Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk

En liten beta nyckel hade suttit fint nu (A) så man hade fått pressa sina evga 570 sc

Permalänk
Medlem

En nyckel hade inte varit fel att få nu

Visa signatur

| Fractal Design Arc Mini | Asus Radeon HD7970 DirectCUII | Intel Core i5 2500K @ 4,5GHz | Asus MAXIMUS V GENE-VZ | Antec Kuhler H2O 620 | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | 2st Corsair SSD Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

kan säga att ni inte kommer "pressa" eran hårdvara någonstans....
amd athleon x4 640
amd hd 6950
2gig ram etc etc
budget men endå pyte lite high end lol
jag få runt 45fps avg (min fps är 16 fps då det är skit buggit) och 60-80 fps inne i själva tunneln då...

vad jag INTE gillar med banan, och vilket jag tror jag kommer se i andra banor också är att det finns objekt UNDER själva banan...saker som inte är synliga men endå tar dator-kraft....
stort minus...och grafiken har väll inte så stor skillnad jämfört med crysis 2.... mindre polygoner och low res texturer....det är väll det som är i betan just nu...ni som har ett 560ti eller högre vänta med att uppgradera då det kanske kommer vara nästintill onödigt....

Permalänk

Bah, denna betan borde kommit tidigare. Spelet känns inte färdigt för att släppas om mindre än en månad. Tror knappast DICE heller känner sig färdiga med detta, utan troligtvis har EA tvingat dom till att släppa spelet precis innan MW3

Grafikbuggarna är nästan det värsta. Det blinkar, flimmrar, ibland blir hela kartan helt blå etc. Det är mest sånt som jag stör mig på. Sen är det massvis med andra mindre buggar. Du kan inte gå in i menyn om du är död, key bindnings osvosv.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av geforce60:

En del grafikbuggar ,men det flyter på utan broblem annars.

Okej, får hoppas de flyter bra även i final releasen då, vill gärna slippa uppgradera innan nya geforce serien kommer..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

Bah, denna betan borde kommit tidigare. Spelet känns inte färdigt för att släppas om mindre än en månad. Tror knappast DICE heller känner sig färdiga med detta, utan troligtvis har EA tvingat dom till att släppa spelet precis innan MW3

Grafikbuggarna är nästan det värsta. Det blinkar, flimmrar, ibland blir hela kartan helt blå etc. Det är mest sånt som jag stör mig på. Sen är det massvis med andra mindre buggar. Du kan inte gå in i menyn om du är död, key bindnings osvosv.

Man undrar ju lite vad de hade alphan till när de inte ens fixat det mesta som nämndes under alphan...

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Den hittils jobbigaste buggen är väl att man "fastnar" väldigt ofta i marken..

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Medlem

Nån mer som har fått "Starwarsbuggen?" Att alla ficklampor hängerkvar i luften ser ut som lasersvärd. Trodde nog att betan skulle vara mer finputsad än så här.

För övrigt får jag ont i huvet av grafiken. Samt att det ger ju inget att göra om hela nätkoden när samma stolle får i jobb o göra den nya.

Back to Ro2!

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat alphan och betan har jag fått insidertips när beta för resten av banorna kommer att äga rum; 27:e oktober.

Permalänk
Medlem

Haha Någon mer än jag som får vibbar av ett MOH 2 som någon nämnde tidigare i tråden?^^

Liknande ljudteknik, gameplay, grafik? Kännes mest som effekterna är det nya i spelet

Min bedömning baseras endast på betan och känslan man fick därifrån, helheten av det slutliga spelet kommer förmodligen ändra min åsikt radikalt.

Håller mig till bc2(pc) tills spelet släpps.

Visa signatur

Antec 1200, intel i7 920, Corsair 8 gb 1600mhz, Asus P6T Deluxe, SDD Intel 320 80 gb, SSD Corsair x32, WD Raptor 74 gb, WD Raptor 150 gb, Samsung 400 gb, XFX HD6990 4gb,Creative X-fi Extreme musik, Corsair HX 750 W, Logitech Z-5500, Win 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Caspian Border är ju skit roligt!

Permalänk

En fråga bara om battlefield 3 betan kommer den att bli fri för alla den 29 ?. Även om man inte äger battlefield 3 eller har förhandsbokad battlefield 3
MVH Jonas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonashalv:

En fråga bara om battlefield 3 betan kommer den att bli fri för alla den 29 ?. Även om man inte äger battlefield 3 eller har förhandsbokad battlefield 3
MVH Jonas

Helt öppen beta ja.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Jonashalv:

MVH Jonas

Jepp open beta.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Helt öppen beta ja.

Skrivet av Rillepille:

Jepp open beta.

Vad nice då får betan bli ett demo för mig
MVH Jonas

Permalänk
Medlem

Meh. Helt ok beta, verkar flyta på bra trots allt. Vad sjukt jobbigt det är när man inte kan banan och bara springer omkring och yrar, ha ha ha! Finns en hel del att slipa på dock.

Många små minibushwookies som ligger och lurkar i buskarna i parken, enormt irriterande med alla jävla Teamkills. Lirade direkt i 2 timmar när betan började, blev revivad exakt noll ggr...bra där. Efter några timmar spelande hoppade jag dock tillbaks till BC2 igen.

Visa signatur

Frakk!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fyren:

Well, de har ju en del att jobba på.

Battlelog är skit, som det är nu. Error, full, changing map.... Matchmaking funkar inte alls för mig, eller mina kompisar.

Man hamnar inte i samma lag som sina polare. utöver det, så kan man inte välja vilket squad och hamnar därför ytterst sällan i samma squad som sina polare, och kan därför inte utföra något vettigt teamwork.

