Permalänk
Medlem

När jag skrev att vi hade fått mail så var det ju för att vi hade beställt därifrån. 4 pers tot som fick mail från misco där de skrev att priset var fel, utan moms tror jag det va. en av oss hade till å med beställt 2 kort å blev uppringd. så jag tror inte att nån kommer få det kortet till det priset.. utan för 6000kr... sen att de sänker priset senare borde la va ganska naturligt men hoppas inte för mycket. alla de korten som misco tog in nu kommer troligen reas ut då de får/fick in ett stort lager av kort som ingen vill längre ha för det priset som nu gäller 6000K

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av KyyyleN:

Kommer korten fortfarande ha samma overheat problem?

øverhetttning?

EDIT: 1000 Inlägg

Permalänk
Medlem

då borde gtx 570 sänkas till gtx 560 ti pris och gtx 560 ti till gtx 560 etc..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

då borde gtx 570 sänkas till gtx 560 ti pris och gtx 560 ti till gtx 560 etc..

Tycker jag inte. Om det verkligen kommer en 595 så borde den ha samma pris som 590 har idag. Då finns det rum för 590 att bli lite billigare, annars BEHÖVER de inte sänka priset, vilket betyder att de antagligen inte gör det.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Ganska logiskt varför den kostar mer på Inet. De har väl köpt in den innan prissänkningen och kan således inte sänka så mycket eftersom det skulle leda till att de kanske förlorar pengar. När de sålt slut och köper in igen så bör de få till de lägre priset och kan själva sätta ett lägre pris till konsument.

Är det verkligen så det fungerar? Trodde de betalade leverantören i efterhand och utefter rekommenderat pris när produkten såldes. Normalt sett när grafikkort sänks i pris från tillverkarens håll så brukar det ju synas i butik ganska snabbt.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Får man fråga varför du planerar köpa 2x 590 när du redan haft 6990, gtx 590 fast nu har 6950? ;O

GTX 580 borde sänkas till 3000:- max annars funkar denna prissänkningen inte, 500kr mer för ett 590, inte logiskt någon stans ;O

Pratat med 2 polare som jobbar på 2 olika butiker, ingen har hört om prissänkning än ;O

Om det ändå stämmer så borde iaf 580 sänkas om det ska finnas någon logik i det hela, får bli ett sådant då.

fick låna ett 6990 jag skulle köpa men det väsnades allt för mkt för min smak. bokade gtx 590 men dom skulle inte komma om en månad från då jag gjorde min bokning.. så jag köppte ett hd6950 som jag använder sålänge

Permalänk
Medlem

Tänker inte försöka förklara mer om hur jag vet att priset stämmer.. den som väntar han ser

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen detta stämmer då jag ska bygga ny dator snart med nya bulldozer och hade tänkt skaffa 6990 men vart avrodd att göra det så då vart det tankar på flera 6970 men om detta stämmer blir det väl en eller två 590 och vattenkyla

Va tycker ni? Om detta inte stämmer ska vi då springa efter Zitoc med högafflar och facklor?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det här verkligen är sant?

Visa signatur

CPU: I5 2500K Kylning: CM Hyper 212 Mobo: Gigabyte Z68XP-UD4 GPU: GTX 580 DirectCU II Ram: Corsair Vengeance LP 8GB 1600Mhz PSU: Corsair HX650 Chassi: NZXT Phantom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mysk0:

Någon som vet om det här verkligen är sant?

Finns inga som helst bevis. Det enda källan som finns är Zitoc's ord.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Finns inga som helst bevis. Det enda källan som finns är Zitoc's ord.

Då får vi hoppas att killen talar sanning då, Är verkligen sugen på ett 590.

Visa signatur

CPU: I5 2500K Kylning: CM Hyper 212 Mobo: Gigabyte Z68XP-UD4 GPU: GTX 580 DirectCU II Ram: Corsair Vengeance LP 8GB 1600Mhz PSU: Corsair HX650 Chassi: NZXT Phantom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mysk0:

Då får vi hoppas att killen talar sanning då, Är verkligen sugen på ett 590.

4525kr med rabattkod hos misco nu. Finns dock inte i lager.

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=3463916&SL_...

580-korten har också sjunkit rejält i pris

Permalänk
Avstängd

Få så mycket som möjligt sålt innan den nya serien antar jag att det delvis beror på. Men varför kan inte t.ex. 560Ti sjunka till cirka 1700 kr eller lite mindre tom :)?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chainzaw:

Få så mycket som möjligt sålt innan den nya serien antar jag att det delvis beror på. Men varför kan inte t.ex. 560Ti sjunka till cirka 1700 kr eller lite mindre tom :)?

