Permalänk
Medlem

Speldator Budget 13K

hej jag är inte så bra med datorer och skulle vilja ha hjälp med att köpa en bra speldator som ska klara av Bf3 ,och till filmtittande. ska ha OS och montering med.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/775952/2011-08-23

Ett mycket bra paket med fokus på spelprestanda. Enjoy.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/775952/2011-08-23

Ett mycket bra paket med fokus på spelprestanda. Enjoy.

ser bra ut men behövs det inte en ssd eller det är onödigt? Tack för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av noname20:

ser bra ut men behövs det inte en ssd eller det är onödigt? Tack för svar

Behövs ingen SSD, men det är en trevlig feature om man har budget till det. Hur stor SSD skulle du behöva isåfall? Skulle kunna ge ett förslag där SSD är inbakat också.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/775952/2011-08-23

Ett mycket bra paket med fokus på spelprestanda. Enjoy.

Får jag fråga varför du har Två SLI-bryggor när du bara behöver 1 och de brukar ofta följa med kortet?

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrBomba:

Får jag fråga varför du har Två SLI-bryggor när du bara behöver 1 och de brukar ofta följa med kortet?

Juste, fuckade upp. Kopierade ett tidigare paket där två bryggor var ditlagda av misstag. Jag skulle dock behålla en av dem i paketet. Man vet aldrig om det verkligen följer med en, och gör det inte det blir det tråkigt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Behövs ingen SSD, men det är en trevlig feature om man har budget till det. Hur stor SSD skulle du behöva isåfall? Skulle kunna ge ett förslag där SSD är inbakat också.

till framtiden kan jag köpa SSD. vad gör datan bättre med en SSD? inte så bra på sånt men det blir nog ett köp på paketet du gjorde ser riktigt nice ut och tack för hjälpen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av noname20:

till framtiden kan jag köpa SSD. vad gör datan bättre med en SSD? inte så bra på sånt men det blir nog ett köp på paketet du gjorde ser riktigt nice ut och tack för hjälpen

Plocka bort en av Crossfirebryggorna bara, blev lite tokigt där.

En SSD-disk är en liten men snabb hårddisk som man bör ha saker man använder ofta på. Operativsystem är en sådan sak, bland annat. SSDn gör laddningstiderna väsentligt kortare, och gör helt enkelt att programmen som ligger på den startar MYCKET fortare. SSD är dyrt dock, och en vettig modell på 120GB kostar runt 2000 kronor.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Plocka bort en av Crossfirebryggorna bara, blev lite tokigt där.

En SSD-disk är en liten men snabb hårddisk som man bör ha saker man använder ofta på. Operativsystem är en sådan sak, bland annat. SSDn gör laddningstiderna väsentligt kortare, och gör helt enkelt att programmen som ligger på den startar MYCKET fortare. SSD är dyrt dock, och en vettig modell på 120GB kostar runt 2000 kronor.

okej får bli en sån sen då. tänkte ha datorn kopplad både till skärm och 32 tums platt tv för att kolla full hd film på. det ska inte vara något problem?

Permalänk
Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av noname20:

okej får bli en sån sen då. tänkte ha datorn kopplad både till skärm och 32 tums platt tv för att kolla full hd film på. det ska inte vara något problem?

Beror helt på din TV, vad är det för modell?

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Beror helt på din TV, vad är det för modell?

det är denna tv jag har http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/32PFL3606H/phil...

Permalänk
Medlem

Det finns hdmi utgång på korten så det ska inte vara någon fara. Du behöver en hdmi kabel dock

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

hej har beställt denna datorn http://www.inet.se/kundvagn/visa/787494/2011-08-26 , och ska montera den själv för första gången och undrar vart jag ska montera dom 2 fläktarna någonstans i chassit??

Permalänk
Medlem
Skrivet av noname20:

hej har beställt denna datorn http://www.inet.se/kundvagn/visa/787494/2011-08-26 , och ska montera den själv för första gången och undrar vart jag ska montera dom 2 fläktarna någonstans i chassit??

Du kan sätta dem fram,bak eller uppe. Bara att leta efter skruvhål. Men tror de var menade till att ersätta CPU-kylarens medföljande. Rätta mig om jag har fel

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBomba:

Du kan sätta dem fram,bak eller uppe. Bara att leta efter skruvhål. Men tror de var menade till att ersätta CPU-kylarens medföljande. Rätta mig om jag har fel

det va nån som hjälpte mig med paketet här på sweclockers skulle egentligen ha med montering hos inet men valde att montera själv . så har ingen aning faktiskt ska bli mitt första bygge

Permalänk
Medlem

1450 RPM, då är det utbyte av orginal fläktarna på CPU-kylaren.

Som chassifläkt ska man helst ha 800-1150 RPM som max, för ljudnivåns skull.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

1450 RPM, då är det utbyte av orginal fläktarna på CPU-kylaren.

Som chassifläkt ska man helst ha 800-1150 RPM som max, för ljudnivåns skull.

så jag ska sätta en fläkt på varje sida av cpu kylaren? tack för svar

Permalänk
Medlem

ska jag köra en in blås och en utblås på cpu kylaren då? eller utåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av noname20:

ska jag köra en in blås och en utblås på cpu kylaren då? eller utåt?

In och ut

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBomba:

In och ut

okej tack en till fråga bara kommer jag behöva fler fläktar eller det räcker ska använda SLI 560 ti http://www.inet.se/kundvagn/visa/790587/2011-08-26

Permalänk
Medlem
Skrivet av noname20:

okej tack en till fråga bara kommer jag behöva fler fläktar eller det räcker ska använda SLI 560 ti http://www.inet.se/kundvagn/visa/790587/2011-08-26

Inte nödvändigtvis. Du får med två i chassit. Men det är bara om du tycker att det blir för varmt kan du ju alltid beställa några i efterhand

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att du behöver två eller så fläktar till, iallafall en som utblås på sidan av chassit närmast grafikkorten.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB