Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Man måst tydligen vara 18 för att få beta testa...

Måste man? är det inte bara knappa in en ålder(om du är under 18 får du nog fråga dina föräldrar först)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Var det inte 18 år i alphan också?

Var det säkert, har ingen aning.
Hur var det då? fick man skriva in sin ålder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Man måst tydligen vara 18 för att få beta testa...

Källa?
Jag är tveksam till det, varför skulle dom begränsa det? Dom vill ju ha så många testare som möjligt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Källa?
Jag är tveksam till det, varför skulle dom begränsa det? Dom vill ju ha så många testare som möjligt.

"The Beta will have an age gate of 18 :)"
http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/108401598425858048

Permalänk
Medlem
Skrivet av chiliboy:

frågan är väl vad de hade i resten av burken också på PAX, men man blir ju lite orolig... har bara 1 580

tror inte burkarna på pax va överkryddade, allt jag kunde se va att de va kylda med vattenkylning (cpu'n) men det är nog för det är varmt. men kanske 1 580 och i7 med x antal ram. den 12 min demon, va inte den på en i7, ett 580 ? eller va det bara bs?

Skrivet av WaltX:

"You will definitely be safe with dual 580 in SLI, obviously..."

Kommer nog krävas mer än vad jag trodde

jag tror faktiskt han bara sa så för att få folk och köpa ett till nvidia kort då det va ju nvidia han pratade med så hjälper han med marknadsföring eller något ^^ sen så sa han ju obviously, haha ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Det var som tusan :/ Taskigt av dom.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ledigheten för tor. och fre. vid release är redan uttagen, uppgradering utav burk (kommer se ut som systemet i min sign) beställs idag (säkert just nu) av min vän genom deras underleverantörer, spelade Alfan och blev redan då frälst, spelet förbokat via Game.se för fysiskt kopia och via origin för access på sekunden vid release och alla godsaker till. Jag är redo, fakking bring it!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det var som tusan :/ Taskigt av dom.

Kommer ju kunna lira Betan ändå. Eftersom den är open går det väl bara att regga ett nytt konto och fejka åldern.
Hoppas jag fortfarande får 48h tidigare beta.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Källa?
Jag är tveksam till det, varför skulle dom begränsa det? Dom vill ju ha så många testare som möjligt.

Jag tror dom har mer än nog av testare ändå.

Skrivet av K4L:

Kommer ju kunna lira Betan ändå. Eftersom den är open går det väl bara att regga ett nytt konto och fejka åldern.
Hoppas jag fortfarande får 48h tidigare beta.

Det går säkert att kringgå.

Permalänk

Vore underbart att få spela med folk som ÖVER LAG är mer mogna (väl medveten om att det finns undantag).

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Man måst tydligen vara 18 för att få beta testa...

Skrivet av WaltX:

Var det inte 18 år i alphan också?

I och med att spelet är PEGI 18 så är det väl logiskt att det är 18-årgräns på betan också?

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

I och med att spelet är PEGI 18 så är det väl logiskt att det är 18-årgräns på betan också?

^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

I och med att spelet är PEGI 18 så är det väl logiskt att det är 18-årgräns på betan också?

Anledningen till att jag frågade om alphan också hade en 18-årsgräns var för att flera som jag känner, som är under 18 år, fick invite och spelade alphan. Så om alphan nu hade en 18-årsgräns så är det ingen big deal om betan också har det eftersom det inte kommer hindra någon minderårig från att spela (om inte det är strängare regler i betan).

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Anledningen till att jag frågade om alphan också hade en 18-årsgräns var för att flera som jag känner, som är under 18 år, fick invite och spelade alphan. Så om alphan nu hade en 18-årsgräns så är det ingen big deal om betan också har det eftersom det inte kommer hindra någon minderårig från att spela (om inte det är strängare regler i betan).

I alfan så var det så att när du fick invite så gick du till sidan för att aktivera din kod som du fick i mailen. Och då var man tvungen att ange ett födelsedatum. 18 års gräns var det. Men man kunde gå runt den gräns genom att skriva vilket år du känner för Vet dock inte om åldern på ditt EA account kommer påverka gränsen, om dom kanske synkar. Är 17 men har skrivit på mitt ea account att jag är 18. inga problem so far. ska nog inte bli några problem för dom som är under 18.

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk

Skulle förvåna mig om dom INTE gick via EA kontot. Det gjorde dom för min yngre bror när han skulle försöka spela BC2 online från sitt xbox live konto.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Vill inte vara moralpolis. Men tror ni inte det finns en orsak till varför vissa spel har 18 års gräns?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Vill inte vara moralpolis. Men tror ni inte det finns en orsak till varför vissa spel har 18 års gräns?

Skrivet av KRQKAN:

jag tror faktiskt han bara sa så för att få folk och köpa ett till nvidia kort då det va ju nvidia han pratade med så hjälper han med marknadsföring eller något ^^ sen så sa han ju obviously, haha ^^

Nvidia sponsrar, dvs de får betalt för att säga det de säger.
amd korten lär gå kanonbra med BF3

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Nvidia sponsrar, dvs de får betalt för att säga det de säger.
amd korten lär gå kanonbra med BF3

aa trpr jag säkert

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vill inte vara moralpolis. Men tror ni inte det finns en orsak till varför vissa spel har 18 års gräns?

