Permalänk

Kortsluten hp

hejhej! har kollat runt lite men hittade inget liknande problem.
Det blev nämligen en kortslutning i laddaren till min HP compaq nx7300 sen när jag fixade kortslutningen i laddaren vägra den ladda eller starta upp, lampan som ska lysa när den laddar lyser inte ens, det enda jag kunde komma på var att batteriet skulle vara kortslutet så jag testade att koppla laddaren direkt till datorn men fortfarande så fungerade det inte, någon som har någon idé om vad det kan vara för fel? och i så fall går det att fixa lätt själv?
//Alexander, tack på förhand

Visa signatur

i7 4790k | MSI Z97M Gaming | Cooler Master HYPER 212 EVO | 980ti | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem

Om inte laddaren lyser när stoppar in den i väggen så borde den vara slut, har du tillgång till en multimeter ställ den på dc (alt 20-100V) och mät ur dc kontakten som du pluggar in i datorn, har du ingen spänning där då är laddaren defenitivt slut.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

jag var nog lite otydlig, det är lampan på datorn som inte lyser, laddaren har jag redan testat och jag har spänning i dc kontakten

Visa signatur

i7 4790k | MSI Z97M Gaming | Cooler Master HYPER 212 EVO | 980ti | Fractal Design Define R4 |