CD-romspelarens hastighet??

Permalänk
Medlem

CD-romspelarens hastighet??

Hur kan man enklast ta reda på hur snabb (alltså vilken Xx) en cd-romspelare har??

kör WinXP

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

kolla på märkningen på den

man får med ett sådant program när man installerar nero!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoc
kolla på märkningen på den

man får med ett sådant program när man installerar nero!

hrm.. men jag har ju inte någon brännare (eftersom att brännaren i den andra datorn gick sönder, och eftersom att den inte var min (brännaren) så fick jag så snällt lämna tillbaka den.. och nu har jag formaterat så jag har inte det kvar..

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Det brukar väl stå på själva CD-ROM:en eller? Bara att ta ut den och kolla ifall det inte står på framsidan. Eller så kan du kolla upp modellnummret och kolla på nätet.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Det brukar väl stå på själva CD-ROM:en eller? Bara att ta ut den och kolla ifall det inte står på framsidan. Eller så kan du kolla upp modellnummret och kolla på nätet.

dah.. om det hade stått på den tror du jag hade frågat då lr?

jeje.. men i XP finns det nåt som heter Systeminformation, där (om man har en CD i spelaren) kan man mäta hastigheten på den, och sen med minna matematiska skills så lyckades jag räkna ut vad det är för x-tal på den!

Visa signatur