Nvidia physx kan inte installeras

Permalänk

Nvidia physx kan inte installeras

När jag tittar i nvidias kontrol panel så står det att jag har physx. När jag tittar i Kontrollpanelen/Program/Program och funktioner så står det inte att jag har Physx. När jag startar spel som använder sig utav physx så säger dom att jag inte har physx och försöker sedan omedelbart installera physx men sk*ten stängs bara ned. Har avinstallerat och installerat alla tänkbara drivrutiner ett tag nu utan framgång och att installera physx manuellt (från nvidias physx flik) är helt värdelöst, det gamla vanliga med "terms and contitions" kommer fram och när man trycker på nästa poppar en helt meningslös liten skitruta fram där det står "Text" -.-'
hurrrr... hjälp!

Permalänk

Jag kan tillägga att det inte funkar att installera nvidias SÅ EXKLUSIVA PHYSX i felsäkert läge, som har kommit som svar hos andra som har samma problem som jag. Har gjort lite googlande själv ;).....

Permalänk
Antielefant

Varför försöker du installera PhysX separat?

För oss som kör Geforce ingår PhysX som en del av grafikdrivrutinerna (precis som HDMI-ljuddrivrutinerna, 3DVision etc). Det är enbart folk som inte kör Geforce-kort som kan (och ska) installera separat PhysX.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync