Permalänk
Medlem

Upplösningsproblem 1 skärm + 1 tv!

Hej!

Nu har det uppstått ett problem. Och det lyder såhär:

Jag var och köpte en 42" LCD tv i fredags som jag skulle koppla in till datorn så jag kunde sitta i soffan på rummet och surfa och kika på film, fast fortfarande kunna sitta vid skrivbordet och plugga via datorskärmen.

Efter att jag hade kopplat in TVn och "Klonat" skärmen och TVn så sket det sig. Upplösningen vart begränsad på 1680x1050 på både tvn och skärmen. Standard upplösningen på TVn ligger på 1920x1080 och 1680x1050 på dataskärmen.

Finns det överhuvudtaget någon möjlighet till att öka upplösningen på tvn till 1920x1080 under "Klonat" läge?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr inte det går.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Du för köpa en datorskärm som stödjer 1920x1080. Jag kör själv likadant som dig med en dator skärm med 1680x1050 upplösning. Jag har ställt in Overscan på kantinställningarna i CCC så man slipper de svarta kanterna så man använder hela utan på tv:n iallafall. Dock så blir det ju så att du sträcker ut hela bildskärmen över tv:n Dock ser det ändå bra ut tycker jag. Bättre än med svarta kanter runt hela skärmen. Dock ska jag köpa en 24" skärm sen som stödjer 1920x1080 när jag väl köper en ny dator.
Blir nog ännu bättre kvalitet på filmerna då när man kollar på Blueray. Ser dock redan hur bra som helst ut. Dock kan det alltid bli bättre