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=2709208&SL_...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mungo_skata:

4525kr med rabattkod hos misco nu. Finns dock inte i lager.

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=3463916&SL_...

580-korten har också sjunkit rejält i pris

vadå för rabattkod, för de kostar 5900 utan iaf.

580 korten ligger ju kvar på 4k+ på misco. strax under 4k för ex asus på andra sidor men är ju inget "nytt"

Permalänk
Avstängd

2159:-?

Permalänk
Avstängd

Konstigt. Rabattkoden på ett par hundringar får jag genom jobbet.

Permalänk
Avstängd

Du har ju inte ens moms ikryssat lol

Permalänk
Avstängd
Skrivet av definition:

Du har ju inte ens moms ikryssat lol

Haha gräver ner mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Tjena

Har fått reda på att flera leverantörer kommer sänka sitt pris på gtx 590. Detta lär ske runt den 30/8. Anledningen bör vara att dom nya modellerna kommer inom kort.

Det nya priset kommer ligga runt 4500-5000kr. för Asus kortet vilket till hör dom tystare. Vilket är ca 1200 1500kr lägre.
...

3 dagar över tiden och inget har hänt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Vilken högoddsare att inget har hänt....

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hardware guy:

3 dagar över tiden och inget har hänt.

Det verkar vara försenad. Det finns ju säkert en anledning till att det inte går att hitta i nån butik. De få butiker som har status "inkommande" skriver den 13 eller 14. september. Jag har pratat med en kille på Misco och han konfirmerade att det är en prissänkning på gång. Obs: Jag är inte TS.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av screamin-daemon:

Det verkar vara försenad. Det finns ju säkert en anledning till att det inte går att hitta i nån butik. De få butiker som har status "inkommande" skriver den 13 eller 14. september. Jag har pratat med en kille på Misco och han konfirmerade att det är en prissänkning på gång. Obs: Jag är inte TS.

Fast frågan är hur stor prissänkningen är. Det kan ju bara vara att dom sänker 200-300:-?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Tittar man på prisjakt så verkar det som att alla butiker som ger ut den informationen ska få in den samma datum: 14 sept. Så det verkar ju vara något stort på gång. Själv har jag beställt en ny dator; allt utom grafikkortet. Några av delarna fanns inte på lager så den kommer komma samtidigt som grafikkorten släpps igen, perfekt timing.

Förresten, det borde ju gå att utnyttja sin 14 dagars ångerrätt vid postorder för att få det lägre priset, om priset skulle sänkas inom 14 dagar efter du köpte ditt grafikkort.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Fast frågan är hur stor prissänkningen är. Det kan ju bara vara att dom sänker 200-300:-?

Han jag pratade med sa runt 700-800, men jag glömde tyvärr fråga om det var inkl. moms.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av screamin-daemon:

Han jag pratade med sa runt 700-800, men jag glömde tyvärr fråga om det var inkl. moms.

Skaplig sänkning om nu detta stämmer... Jag som tänkte beställa en burk med ett 580 ikväll, nu lär man ju vänta och se om denna sänkning kommer för då blir det 590 istället.

Permalänk
Medlem

Kortet har blivit skjutet fram till runt den 14sep nu, anledning vet jag inte. Men jag har blivit informerad att de korten jag har bokat har inte ändrats i pris utan att det lär vara runt 1000kr billigare när dom kommer som tidigare sagt.

Fan va tid det tar att få in korten. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Hoppas verkligen detta stämmer då jag ska bygga ny dator snart med nya bulldozer och hade tänkt skaffa 6990 men vart avrodd att göra det så då vart det tankar på flera 6970 men om detta stämmer blir det väl en eller två 590 och vattenkyla

Va tycker ni? Om detta inte stämmer ska vi då springa efter Zitoc med högafflar och facklor?

Jag känner pressen :/

Väntar själv på 2st gtx 590

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Misco är inte min källa. Men jag hoppas kortet kommer snart.. kommer bli bannad från sidan om detta skulle visa sig fel -_-

Permalänk
Medlem

"595" (om det nu kommer) så bör det vara nividia:s svar på 7xxx-amd. Som evt kommer i höst, medans kepler som tidigast januari.
De vill väl inte tappa hela marknaden om det visar sig att southern är gryma

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |