Permalänk
Medlem

Fick hem min V131 idag och är än så länge väldigt nöjd. Allting är mer eller mindre precis som jag förväntade mig förutom att hela undre delen av datorn är lite kurvad som en backe med toppen i mitten av tangentbordet.

Vet inte om detta är någonting Dell hittat på eller om min är skadad på något vis, men det är inte speciellt fult eller störande, bara något jag märker om jag kollar på datorn väldigt noggrant. Tangentbordet är helt klart över förväntan, men det är lite mjukt i mitten.

Datorn känns överlag väldigt kvalitativ och smidig men jag saknar fortfarande ett slimmat 4-cell från Dell och jag känner att jag inte bör skjuta på SSD och RAM uppgraderingen...

Visa signatur

Define Mini | Maximus V Gene | i5 3570k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 770 SC ACX

Permalänk
Medlem

Hur länge räcker batteriet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Hur länge räcker batteriet?

Drog ut min dator ur väggen klockan 6, hann precis få död på den innan jag gick och la mig vid 12, körde två timmar med näst lägsta skärmstyrka och energiprofil men resten av timmarna körde jag på högsta skärmstyrka med prestandaprofilen igång. Körde förvisso inga krävande program under denna tid, men beroende på vad man gör kan nog 6-cell batteriet leverera 7-10 timmar surf, kontorsarbete, etc på låg skärmstyrka.

Visa signatur

Define Mini | Maximus V Gene | i5 3570k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 770 SC ACX

Permalänk
Medlem

Trevligt att ni verkar vara nöjda! Beställde nämligen en V131 själv igår, samt en 160gb SSD och 4gb RAM. Ska bli intressant att se hur den är.

Permalänk
Medlem

Fick hem min idag jag med och som sagt så är det en prisvärd dator, mycket metall, skönt tangentbord (som flexar lite om man sitter och hammrar på det) etc. Dock så går fläkten igång för ingenting vilket jag tycker är grymt störande, ska klura på om jag kan leva med det

Besviken på just den punkten då resten av datorn (nåja,... skärmen är kanske inte jättebra...) är riktigt trevlig.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vatra:

Tack för din input, lutar åt en beställning senare i veckan.

Jag har en röd på ingång. Befinner sig för tillfället i Kazakstan, så om jag har tur har jag den kanske på fredag och då kan jag slänga upp bilder.

Permalänk
Medlem

Nu är datorn beställd, blev en i5:a med belyst tangentbord och 2 GB ram som jag själv kommer uppgradera till 4 GB.

Skrivet av Evoedde:

Jag har en röd på ingång. Befinner sig för tillfället i Kazakstan, så om jag har tur har jag den kanske på fredag och då kan jag slänga upp bilder.

Efter att ha hittat ett par video klipp med den röda, valde jag till slut silver modellen.

Skrivet av Zpiritual:

Fick hem min idag jag med och som sagt så är det en prisvärd dator, mycket metall, skönt tangentbord (som flexar lite om man sitter och hammrar på det) etc. Dock så går fläkten igång för ingenting vilket jag tycker är grymt störande, ska klura på om jag kan leva med det

Besviken på just den punkten då resten av datorn (nåja,... skärmen är kanske inte jättebra...) är riktigt trevlig.

Aj då, får hoppas att det går att lösa med mjukvara.

Permalänk
Medlem

Jag kan meddela att jag i måndags fick 581,31 kr insatta på mitt konto av Dell. Detta gör att totalpriset för datorn med en i5:a och 2 GB RAM blev ca 4800 kr inkl. moms inräknat rabattkod (10%) och återbetalning för Windowslicensen. Ca 5000 kr om man räknar med 4 GB extra minne. Riktigt billigt måste jag säga.

