Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk

Visst gör de bra trailers, men det som ger mig den där "awesome" känslan är mest musiken.. tillsammans med ett högt tempo på striderna i filmklippen, kolla på dem utan ljud, blir helt plötsligt mycket... mindre, men fortfarande bra:P

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

På vilken detaljrikedom kan man spela BF3 på med phenom 965, 5850 @ 1680 x 1050 och 30-60 fps?

Permalänk
Skrivet av MooD:

På vilken detaljrikedom kan man spela BF3 på med phenom 965, 5850 @ 1680 x 1050 och 30-60 fps?

Ingen som vet då vi bara har spelat Alphan än så länge.. men förmodligen medium? kanske high beroende på hur högt du vill ha MSAA & AF, bara gissningar dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Ingen som vet då vi bara har spelat Alphan än så länge.. men förmodligen medium? kanske high beroende på hur högt du vill ha MSAA & AF, bara gissningar dock.

Aha okay, är inte så sugen på att förboka och sedan spela på low och kännas som man spelar battlefield 2. Men den risken finns alltså inte eller?

Permalänk

Har alla fått sitt mail ang tidigare betan genom MoH ? Var ju en del som fick ett mail om att deras plats var säkrad i betan, men jag har inte fått något än.

Permalänk
Medlem

Jag har hört att bf3 kanske inte kommer komma till steam och då är frågan hur kommer det funka då?

Är det något annat "program" eller kommer man adda och joina friends mm ingame på något sätt?

Visa signatur

NZXT H510 Flow | AMD Ryzen 9 5900x | 32GB Fury Beast | RX 6700XT | 1TB NVMe Fury Renegade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0DIAC:

Jag har hört att bf3 kanske inte kommer komma till steam och då är frågan hur kommer det funka då?

Är det något annat "program" eller kommer man adda och joina friends mm ingame på något sätt?

Hört talas om Origin?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av s73N1s:

det var bestämt tidigt att inte kommer på Steam.. kommer på EA's motsvarighet Origin och kommer endast via Origin(även retail installeras där) och allt sköts via en hemsida och inte via spelet gällande vänner Och att joina servers, finns ingen riktigt In-game menu eller In-game browser osv

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decster:

Hört talas om Origin?

eller samma friendlist grej som BC2

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Loggade in på mitt origin konto idag, för första gången på ett bra tag, och fick då se att jag hade "Medal of Honor - Digital Deluxe Edition", hade totalt glömt bort det, kom då på att jag fick med det gratis när jag köpte mitt grafikkort

Kollade mailen, jodå:

Härligt, vet inte riktigt om jag ska köpa spelet från origin när jag redan får tidig tillgång till betan, känns ju onödigt dyrt med 500kr när det kan köpas för 300-350kr inklusive karkand saken på andra ställen, känns ändå som att det är det säkraste stället att köpa från om man vill ha spelet vid releasen, köper man en fysisk kopia av spelet så är det ju inte säkert att det ens kommer samma vecka som det släpps?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av edasvangen:

Loggade in på mitt origin konto idag, för första gången på ett bra tag, och fick då se att jag hade "Medal of Honor - Digital Deluxe Edition", hade totalt glömt bort det, kom då på att jag fick med det gratis när jag köpte mitt grafikkort

Kollade mailen, jodå:

http://img820.imageshack.us/img820/2046/betap.png

Härligt, vet inte riktigt om jag ska köpa spelet från origin när jag redan får tidig tillgång till betan, känns ju onödigt dyrt med 500kr när det kan köpas för 300-350kr inklusive karkand saken på andra ställen, känns ändå som att det är det säkraste stället att köpa från om man vill ha spelet vid releasen, köper man en fysisk kopia av spelet så är det ju inte säkert att det ens kommer samma vecka som det släpps?

Om du förhandsbokar på en större kedja så får du garanterat till release, ofta dagen innan också. Jag förhandsbokade de första två WoW expansionerna på webhallen och fick det 1-2 dagar innan release. Nu för BF3 har jag förhandsbokat på gamestop pga de extra saker man får, också har jag nära till butiken så jag kan hämta ut dagen då det släpps.

Permalänk
Medlem

Läste på Gamestop.se om deras förbokningserbjudande, längst ner står det "Bonusen får du till PS3, Xbox 360". Så man får det inte till PC?

Edit: " Battlefield 3 - Playstation 3 EXCLUSIVE BONUS TILL PS3, Xbox 360". Verkar som det bara gäller för PS3 och 360..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Läste på Gamestop.se om deras förbokningserbjudande, längst ner står det "Bonusen får du till PS3, Xbox 360". Så man får det inte till PC?

