Corsair utökar Vengeance med påkostade möss och tangentbord i aluminium

Permalänk
Melding Plague

Corsair utökar Vengeance med påkostade möss och tangentbord i aluminium

Välkända Corsair ger sig in på nya områden och släpper två möss och lika många tangentbord i serien Vengeance, alla med en tydlig gamingprofil.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var en jävla massa "macro" knappar på det andra tangentbordet!

Permalänk
Medlem

Haha gillar musen som ser ut som en sköldpadda.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Och om man spelar RTS och FPS, men ej MMO's då? Verkar vara lite antingen eller där.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Keeper of Traditions

Det var då inte billigt, inte....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

De såg långt ifrån sköna ut, alla 4 produkterna.. :/

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Mössen är man knappast intresserad av, tangetbordet var ju intressant dock.

Permalänk
Medlem

Sitter och programmerar och skriver mycket själv och trodde jag var ute efter ett MX Blue tangentbord, men efter att ha känt på ett Razer Blackwidow tangentbord med blåa brytare var jag inte alls övertygad. Jag tyckte det kändes "sladdrigt" och kanske för enkelt att komma emot knappar bredvid (har rätt stora händer). Är det någon som har erfarenhet av flera olika tangentbord med MX Blue och kan säga om det skiljer mycket i känsla/tangenter mellan tangentborden?

Jag kände också på ett steelseries 6Gv2 tror jag det var med MX Black tangenter som jag faktiskt diggade betydligt mer, men enda nackdelen var att det var på tok för högt motstånd i tangenterna enligt mig när man skriver mycket.

Ni som har erfarenhet, vad säger ni om MX Red och dess lämplighet till programmering/skrivande?

EDIT: Ska tilläggas att det även kan vara vanesak då jag sitter med ett Logitech Ultra-X Flat (den första generationen) och har gjort ända sedan det släpptes för många år sedan.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Har då aldrig haft ett så bra tangentbord som mitt Logitech Media Keyboard!
Och hur ofta glider fingrarna av WASD egentligen?

Permalänk

T-bordet för rts såg riktigt nice ut och gillar valet av cherry red då jag tyckt black varit lite väl segt för spelande dock var ju priset fortfarande för högt när man kan få ett SS 6gv2 för ~600kr

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

men jag spelar både fps och mmo :SSSSS

Visa signatur

| AMD Phenom II 1055T @ 3.3GHz | Sapphire R9 380x | Corsair Force 3 120GB | M4A87TD/USB3 |

Permalänk
Medlem

Mx red...läckert!!.Det här är högintressanta t-bord för min del.Underbart trevligt.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

Men åh, varför kunde de inte hålla de stilrena som deras chassin
Plxplox kom ut med low-profile utföranden!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Avstängd

Musen ser fruktansvärd......ful ut!!

Tangentbordet är någorlunda fint, men dom har en bit kvar på vägen i mus/T-bord branschen

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Sitter och programmerar och skriver mycket själv och trodde jag var ute efter ett MX Blue tangentbord, men efter att ha känt på ett Razer Blackwidow tangentbord med blåa brytare var jag inte alls övertygad. Jag tyckte det kändes "sladdrigt" och kanske för enkelt att komma emot knappar bredvid (har rätt stora händer). Är det någon som har erfarenhet av flera olika tangentbord med MX Blue och kan säga om det skiljer mycket i känsla/tangenter mellan tangentborden?

Jag kände också på ett steelseries 6Gv2 tror jag det var med MX Black tangenter som jag faktiskt diggade betydligt mer, men enda nackdelen var att det var på tok för högt motstånd i tangenterna enligt mig när man skriver mycket.

Ni som har erfarenhet, vad säger ni om MX Red och dess lämplighet till programmering/skrivande?

EDIT: Ska tilläggas att det även kan vara vanesak då jag sitter med ett Logitech Ultra-X Flat (den första generationen) och har gjort ända sedan det släpptes för många år sedan.

Jag har ett filco med blåa och har även testat razers tangentbord. Det är stor skillnad på kvaliten. Filco tangentbordet är som en dröm att skriva på jämfört med razers plastiga skräp. Men då får du även betala en krona eller 2 extra...

Blir lätt ett köp av tangentbordet, hoppas det går att köpa på måndag

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

När jag provade mitt Qpad MK80 TGB så känndes det konstigt det också. Dom har som Razer Blackwidow Cherry blue men man vänjer sig snabbt, nu skulle jag inte byta mot något annat.

Skrivet av Dimman:

Sitter och programmerar och skriver mycket själv och trodde jag var ute efter ett MX Blue tangentbord, men efter att ha känt på ett Razer Blackwidow tangentbord med blåa brytare var jag inte alls övertygad. Jag tyckte det kändes "sladdrigt" och kanske för enkelt att komma emot knappar bredvid (har rätt stora händer). Är det någon som har erfarenhet av flera olika tangentbord med MX Blue och kan säga om det skiljer mycket i känsla/tangenter mellan tangentborden?

Jag kände också på ett steelseries 6Gv2 tror jag det var med MX Black tangenter som jag faktiskt diggade betydligt mer, men enda nackdelen var att det var på tok för högt motstånd i tangenterna enligt mig när man skriver mycket.

Ni som har erfarenhet, vad säger ni om MX Red och dess lämplighet till programmering/skrivande?

EDIT: Ska tilläggas att det även kan vara vanesak då jag sitter med ett Logitech Ultra-X Flat (den första generationen) och har gjort ända sedan det släpptes för många år sedan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyrenberg:

Men åh, varför kunde de inte hålla de stilrena som deras chassin
Plxplox kom ut med low-profile utföranden!

Tangentbordet riktad åt FPS gamers var stilrent skulle jag säga.
Allt behöver inte vara minimalt, platt, och tunnt som möjligt.

Minimalistiskt kallar man det, och inte stilrent.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Jävligt coolt med ett tangentbord i aluminium:) hoppas de kommer ett test av den här på sweclockers.

Permalänk
Medlem

Tycker både M60 och K60 för fps såg intressant ut.
Kul med något som ser lite udda ut.

Musen ska snart bytas men mitt G15 (serie 1, den blå) hade jag inte tänkt byta men blev lite sugen nu...

Iof vill man nog pilla lite på dom i en affär först och se hur dom känns.

Fast sniperknapp... hmmm borde finnas anti-sniperknapp så dom försvinner från spelen istället
Kanske går att byta funktion på den...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Jag tyckte M60 såg riktigt läcker ut!

Permalänk
Medlem

tangentbordet ser någolunda intresant ut man får väll leta efter ett ex och prova

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som vill ha ett cleant mekaniskt tangentbord med bluetooth, eller åtminstone trådlöst?

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk

Skulle inte säga nej till en Corsair Vengeance K90.
En bastant best

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Hade kunnat tänkt mig ett Vengeance K60 om det inte vore för dom röda knapparna. Hade vart kul om dom även gjorde ett tangentbord i aluminium som inte är gjort för gaming.

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Sitter och programmerar och skriver mycket själv och trodde jag var ute efter ett MX Blue tangentbord, men efter att ha känt på ett Razer Blackwidow tangentbord med blåa brytare var jag inte alls övertygad. Jag tyckte det kändes "sladdrigt" och kanske för enkelt att komma emot knappar bredvid (har rätt stora händer). Är det någon som har erfarenhet av flera olika tangentbord med MX Blue och kan säga om det skiljer mycket i känsla/tangenter mellan tangentborden?

Jag kände också på ett steelseries 6Gv2 tror jag det var med MX Black tangenter som jag faktiskt diggade betydligt mer, men enda nackdelen var att det var på tok för högt motstånd i tangenterna enligt mig när man skriver mycket.

Ni som har erfarenhet, vad säger ni om MX Red och dess lämplighet till programmering/skrivande?

EDIT: Ska tilläggas att det även kan vara vanesak då jag sitter med ett Logitech Ultra-X Flat (den första generationen) och har gjort ända sedan det släpptes för många år sedan.

Jag sitter med ett QPAD MK-80 (Cherry MX Blue-brytare) och jag tycker att det är alldeles underbart att skriva på.

Permalänk
Medlem

Hoppas på tester här på Swec!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tEan:

Mx red...läckert!!.Det här är högintressanta t-bord för min del.Underbart trevligt.

En ovanligt lättstädad design också.

Skrivet av PierreB:

Jag har ett filco med blåa och har även testat razers tangentbord. Det är stor skillnad på kvaliten. Filco tangentbordet är som en dröm att skriva på jämfört med razers plastiga skräp.

Nog för att filco känns lite mera högkvalitativt (och saknar makroknappar), men skrivkänslan skiljer inte särskilt mycket mellan olika tangentbord med samma brytare (om man bortser från hur materialet i tangenterna känns och liknande).

Permalänk
Medlem

K60 tangentbordet såg bra ut men gillade inte att WASD var "skålade".
Skönt att tangenterna inte var nedsänkta i en ram som på vanliga tangentbord utan ligger ovanför aluminiumramen, helt klart intressanta produkter.

Permalänk
Avstängd

Jag begriper inte varför alla tangentbordstillverkare ska lägga in ett mellanrum mellan macroknapparna och det ordinarie tangentbordet? Det är ju helt efterblivet. Mycket bättre om knapparna satt mer ihop så man slapp flytta handen för att använda knapparna.

Suck!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Röd Cherry MX! Det var det jag ville ha egentligen (skaffade 6Gv2)

MEN priserna i SEK är väldigt optmistiska där. 109 USD = 920kr? Pff, knappast. Den kommer kosta nog kosta typ 1100-1200kr.