Permalänk

Problem med min skärm

hejsan jag har problem med min skärm, det är en Lg Flatron w2234S. Direkt när man startar skärmen så går den i power saving mode, har testat den på 2olika datorer och det blir samma problem, jag har även tryckt på alla knappar på skärmen men inget händer.

undrar om någon vet vad det är för feL?

Mvh Stefan.

Permalänk
Medlem

Testa att installera om drivrutinerna till graffet.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Testa att installera om drivrutinerna till graffet.

har testar att installera om men hjälpte inte,

Skärmen har funkat i flera år sen en dag så stog det Power saving mode när jag starta datorn. Har inte gjort något med inställningar osv,

Permalänk
Medlem

Kan du inte testa en annan kabel? Tex. om du brukar använda DVI och råkar ha en VGA-kabel att testa?

Visa signatur

Akta så att du inte trillar i drickat!

Permalänk
Skrivet av Webbe:

Kan du inte testa en annan kabel? Tex. om du brukar använda DVI och råkar ha en VGA-kabel att testa?

Har testat med det också, men problemet kvarstår.

kan det vara så att det är någon kondensator i skärmen som har lagt av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefan_raacer:

Har testat med det också, men problemet kvarstår.

kan det vara så att det är någon kondensator i skärmen som har lagt av?

Ja. Visas det något alls på skärmen? Kan man få fram menyer för inställningar osv genom att trycka på knapparna? Om inte så kan det mycket väl vara en eller flera kondensatorer i nätdel på skärmen som har gått. Har hänt mig. Men det har också hänt att bakgrundbelysningen i en skärm har dött. Det märker man genom att använda en lampa eller ficklampa och lysa på skärmen, bilden är där, men "lyset har slocknat".

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webbe:

Ja. Visas det något alls på skärmen? Kan man få fram menyer för inställningar osv genom att trycka på knapparna? Om inte så kan det mycket väl vara en eller flera kondensatorer i nätdel på skärmen som har gått. Har hänt mig. Men det har också hänt att bakgrundbelysningen i en skärm har dött. Det märker man genom att använda en lampa eller ficklampa och lysa på skärmen, bilden är där, men "lyset har slocknat".

När man startar skärmen så står det bara power saving mode,sen så slocknar skärmen och dioden på startknappen blir orange.

men ibland när man startar/stänger av skärmen massa gånger så kan det komma fram bild i nån sekund o sen slockna igen.

Permalänk
Medlem

Den kan kanske starta om du drar ut strömsladden till skärmen precis när det händer och sätter i den direkt igen. Men det är ingen lösning utan bara för att möjligen få igång den ett tag. Säkerligen är det kondensatorer som spökar, men jag vet inte vilka av dem. Är du kunnig så öppna och titta om garantin har gått ut.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Webbe:

Den kan kanske starta om du drar ut strömsladden till skärmen precis när det händer och sätter i den direkt igen. Men det är ingen lösning utan bara för att möjligen få igång den ett tag. Säkerligen är det kondensatorer som spökar, men jag vet inte vilka av dem. Är du kunnig så öppna och titta om garantin har gått ut.

ja garantin är ute för länge sen. lätt att se om nån är trasig? vart köper man kondensatorer?

Permalänk
Medlem

Har en 24" Testa att håll in MENU knappen i typ 10-30sek,Fungerar iaf för mig när jag inte får bild får då ett meddelande "OSD unlocked"

Permalänk
Medlem

Ibland är det lätt att se om en kondensator är trasig för att den har spruckit, läckt eller "bubblat ut" på toppen. För att vara säker, testa med en multimeter. Man kan beställa nya från http://www.elfa.se t.ex, men var noga med att de är av samma typ och har samma kapacitans som de du byter ut. Du kan kika på http://www.youtube.com/watch?v=VBxQO6hXlU8 eller på http://www.tomshardware.com/reviews/fixing-motherboard,1606-4.html för lite tips kanske.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jeppe95:

Har en 24" Testa att håll in MENU knappen i typ 10-30sek,Fungerar iaf för mig när jag inte får bild får då ett meddelande "OSD unlocked"

testade det nu, men fungerade tyvärr inte.

Permalänk
Medlem

La precis upp ett galleri om trasiga kondensatorer. Kika in där om det kan hjälpa

http://www.sweclockers.com/galleri/7913-doende-lcd-tv

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong