Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Haha ja, sitter man och anklagar någon för att vara COD-skadad för att han kritiserar BF2s hitboxar/nätkod är man nog en aning fanboy.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewander:

Skojjar du nu eller är du seriös? BF2 var sjukt kul, men hitboxen var ju ganska värdelös... den var efter som fan, oavsett väldigt låg ping, om man hoppade och crouchade i luften tillexempel så stod hitboxen kvar som stående i typ 1 sekund innan den följde efter modellen ^^ så när detta hände och man siktade på någons huvud (någon som precis pronat) så siktade man på hitboxen för fötterna, hitboxarna var ju allt annat än bra...

Du måste ha spelat med lagg och annat skit.

Har bara spelat BF2 det senaste året alltså inte när det var nytt, vet inte vad patcharna har gjort men upplever inte det du beskriver iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Haha ja, sitter man och anklagar någon för att vara COD-skadad för att han kritiserar BF2s hitboxar/nätkod är man nog en aning fanboy.

Snälla, jag är ett enormt fan utan Battlefield dock inte en fanboy.
Finns det fel som jag upplever så kritiserar jag företaget mest utan alla på detta forumet hands down.

Om du läser mitt förra inlägg så förstår du att jag inte upplevt problem med hitboxen.

Vet att jävligt många klagat på den och då har dom haft siktet på kroppen, men sprayat och sprungit mot dom.
Tror du att man träffar? BF2 har en efterbliven spread på kulorna så det kan ju vara ett alternativ till att personen inte träffar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ptja, jag spelade nog bara i fyra år eller så men det har väl kanske ändrats med senaste patchen. Sök på "BF2 Hitbox" på youtube så ser du nog hur mycket problem som har funnits genom åren.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Skrivet av tofupunk:

Ptja, jag spelade nog bara i fyra år eller så men det har väl kanske ändrats med senaste patchen. Sök på "BF2 Hitbox" på youtube så ser du nog hur mycket problem som har funnits genom åren.

Finns inga kända problem med hitboxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Finns inga kända problem med hitboxen.

See what you did there!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

See what you did there!

patch 1.5 (bf2) verkar löst de flesta hit box problemen

http://www.youtube.com/watch?v=596yIlElf8I

och jag förstår inte varför folk klagar över hitbox i bc2, jag missar aldrig när jag skjuter (spelar på xbox, kanske därför?)

och sen att folk skriver "Aaa hoppas inte att bf3 hitbox blir som bf2 buhuhuh" varför skulle den bli som i bf2? ni som spelat alfan, va det några hitbox problem där?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KRQKAN:

och jag förstår inte varför folk klagar över hitbox i bc2, jag missar aldrig när jag skjuter (spelar på xbox, kanske därför?)

och sen att folk skriver "Aaa hoppas inte att bf3 hitbox blir som bf2 buhuhuh" varför skulle den bli som i bf2? ni som spelat alfan, va det några hitbox problem där?

Nu ska vi inte låta detta bli en diskussion om BF2 och BC2.

Det var nästan inga problem med hitbox i alpha-versionen om du frågar mig. Lite serverlagg ibland, men det var ju så klart väntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Nu ska vi inte låta detta bli en diskussion om BF2 och BC2.

Det var nästan inga problem med hitbox i alpha-versionen om du frågar mig. Lite serverlagg ibland, men det var ju så klart väntat.

ne precis ^^ om det va bra i alpha så blir det nog bättre i retail. men folk gråter ju fortfarande och hoppas att hitboxen inte blir som i bf2/bc2, och jag börjar bli ganska trött på det ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som säger att hitbox var bra i bf2/bc2 har antingen dålig detaljuppfattning, eller hade enorm tur. Problemen var allmänt kända och diskuterades vitt och brett på forum runt om i världen. I BF3, som denna tråden handlar om, var hitboxen iallafall i alphan, riktigt bra.
Jag skulle tillochmed säga att den var utmärkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Hardcore mode fanns med i screenshotsen av battlelog för betan, och fanns med i BC2, skulle inte tro det skippar den. För min del spelar jag bara hardcore i BC2, då jag gillar lite mer realism och speciellt gillar jag inte crosshairs, man har siktesringar och reddots av en anledning, inte att kunna springa runt som rambo med vapnet vid höften och vara pricksäker.

Sen tog det ett helt magg att döda någon i normal mode, så det är också en bidragande orskar.

Eftersom BF3 verkar gå på mer realism så vore det självmord om man inte har hardcore i spelet, eller att normal versionen är hardcore redan.

Jag tycker inte alls Hardcore är kul, vissa banor av rush funkar inte bra alls med hardcore och tycker de är med drag i normal, men hoppas BF3 ändrar på de!

Permalänk
Medlem

Vad är det som du anser inte är kul med Hardcore? Kan hålla med om att det är mer drag (mer rambo wannabes som rushar in och plantar c4 på capturepoints, eller allmänt kamikaze).