Jo för vi som är 17 är ju så unga o dumma och kan ju faktiskt blanda ihop spelen med verkligheten!
Wow borde förbjudas överallt, Anders Breivik spelade ju det... /sarkasm

OnT
Jag var ju en av dom som stod i kön på dh, men inte kom in.
Däremot kom mister zh1ntmeister himself ut till oss och vi fick varsin dogtag+tröja som tröst. Sen sa han: betan kommer i september grabbar, då får ni spela^^

Jag kunde även lira alphan.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem

Hoppas bara mitt gtx 260 orkar tugga sig igenom bf3 tills 7000 serien kommer :).

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se hur stor/liten boost man får från alphan > betan > final i fps-väg.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av snejbelsax:

Jo för vi som är 17 är ju så unga o dumma och kan ju faktiskt blanda ihop spelen med verkligheten!
Wow borde förbjudas överallt, Anders Breivik spelade ju det... /sarkasm

OnT
Jag var ju en av dom som stod i kön på dh, men inte kom in.
Däremot kom mister zh1ntmeister himself ut till oss och vi fick varsin dogtag+tröja som tröst. Sen sa han: betan kommer i september grabbar, då får ni spela^^

Jag kunde även lira alphan.

ahhahaha;) Vad du tar åt dig menade mer generellt menade bara på att det inte är lämpligt att 12:åringar eller 14:åringar spelar ett spel med 18 år gräns. Låter du dina ungar se på skräck och porr eller? sry för offtopic.

ON topic
Hoppas på betan kommer snart. Orkade inte fixa så man kunde köra alpha. Men hoppas det är så bra som det sägs.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

ahhahaha;) Vad du tar åt dig menade mer generellt menade bara på att det inte är lämpligt att 12:åringar eller 14:åringar spelar ett spel med 18 år gräns. Låter du dina ungar se på skräck och porr eller? sry för offtopic.

ON topic
Hoppas på betan kommer snart. Orkade inte fixa så man kunde köra alpha. Men hoppas det är så bra som det sägs.

Jag låter min unge att se på skräck (10 år) fast porr vet jag inte Hoppas inte det.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

"You will definitely be safe with dual 580 in SLI, obviously" - Du kommer garanterat vara säker med 2st 580 i SLI, såklart.
Nja nu tror jag dom tog sig vatten över huvudet, 2st 580 orkar knappt med BFBC2 med ALLT på max.
Framförallt då mer godis kommer till BF3 som inte fanns tillgodo under alpha.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

ahhahaha;) Vad du tar åt dig menade mer generellt menade bara på att det inte är lämpligt att 12:åringar eller 14:åringar spelar ett spel med 18 år gräns. Låter du dina ungar se på skräck och porr eller? sry för offtopic.

ON topic
Hoppas på betan kommer snart. Orkade inte fixa så man kunde köra alpha. Men hoppas det är så bra som det sägs.

Tar åt mig och tar åt mig...
Var mest riktat åt åldersgräns på spel i stort, då jag tycker det är fjantigt.
Att du sen upplever det som att jag är upprörd är en annan historia

Men nog om det haha
1 580 pallar bc2 med allt på max så förstår inte riktigt vad bloopy menar...

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

"You will definitely be safe with dual 580 in SLI, obviously" - Du kommer garanterat vara säker med 2st 580 i SLI, såklart.
Nja nu tror jag dom tog sig vatten över huvudet, 2st 580 orkar knappt med BFBC2 med ALLT på max.
Framförallt då mer godis kommer till BF3 som inte fanns tillgodo under alpha.

Nu har jag inte kört BC2 på dator själv, men enligt benchmarks så maxas det "relativt" enkelt vad jag förstått. Så vad är det du menar med ALLT max? 3 skärmar eller?

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

"You will definitely be safe with dual 580 in SLI, obviously" - Du kommer garanterat vara säker med 2st 580 i SLI, såklart.
Nja nu tror jag dom tog sig vatten över huvudet, 2st 580 orkar knappt med BFBC2 med ALLT på max.
Framförallt då mer godis kommer till BF3 som inte fanns tillgodo under alpha.

Mina två amd 6870 (som är betydligt klenare än två Geforce 580) klarar att maxxa ALLT på BFBC2 och med stabil fps mellan 60 upp till 200-sträcket. Jag vet inte vad du snackar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

"You will definitely be safe with dual 580 in SLI, obviously" - Du kommer garanterat vara säker med 2st 580 i SLI, såklart.
Nja nu tror jag dom tog sig vatten över huvudet, 2st 580 orkar knappt med BFBC2 med ALLT på max.
Framförallt då mer godis kommer till BF3 som inte fanns tillgodo under alpha.

Vad surrar du om? ETT HD6950 klarar BC2 på max med allt för mig.

Permalänk
Medlem

Men PEGI har väll ingen makt? PEGI är väll bara en rekomendation, något som många svenska butiker hävdar att de följer, vare sig de behöver det eller inte?

Permalänk
Skrivet av Narien:

Men PEGI har väll ingen makt? PEGI är väll bara en rekomendation, något som många svenska butiker hävdar att de följer, vare sig de behöver det eller inte?

Jovisst har dom makt... Sverige (iaf enligt dice) har valt att tillämpa pegi's rekomendationer.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620