gräns.

Fast det är väl mer ett fel i spelet, att spelet inte renderar tillräckligt djupt i spelvärlden om jag förstod dig rätt?

Instabilitet märkte jag inte av när jag testade Eyefinity i spelet under den senaste påbörjade genomspelning.

Skrivet av snoogiloo:

Nu har jag själv råkat ut för ett litet problem här

Efter att inte ha kört Eyefinity på ett tag så ville jag köra igång det igen men nått är åt helvete fel. Köra alla monitors i extended funkar utmärkt men så fort jag kör igång eyefinity så klonar den alla skärmarna och jag kan inte dra ut musen utanför skärmen.

Någon som varit med om detta problem innan eller har en aning vad som kan vara fel?

Hittar inte ett skit i denna "noobvänliga CCC" Hade gärna tagit tillbaka den gamla fina CCC om det hade gått ^^

Den enstaka gång det hänt för mig var vid någon drivrutinsuppdatering. Rättar det inte till sig om profilen aktiveras två gånger i CCC så har jag brukat göra om den profilen som bråkar.

Permalänk
Skrivet av anders190:

Fast det är väl mer ett fel i spelet, att spelet inte renderar tillräckligt djupt i spelvärlden om jag förstod dig rätt?

Instabilitet märkte jag inte av när jag testade Eyefinity i spelet under den senaste påbörjade genomspelning.

Den enstaka gång det hänt för mig var vid någon drivrutinsuppdatering. Rättar det inte till sig om profilen aktiveras två gånger i CCC så har jag brukat göra om den profilen som bråkar.

Jag har försökt göra ny profil då jag inte använt mig av profiler innan men skall fösöka med drivrutins uppdatering. Har inte uppdaterat till senaste drivrutinen ännu så.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snoogiloo:

Jag har försökt göra ny profil då jag inte använt mig av profiler innan men skall fösöka med drivrutins uppdatering. Har inte uppdaterat till senaste drivrutinen ännu så.

Profiler rekommenderas varmt, just för att slippa göra om skärmuppsättningen när man vill byta mellan Eyefinity och separata skrivbord. Finns en liten uppdaterad mini-guide i första inlägget för övrigt.

Permalänk
Skrivet av anders190:

Profiler rekommenderas varmt, just för att slippa göra om skärmuppsättningen när man vill byta mellan Eyefinity och separata skrivbord. Finns en liten uppdaterad mini-guide i första inlägget för övrigt.

Japp har sett den. anledningen till att jag inte kört profiler förut är för att dom inte funkar som dom ska för mig ^^ Testade med flera versioner av CCC och varje gång så funkade Eyefinity till extended utmärkt men extended till eyefinity så hände ingenting. Men skall testa de igen nu

EDIT; uppdatering av drivrutinerna löste problemet jävligt mysko problem dock :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena!

Vet inte riktigt vart jag ska ställa frågan men chansar här.

Jag har 6870 i CF och funderar på att skaffa eyefinity. Kommer jag att kunna använda 2dvi kontakter på det ena kortet och 1 kontakt på det andra kortet och köra eyefinity eller måste jag ha alla skärmar i ett kort?

Permalänk
Skrivet av Knewgarn:

Tjena!

Jag har 6870 i CF och funderar på att skaffa eyefinity. Kommer jag att kunna använda 2dvi kontakter på det ena kortet och 1 kontakt på det andra kortet och köra eyefinity eller måste jag ha alla skärmar i ett kort?

Nej det kommer inte funka. Du måste skaffa en AKTIV DP-DVI adapter (finns i första inlägget i tråden)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Ja men det är ju alla sånna småsaker som gör att jag börjar tröttna lite. Dragon age i 3d vision surround är för mig fruktansvärt ostabilt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Nej det kommer inte funka. Du måste skaffa en AKTIV DP-DVI adapter (finns i första inlägget i tråden)

Okej, Tack för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knewgarn:

Tjena!

En snabb sökning på prisjakt fick fram dessa två. Fler finns och de som kommer från grafikkortstillverkarna är säkra köp (XFX och Sapphire för att nämna två). De flesta större och mer kända butikerna brukar ha flera adaptrar att välja på så det är bara att titta i din favoritbutik annars. Finns tyvärr inga riktiga produktsidor för dessa på Prisjakt ännu vilket gör de lite drygare att kolla priser på.

http://cdon.se/hemelektronik/powercolor_minidisplayport_to_dv...
http://cdon.se/hemelektronik/powercolor_displayport_to_dvi_-s...

Välj den adapter som har rätt samma DisplayPort anslutning som ditt grafikkort har. Troligen är det MiniDP ditt kort använder men kan lika väl vara den större DisplayPort.

Skrivet av ceogar:

Ja men det är ju alla sånna småsaker som gör att jag börjar tröttna lite. Dragon age i 3d vision surround är för mig fruktansvärt ostabilt

Det låter ju tyvärr som Nvidia-problem. Får hoppas att detta lagas vid någon framtida drivrutinsuppdatering eller något då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Det låter ju tyvärr som Nvidia-problem. Får hoppas att detta lagas vid någon framtida drivrutinsuppdatering eller något då.

När jag hade ATI så sög drivrutinerna till bc2 och krånglade mycket där också. Det känns som det alltid det är något sånnt som krånglar. Har kört Eyefinity/surround rätt länge nu. Kört 5850 solo och cf 470 sli, och nu slutligen surround 3d vision.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ceogar:

När jag hade ATI så sög drivrutinerna till bc2 och krånglade mycket där också. Det känns som det alltid det är något sånnt som krånglar. Har kört Eyefinity/surround rätt länge nu. Kört 5850 solo och cf 470 sli, och nu slutligen surround 3d vision.

Mina problem med BFBC2 försvann när jag stängde av MSI Afterburner och uppdaterade Punkbuster. Väldigt sällsynt att spelet hoppar till skrivbordet (även under DX11) och fryskrasherna är borta även de. Har inte provat köra något överklockningsprogram efter jag uppdaterat Punkbuster vilket troligen blir helgens experiment. Punkbuster uppdaterar inte sina filer automatiskt, de jag hade var riktigt gamla tydligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Mina problem med BFBC2 försvann när jag stängde av MSI Afterburner och uppdaterade Punkbuster. Väldigt sällsynt att spelet hoppar till skrivbordet (även under DX11) och fryskrasherna är borta även de. Har inte provat köra något överklockningsprogram efter jag uppdaterat Punkbuster vilket troligen blir helgens experiment. Punkbuster uppdaterar inte sina filer automatiskt, de jag hade var riktigt gamla tydligen.

De problem jag hade med ATI var att tex 10,8 hade bra prestanda i single player, men gpu usage hamnade runt 40-50%. Dock med 10.5a så låg usuage 70-80%+ i multiplayer mend singleplayer presterade sämre. Vet ej hur många gånger jag krånglade med olika drivrutiner, tetade olika spel osv osv, var sjukt irriterande!

Frekvensen då sånna här problem händer är väldigt mycket mindre utan Eyefinity

Börjar tröttna lite på att varje gång jag vill spela ett nytt spel att behöva gå in på widescreengaming forum och kolla guider för fixar och så.

Ingen mer som känner som jag?

Visa signatur