Edit: " Battlefield 3 - Playstation 3 EXCLUSIVE BONUS TILL PS3, Xbox 360". Verkar som det bara gäller för PS3 och 360..

Det var inte det dom sa när jag frågade dom i affären, gamestop är känt för att missköta sina informationskanaler och speciellt dess svenska hemsida. Man kan ju aldrig vara säker men jag väljer att lita på butiksbiträdet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Skrivet av Zeuxlarsson:

Det var inte det dom sa när jag frågade dom i affären, gamestop är känt för att missköta sina informationskanaler och speciellt dess svenska hemsida. Man kan ju aldrig vara säker men jag väljer att lita på butiksbiträdet.

pja annats kan man köpa hos origin. Vad kostar det hos gamestop?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag har förbeställt BF3 hos Origin men inte fått något mejl om betan, ska man få det?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av Wedes:

Jag har förbeställt BF3 hos Origin men inte fått något mejl om betan, ska man få det?

Jag förbokade också. Jag tror dom skickar ut mail till dom som förbokat på origin när betadatum är officiellt/samma dag som betan kommer :). Betan fungerar nog på samma sätt som alphan, man får en nyckel att redeema i origin typ

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Jag förbokade också. Jag tror dom skickar ut mail till dom som förbokat på origin när betadatum är officiellt/samma dag som betan kommer :). Betan fungerar nog på samma sätt som alphan, man får en nyckel att redeema i origin typ

Oke, då kan jag slappna av lite då Men fasen nu får betan ta och starta!

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av Kogster:

pja annats kan man köpa hos origin. Vad kostar det hos gamestop?

399 eller 499. Minns inte säkert.

Skrivet av Wedes:

Skrivet av pocke-boy:

Första BETA invites är för dom som köpte MOH limited edition och inte för oss som förhandsbokat BF3 limited edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Första BETA invites är för dom som köpte MOH limited edition och inte för oss som förhandsbokat BF3 limited edition.

wuut, trodde vi som bokat på origin skulle få samtidigt som MOH?

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Skrivet av Oggaaaa:

wuut, trodde vi som bokat på origin skulle få samtidigt som MOH?

http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.battle...

det står det på origin^^

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Så är det. EA fuckade upp lite där. först var det tänkt att bara USA skulle få tidig beta med förbokningen tror jag. Men sen ändrade dom det :). Det är dock samma "tidiga" beta det handlar om även om 48 timmar är lite klent

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Får bli via Origin för min del, man vet aldrig om posten slarvar bort spelet Hoppas bara att Origin pallar trycket!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Får bli via Origin för min del, man vet aldrig om posten slarvar bort spelet Hoppas bara att Origin pallar trycket!

Kommer troligen vara preload av själva spelet så inte allt för stora problem.
Om battle log håller....det är ju frågan.

Men som alla redan vet så kommer ju första 5-6timmarna lida av extrema lagg problem, servar som kraschar etc.

Permalänk
Medlem

Ni som har MoH till ps3/xbox fått något om betan där?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

För att få er att längta ännu mer efter BF3 kan ni ju se vad Activision/Infinity Ward åstadkommit med lite färskt MW3 gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=VXGIFh3A4Gk&feature=relmfu

Som en i kommentarerna skrev: "60 dollars seems a little bit too much for a map pack"

Men för att gå lite topic också: Var är betan? Klockan tickar...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

både rätt o fel, dom som bokar på origin får oxå starta betan 48h innan, alla andra får vänta. vilket jag inte tycker gör nått. det är ju som sagt bara en beta o spelet kommer ju sen iaf så

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Men för att gå lite topic också: Var är betan? Klockan tickar...

Som Matros skrev på Twitter för någon dag sedan: "Utannonseringen av betan kommer att ske någon gång mellan 2-30 september."

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite orolig nu. köpte medal of honor tier 1 edition med bf3 beta flyer i, la in spelet i origins och lirade en stund men jag har ännu inte fått mailet om att jag har tidig beta.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Börjar bli lite orolig nu. köpte medal of honor tier 1 edition med bf3 beta flyer i, la in spelet i origins och lirade en stund men jag har ännu inte fått mailet om att jag har tidig beta.

Det där mailet som en del fick om betan var ingen invite. Det var bara ett nyhetsbrev. Du kommer att få en invite när det är dags, oroa dig inte.

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Tror du måste ha anmält dig till BF3s nyhetsbrev för att få informationen