Hdd reparationsfrekvens.

Permalänk
Medlem

Hdd reparationsfrekvens.

Satt och slösurfade, checkade lite priser på datorbutiken.com.

Kollade på en IBM 80 gig 120GXP och såg att dess reparationsfrekvens var 1.000%. Ganska bra iom att den är storsäljare på db.com. Bläddrade vidare och såg att WB 80gig Special edition hade en reparationsfrekvens på 1.03%. Och även den var en storsäljare men låg 2:a (IBM var 1:a). Nu är frågan, eftersom båda har i princip lika hög reparationfrekvens så kanske man ska köpa en IBM istället för en WB, eftersom IBM är Silence byggd. Och har man vattenkylning så vill man ju inte lyssna på tröskelverksmusik. Nån som har några invändningar?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

IBM är tystare än WD dock är den inte så mycket tystare, ska du ha en tyst disk så ska du ha en Bracuda. Jag har själv 3 IBM diskar och det är de som låter mest i mitt system.
Prestandan i Baraudan är inte lika bra som WD och IBM.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Att säga att IBM disken låter mycket tycker jag e lite löjligt egentligen...

Jag har själv en 120gxp 80gb...

O jag tycker då man inte hör den när den e igång... O när den tänker så låter den ju såklart lite (me betoning på lite) jag menar... Diskarna LÅTER ju när dem tänker, men det e ju inte alls störande jämfört med om man har varit med på gammla goda tiden...

Eller om man jämför med nån utav fläktarna i datorn...

Köper du IBM disken kommer du bli nöjd.. Blir du inte det är det nog tyvärr dej det är fel på

Barracuda kanske låter mindre, det vet jag faktiskt inte.. Men den skal ju bli fruktansvärt varm av vad jag har förstått... O ju mindre värme desto mindre fläktar = mindre ljud

Permalänk
Medlem

det är fruktansvärd stor skillnad mellan ibm 120 gpx & barracuda 4...enooormt stor skilnad i ljud...

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Tänk också på att om man har en Delta fläkt som går i 6000+ rpm så hjälper det inte hur tyst hårddisk man har. Kanske därför ni tycker olika om hur mycket hårddiskarna låter.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem

Jag har ju inte en enda fläkt utom den som sitter på radiatorn. En Zalman på 7V. Så det enda jag hör är min hdd.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

fet, fetare, Maxtor

Personligen ska jag vänta tills Maxtors 320giggare kommer ut nästa kvartal. Medellivslängden om man kör den dygnet runt ska vara 114 år. Om nåt ändå skiter sig så har man åtminståne 3 års fabriksgaranti.

Ska även komma i en 7200rpm-version med 8 meg cache, fast bara 250gig då.

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk

Jo en sådan Maxtor skulle sitta fint som lagringsdisk.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluescreen
IBM är tystare än WD dock är den inte så mycket tystare, ska du ha en tyst disk så ska du ha en Bracuda. Jag har själv 3 IBM diskar och det är de som låter mest i mitt system.
Prestandan i Baraudan är inte lika bra som WD och IBM.

..Bracuda..
Den lär inte vara dålig!!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delar!um

..Bracuda..
Den lär inte vara dålig!!

Får skylla på sanningen, mitt tangetbord börjar ge upp. Speciellt de mest använda tangenterna, ex a,s,w,d,c

Man måste trycka bestämt för att de ska ta, lite tråkigt...

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...