Efter man har dött får man en "blå ton" över hela skärmen. Där när man väljer vapen, ni vet nog vad jag menar. Ibland stannar den kvar även efter man har spawnat, och försvinner inte förrens man spawnar igen.

Flimmrar så in i helvete, massa vitt som blinkar över allt. Händer både på nvidia och amd.

Ibland hamnar man under marken, och kan se genom hela mapen.

Börjar lagga något helt fruktansvärt ibland, och håller sig så genom hela rundan. Snackar typ 15 fps, när jag vanligtvis ligger på över en bra bit över 60.

Säkert något jag har glömmt. Har självklart lagt upp detta på battlelog forumet.

För mig blev det grafikbuggar typ flimmer och sådant med Catalyst 11.10 preview som jag inte hade innan, kan vara värt att skita i dem och köra på äldre drivers om ni kör med dem.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Kan någon säga hur spelet flyter med ett gtx470?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineker:

Meh. Helt ok beta, verkar flyta på bra trots allt. Vad sjukt jobbigt det är när man inte kan banan och bara springer omkring och yrar, ha ha ha! Finns en hel del att slipa på dock.

Många små minibushwookies som ligger och lurkar i buskarna i parken, enormt irriterande med alla jävla Teamkills. Lirade direkt i 2 timmar när betan började, blev revivad exakt noll ggr...bra där. Efter några timmar spelande hoppade jag dock tillbaks till BC2 igen.

Håller med. Men det är inte många som har defibrilators, jag toppa scoreboard med att heala och reviva folk som en jävla dåra dock xD

Permalänk
Hedersmedlem

Goda och dåliga nyheter för min del, kan man säga. Nu fungerar det till slut att spela igen. Efter att ha stängt av UPnP så blev det inte mer disconnected hela tiden. O_o
Dåliga är att man redan nu stöter på en massa glitchande spelare.. svenska sådana dessutom.
Vidare så är Catalyst 11.10 preview kass.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Nått litet att tänka på; Caspian border är inkluderad i PC beta filerna, men inte konsol...

Citat:

If things go the way they are intended today, I´ve got a nice surprise for my PC forum family tomorrow.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1429814-casp...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K @ Stock | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC SLI | Corsair TX 850W V2 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Intel SSD 320 120GB OEM | 2TB Seagate Barracuda Green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Caspian Border är ju skit roligt!

Bara för du lyckades hitta mig en gång n00b.. banan är ju enorm!

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Bara för du lyckades hitta mig en gång n00b.. banan är ju enorm!

Sluta retas nu! Vi dödliga blir ledsen. :<

Permalänk
Medlem

Fan va kul betan är, ruskigt taggad på release! Någon som vill lira? NiggletOfDoom

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Hur fungerar det när det blir OPEN BETA? har ett konto sen tidigare för att kunna spela BF BC2 , kommer nycken att skickas till den mailen?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur fungerar det när det blir OPEN BETA? har ett konto sen tidigare för att kunna spela BF BC2 , kommer nycken att skickas till den mailen?

Du kommer kunna ladda ner det direkt från Origin, som ett demo

Edit: Känner på mig att vi får tillgång till Caspian border imorgon
Edit2: http://www.youtube.com/watch?v=PjgZar8V9lU , strunta i början

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DonPulpito:

Kan någon säga hur spelet flyter med ett gtx470?

http://www.sweclockers.com/artikel/14532-grafikkort-i-battlef...

Kolla där, drar vi en rejäl höftning så bör ett 470 GTX prestera ungefär lika som ett 6870.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har problem,spelet krashar till desktop typ hela tiden, kan spela typ 40 min sen krashar de till desktop fast spelet är fortfarande minimerat men jag kan inte tabba eller trycka upp det igen så dår får jag ctrl,alt,deleta för att starta om spelet. Nån som har samma problem ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Sluta retas nu! Vi dödliga blir ledsen. :<

Kan ju säga att Call of Duty inte ens har en 0.0000001% chans mot Battlefield 3 Conquest 64 Player.. det går inte att jämföra

Att se ett flygplan komma över en på bara 100 meters höjd, direkt efter kommer ett fiendeplan som pepprar efter, och ljudet är så sjukt verkligt så du blir rädd nästan

Du står på en kulle, med en Stinger, får Lock-On på fiendeplanet som jagar ditt lags plan, missilen åker iväg.. BOOM.. snyggaste explosionen i ett spel.. planet är nu halv sprängt och störtar mot marken brinnandes, och landar i en skog med en stor explosion till.

Såhär såg mitt ansikte ut typ

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Har spelat nu i ca 2 timmar, mina första intryck:
- Rekylen på vapnen känns riktigt bra på de vapnen jag har testat, man måste ha kontroll för att döda någon på långt avstånd.
- Ljudet på spelet är underbart
- Finns massvis med småbuggs, några som är lite större också
- Tycker de är lite att ta i men reflektionen av ljuset i sniper scopen, känns bara för mycket ibland.
- Tycker de är hyfsat balanserat, har spelat några matcher och varit både defender och attacker och ibland vinner defenders och ibland attackers.
- Personligen gillar jag Battlelog, inga problem med servrar eller dc:s
- Stör mig på massa små saker t.ex. Du kan inte ta upp menyn (Som kommer via escape) när du kollar killcam, Du kan inte binda mousebindings (Låst i betan).
- Spelet kommer bli grymt om dom fixar alla buggs och små saker. Känns ganska så pressat med tid eftersom spelet släpps om en månad.

Ligger på average 70 fps på Ultra 1980x1020, känns som om man får lagg ibland men syns inte på fpsen.
-Setup i signaturen-

EDIT: Kan tilläga att de ser jävligt coolt ut när RPG:s flyger förbi jämte en, riktigt coolt. Grafiken ser bra ut tycker jag!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus