Permalänk
Medlem

Dålig kundservice, påminn mig att jag inte skall köpa TV på Mediamarkt. Jag lämnade tillbaka en TV jag inte var nöjd med och använt i några dagar till Elgiganten så sent som i denna veckan, helt utan några problem och köpte en annan där istället. Ändå bättre för en kedja att få en nöjd kund som köper även sin nästa TV hos dom, istället för att tjäna något mer pengar en gång och samtidigt skrämma bort kunden från att göra några fler inköp där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Okej det gick inte.

Det var som att köra 200km/h in i en betongvägg. De var stenhårda, bruten förpackning=ingen retur.

Konstigt jobbade på media markt ett tag på service stället vi fick ta tillbaka produkter vid bruten förpackning vid krav att det är som nytt. Men de kanske är lite hårdare där du bor..

Permalänk
Medlem

Å andra sidan är dom flexibla med sina priser;-)

Var just ute där (Malmö) för att handla lite annat och upptäckte att dom hade Fractal Design 140 mm 9db fläkten i lager. Den är ju slut i hela Sverige och kommer inte in förän slutet oktober. Dock kostade den 249:- (vilket förklarar varför den fanns i lager

Stog en Media Markt kille i gången så jag sa till honom att dom var helt felprisade och att den kostar "runt 139-149:- på JME data och Webhallen".

Är du säker sa han? Ja, sa jag, och så sänkte han priset i datorn till 139:-

Sån flexibilitet gillar vi

Permalänk
Medlem

Därför handlar jag på MM när jag handlar i butik, då slipper man varor som köpkåta individer "lånar" hem, man vet alltid att man får en ny vara.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Därför handlar jag på MM när jag handlar i butik, då slipper man varor som köpkåta individer "lånar" hem, man vet alltid att man får en ny vara.

Håller med, allt man behöver veta om en vara finns på nätet. Ska det vara så svårt att kolla upp innan man köper?

Permalänk

3D är väl inte mycket att ha
Jag sålde mina medföljande glasögon/blueray. Fick 2000-2500 tillbaka har jag för mig.