Roligt att tråden vuxit till sig lite.:) Hoppas att man kan hitta en bra lösning på fläktljudnivån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wozfe:

Jag kan meddela att jag i måndags fick 581,31 kr insatta på mitt konto av Dell. Detta gör att totalpriset för datorn med en i5:a och 2 GB RAM blev ca 4800 kr inkl. moms inräknat rabattkod (10%) och återbetalning för Windowslicensen. Ca 5000 kr om man räknar med 4 GB extra minne. Riktigt billigt måste jag säga.

Roligt att tråden vuxit till sig lite.:) Hoppas att man kan hitta en bra lösning på fläktljudnivån.

Oj det var värst. Trodde du skulle få max ett par hundra så kände inte det var värt besväret.
Har du möjlighet att PM:a vad du skrev och till vilken e-post?

Permalänk
Medlem

Gå till följande länk:
http://support.euro.dell.com/support/emailcustomercare/emea/i...
Skriv in dina uppgifter och ditt meddelande. Glöm inte att skriva med Internetkvittonummer och ordernummer eller liknande i meddelandet.

Jag kan de dig några generella tips vad gäller meddelandet. Var artig och börja t.ex. med att berätta hur nöjd du är med datorn i sig. Gör tydligt att du känner till att Windows inte är gratis programvara samt att du inte har accepterat användarvillkoren. Har du accepterat dem går det nog inte att få en återbetalning.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wozfe:

Har du accepterat dem går det nog inte att få en återbetalning.

Attans >.<

Måste säga att jag gillar denna laptopen mer och mer. När man slängt ut allt skräp som kom förinstallerat tycker jag att fläkten inte sätts igång lika mycket längre. Dock tycker jag att det är lite underligt att den att den är helt avstängd större delen av tiden, hade hellre sett att den snurrade långsamt istället men men... Datorn blir ju helt tyst när den inte är igång i alla fall (bortsett från hårddisken då och möjligen en till fläkt djupt inne i datorn någonstans).

Ska slänga in mer ram och lägga in en fräsch windows installation senare som jag ska trimma ner ordentligt. Nom nom.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

sitter och klurar på ifall jag skall beställa en också, i5 processorn och 2 gig ram, landar på tot 4747 ink moms. tycker det låter mumma
sen stoppa i mer ram och en ssd disk för att tysta ner den ytterligare

*mmm*

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som försökt att koppla till en extern skärm? Jag får nämligen bara ut 1366x768 som högsta upplösning på en DEll 2312HM trots att jag kopplat HDMI > DVI. Har senaste drivrutinerna till skärmen.

Är för övrigt väldigt nöjd med dator. Det röda skalet var värt att väna på.

Permalänk
Medlem

Vad har du för inställning på hur den andra skärmen ska användas? Spegla, utöka etc? Om du har spegla måste du ha samma upplösning på båda skärmarna dvs. <1366x768.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Ja utöka är det ända som funkar, inte spegla.
Funderar också på den här datorn, eller 3350, 8 cells batteriet lockar lite i den

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Vad har du för inställning på hur den andra skärmen ska användas? Spegla, utöka etc? Om du har spegla måste du ha samma upplösning på båda skärmarna dvs. <1366x768.

Körde spegla så nu funkar det prima efter att jag ändrat om till utöka. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Nu är min laptop på ingående! På tisdag ska den komma med UPS. Enda problemet är att jag inte kommer att vara hemma då... Har försökt hitta svar på hur det funkar om nån annan ska ta emot paketet åt mig, men utan framgång. Om min flickvän som bor på samma adress skulle ta emot den, behöver hon då bara sitt leg och signera? Eller behöver hon min legitimation också? Tacka vet jag leverans till posten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleazy_E:

Nu är min laptop på ingående! På tisdag ska den komma med UPS. Enda problemet är att jag inte kommer att vara hemma då... Har försökt hitta svar på hur det funkar om nån annan ska ta emot paketet åt mig, men utan framgång. Om min flickvän som bor på samma adress skulle ta emot den, behöver hon då bara sitt leg och signera? Eller behöver hon min legitimation också? Tacka vet jag leverans till posten...

Hon behöver lustigt nog ingenting, det räcker att hon tar emot den på rätt adress. Utgår då från att den redan är betalad. Du kan ringa/mejla UPS och få den till annan leveransadress om du skulle vilja. Är du inte skriven på adressen så behöver UPS dessutom namn för portkod. Samma sak för mig för en vecka sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleazy_E:

Nu är min laptop på ingående! På tisdag ska den komma med UPS. Enda problemet är att jag inte kommer att vara hemma då... Har försökt hitta svar på hur det funkar om nån annan ska ta emot paketet åt mig, men utan framgång. Om min flickvän som bor på samma adress skulle ta emot den, behöver hon då bara sitt leg och signera? Eller behöver hon min legitimation också? Tacka vet jag leverans till posten...

Antingen ber du tjejen ta emot den. Det är inga problem som nämnt tidigare. Alternativt ringer du bara UPS måndag morgon och begär leverans dagen efter när du är hemma.

Permalänk
Medlem

Hur länge har ni måstat vänta ca för att få hem den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Hur länge har ni måstat vänta ca för att få hem den?

För mig tog det två veckor eftersom jag krånglade till det och valde rött skal. Förmodar att det berodde på det då de personer i den här tråden som beställde med standardskal fick sin ungefär efter en vecka.

Permalänk
Medlem

För mig tog det också ca två veckor, med silverfärg.

Skulle någon kunna ge en bättre beskrivning av den röda färgen? Jag funderade på den, men valde att safe:a med silver. Skulle vara trevligt med en bild eller typ en RGB-kod.:P

Permalänk
Medlem

Är det någon som har rabattkod som vi kan använda för att köpa den här godbiten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wozfe:

För mig tog det också ca två veckor, med silverfärg.

Skulle någon kunna ge en bättre beskrivning av den röda färgen? Jag funderade på den, men valde att safe:a med silver. Skulle vara trevligt med en bild eller typ en RGB-kod.:P

Kan sleva upp en bild när jag är hemma. Personligen gillar jag den starkt, metallic med en dragning åt vinrött är hur jag skulle beskriva den med ord.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Fick äntligen tag på UPS idag och de gav mig samma svar, så det blir att flickvännen tar emot datorn då. Känner mig lite lugnare nu då jag inte kommer att vara hemma förr än helgen.

Upplever ni som har satt in SSD också att fläkten drar igång ofta och högljutt?

Permalänk
Medlem

Här kommer bilderna på den röda varianten, givetvis varierar den beroende på ljus, reflektioner osv men dessa bilder tycker jag speglar den bra.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/374e9c32_RotIII.png
http://data.fuskbugg.se/skalman02/913f3ad9_RotII.png
http://data.fuskbugg.se/skalman02/76eb9395_Rot.png

Permalänk
Medlem

Den röda ser riktigt trevlig ut.

Vad tycker ni som har skaffat datorn, känns den robust? Är ni nöjda med era köp?

Permalänk
Medlem

Fan va nice, lite ågren nu att jag valde den silvriga. Hur som helst blev min skickad idag, tog ca 6 dagar från beställning.

Permalänk
Medlem

Tänkte först köpa en 3350 men var ju omöjligt att konfigurera den som jag ville ha den tex med rött eller möjligen mässing färgen utan att det braka iväg med priset, så blev denna v131 istället.
Röd, i5 CPU, bakgrundsbelyst tangentbord och 2Gb, blev väldigt rimliga pengar, och så trycker man i 2 eller 4Gb till, dell tar ju hutlöst betalt för minne från 2 till 6Gb 1700:-!! samma mängd extra går på under 240:- om man köper löst..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tänkte slänga in mer ram, men kan inte få upp luckan. Har skruvat loss den enda skruven som fanns men luckan sitter fast?.