Permalänk

Moderkort trasigt?

Tjaa.

Jag misstänker att mitt moderkort är trasigt. Är dock inte helt 100 på om det är de så därför frågar jag här om ni kanske kan gissa vad som är felet.

Problem1:
Det hela började med att mitt nätverkskort dog och datorn kunde inte hitta drivrutinerna till de och det funka inte att köra in ny den hittade fortfarande inte. Men så efter ett tag så starta det bara igen.

Problem2:
Jag kör med internt ljudkort och det har nu börjat spraka konstigt från högtalarna och när man ser t.ex. på films så hackarfilmen till även bilden just när ljudet sprakar. Hör det även när jag bara lyssnar på musik inte lika mycket som i film och spel dock.

Jag lirade lite cs för några dagarsedan och det funkade inte alls ljudet var konstigt och sprakade hela tiden lätt som om man hade dålig mottagning typ och när det sprakar som mest i headsetet så laggar jag även i CS. hade problem med FPS dropps i början men startade om datorn och det löste FPS'en. Och det var inga fel på min MS.

Detta är vad datorn består utav.

Corsair 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3

GK PCIe GB GF GTX 460 OC 1GB 1 st

PSU Corsair VX 550w

DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-S223C/BEBE

MK Asrock P55 Extreme ATX/P55/DDR3/GLAN/LK

CPU Core i5 750, 2.66GHz* 8MB

Cooler Master Storm Sniper blk Gaming Chassi

HD1TB WD Blue 32MB SATA2, WD10EALS

Mvh Baronen

Kan lägga till att jag har testat att formatera och det löste lagget i cs just nu men ljudet är fortfarande inte 100

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig flera anledningar. Antingen moderkortet, minnena eller taskiga spänningar från nätaggregatet. Kan även vara något med BIOS-inställningar om det rör integrerat ljud- och nätverkskort. Minnet är väl lättast att testa med memtest. Eftersom det började med nätverkskortet, testa att plocka ur det och är det ett integrerat testa att inaktivera det i BIOS.

Visa signatur

Akta så att du inte trillar i drickat!

Permalänk

Okey tackar ska ta och testa lite, memtest heter programmet det eller? Om det är taskig spänning hur upptäcker man det? Datorn är ju inte speciellt gammal så tycker inte att agget borde vara dåligt redan nu då det är ett ganska så bra agg eller?

Och om jag inaktiverar nätverkskortet som är internt och ljudet då funkar så är det de som är felet är det de du tänker på då eller?

Sen så har jag inte ändrat något i BIOS så låter konstigt att det helt plötsligt skulle vara något där som ställer till problem