Hardcore blir direkt lite mer försiktigt, dvs lite mer realism.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy0:

Jag tycker inte alls Hardcore är kul, vissa banor av rush funkar inte bra alls med hardcore och tycker de är med drag i normal, men hoppas BF3 ändrar på de!

på vilket sätt fungerar det inte? för att man inte har nån minimap som visar vart fienderna är?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Tydligen är betan klar till pc dock inte till xbox och ps3

http://planetbattlefield.gamespy.com/fullstory.php?id=165400

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det kommer finnas 2-sitsiga flygplan med i MP som dom man såg i den nyss läckta XB-360 videon?

Permalänk
Skrivet av PsykOs:

Är det någon som vet om det kommer finnas 2-sitsiga flygplan med i MP som dom man såg i den nyss läckta XB-360 videon?

Hoppas på det, fanns inget roligare en att sitta i SU-34 ( MEC Bombplan ) på Gulf of Oman och bli flygen medans man själv skjuter ner tanks och andra vehicles. =D

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkrl:

Tydligen är betan klar till pc dock inte till xbox och ps3

http://planetbattlefield.gamespy.com/fullstory.php?id=165400

titta tillbaka en sida i den här tråden ;P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

titta tillbaka en sida i den här tråden ;P

oj, ber om ursäkt, lite vimsig idag

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem

Nytt blogginlägg som förklarar alla modes i spelet: http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaltX:

Nytt blogginlägg som förklarar alla modes i spelet: http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Hoppades på 64 pers rush mode

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Hoppas på det, fanns inget roligare en att sitta i SU-34 ( MEC Bombplan ) på Gulf of Oman och bli flygen medans man själv skjuter ner tanks och andra vehicles. =D

Eller hur, speciellt om det är en kompis man spelar med..

Hoppas dom har med det, finns ju som sagt i SP och sen kommer det ju finnas A-10 som man inte sett i nån video, så chansen finns ju..

Men där listan dom hade lagt ut med alla fordon osv fanns det väl inget 2-sitsigt med eller??

Permalänk
Medlem

Ang rush:'

* If the attacking team arms the M-COM but runs out of tickets, the match will continue until the M-COM detonates or defenders disarm it
* If the defenders start disarming an M-COM just before it’s about to blow, the explosion is prevented until the disarm is accomplished. If the defender gets killed during the disarm process, the M-COM will instantly blow

Underbart!

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

Ang rush:'

* If the attacking team arms the M-COM but runs out of tickets, the match will continue until the M-COM detonates or defenders disarm it
* If the defenders start disarming an M-COM just before it’s about to blow, the explosion is prevented until the disarm is accomplished. If the defender gets killed during the disarm process, the M-COM will instantly blow

Underbart!

Tar ju bort spänningen med att disarma!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tar ju bort spänningen med att disarma!

Inte alls, om någon skjuter dig så exploderar den endå! Hur ofta står man helt säkert när man disarmar en MCOM?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

förklara den sista punkten där med mcoms.. så om man börjar disarma den precis innan den ska explodera så gör den inte det? o man kan disarma den o allt är frid o fröjd?..om man då inte blir skjuten dvs?..hmm både bra o dåligt..blir ju ingen stress då att disarma den på samma sett som nu i bc2..börjar du disarma den försent så exploderar väl den iaf fast du står o disarmar den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

förklara den sista punkten där med mcoms.. så om man börjar disarma den precis innan den ska explodera så gör den inte det? o man kan disarma den o allt är frid o fröjd?..om man då inte blir skjuten dvs?..hmm både bra o dåligt..blir ju ingen stress då att disarma den på samma sett som nu i bc2..börjar du disarma den försent så exploderar väl den iaf fast du står o disarmar den?

3.2.1 oj någon han börja desarmera i sista sekunden, nedräkningen slutar. men den som desarmerar blir skjuten (och dör) så blir det KABOOOM instant xplosion (vet inte var gränsen för nästintill explodera går) men frågan är, om det är flera som desarmerar samtidigt, hur funkar det då¨?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

3.2.1 oj någon han börja desarmera i sista sekunden, nedräkningen slutar. men den som desarmerar blir skjuten (och dör) så blir det KABOOOM instant xplosion (vet inte var gränsen för nästintill explodera går) men frågan är, om det är flera som desarmerar samtidigt, hur funkar det då¨?

känns ju dock som att enbart en kan desarmera den åt gången, tror inte dom skulle vara så klantiga att flera kan göra det samtidigt

Visa signatur

CPU: Inte core i7 9700k @ 5.1 GHz | GPU: Asus RTX 2080 8 GB | Mobo:Asus ROG Strix Z390-F | RAM: 16GB Corsair

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triuxz:

känns ju dock som att enbart en kan desarmera den åt gången, tror inte dom skulle vara så klantiga att flera kan göra det samtidigt

hoppas att de bara låter 1 i taget göra det

OT: någon som kunnat komma in på ea's servrar idag i bc2 på xbox?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var en i taget på Alphan iaf.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem

Med tanke på att de väntade på Microsoft och Sony och den processen tar ca 2 veckor så skulle jag tro att betan kanske kommer vara runt 25:e för early-access och 27 för resten. (Bara mina spekulationer)

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |