Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Kan ju säga att Call of Duty inte ens har en 0.0000001% chans mot Battlefield 3 Conquest 64 Player.. det går inte att jämföra

Att se ett flygplan komma över en på bara 100 meters höjd, direkt efter kommer ett fiendeplan som pepprar efter, och ljudet är så sjukt verkligt så du blir rädd nästan

Du står på en kulle, med en Stinger, får Lock-On på fiendeplanet som jagar ditt lags plan, missilen åker iväg.. BOOM.. snyggaste explosionen i ett spel.. planet är nu halv sprängt och störtar mot marken brinnandes, och landar i en skog med en stor explosion till.

Såhär såg mitt ansikte ut typ

http://thumbs.dreamstime.com/thumblarge_408/12447643287u1J1W....

Ursäkta mig men, Capian border är ju inte ens öppen för allmänheten än?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ursäkta mig men, Capian border är ju inte ens öppen för allmänheten än?

Tänk lite, Antingen fantiserar han om vad som kommas skalll. Eller så har han sett trailern med caspian border. Han nämner inte ens den specifika banan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Tänk lite, Antingen fantiserar han om vad som kommas skalll. Eller så har han sett trailern med caspian border. Han nämner inte ens den specifika banan.

En sida bakåt så syftar både han och Robbaz på att dom spelat Caspian

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Aha och det tror jag lagom på hur kan dom ha gjort de? Alphan va ju på metro också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Aha och det tror jag lagom på hur kan dom ha gjort de? Alphan va ju på metro också.

Det är iaf folk som spelar på Caspian, förutom EA/Dice. OCh Zh1nt0 har en överaskning till oss PC spelare imorgon, Caspian servrarna finns bara på PC versionen av Battlelog... Så, vi får nog Caspian imorgon.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Lite snabb feedback med mina åsikter om vad som är "dåligt" just nu.
Granater fastnar alldeles för lätt i saker som tex granaten nuddar ett löv på en buska o blir som klistrad.
Recons ger ifrån sig en lensflare som är alldeles för stark vilket gör att recons syns överdriver tydligt.
Sett flertalet folk som fastnat? innuti väggar och skjutut ihjäl mig.

Förutom dom punkterna som förhoppningsvis kommer balansseras/ordnas så lever spelet än så länge upp till alla mina förväntningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är iaf folk som spelar på Caspian, förutom EA/Dice. OCh Zh1nt0 har en överaskning till oss PC spelare imorgon, Caspian servrarna finns bara på PC versionen av Battlelog... Så, vi får nog Caspian imorgon.

Vem är Zhinto ? Hur kan en person fixa en ny bana åt oss ? det måste väl EA/dice göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Vem är Zhinto ? Hur kan en person fixa en ny bana åt oss ? det måste väl EA/dice göra?

Zh1nt0 är community manager för EA/Dice

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Någon med en KEY till övesr? skicka PM

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

så nu tar ja nog en paus till imorgon hann bli lvl 12 men går seg för mig då ja är kraftigt BF noob lite besviken över känslan och pistol ljuden är som i moh , men det är kul som tusan pp-200 mitt favoritvapen

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

så nu tar ja nog en paus till imorgon hann bli lvl 12 men går seg för mig då ja är kraftigt BF noob lite besviken över känslan och pistol ljuden är som i moh , men det är kul som tusan pp-200 mitt favoritvapen

PP-200 är kass, enligt mig
870MCS är riktigt OP

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon annan som upplever att FPSen är riktig "derpig".
MSI Afterburner visar att man ligger mellan 40-60fps på ultra, men det känns mer som 20 när man springer runt.
Ska bencha lite mellan Low-Ultra nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mimematis:

MSI Afterburner visar att man ligger mellan 40-60fps på ultra, men det känns mer som 20 när man springer runt.

"Derpig" vet jag inte men har alltid tyckt att BC2 och MOH känns tröga, kanske handlar mer om respons än fps men ändå.
BF3 känns väl lite bättre än vad jag kan minnas av BC2 och MOH men lite samma känsla av tröghet kanske.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Nån mer än mej som spelet tabbar ner för hela tiden går inte o tabba tillbaks upp så man måste restarta spelet...arrghh

Permalänk
Avstängd

http://www.youtube.com/watch?v=iO2hrjKeMY0

Gillar INTE hur Flygplanen beter sig i luften när de rör på sig. Ser ut som de flyter.
Och då detta är ett spel från 2011, varför kastar inte gräset skuggor? Kort som högt.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Testa sänk blur, spelet kändes mycket rappare när jag gjorde det
Hoppas verkligen på Caspian imorgon, hade varit awesome. Rank 12 hann jag till Godnatt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

http://www.youtube.com/watch?v=iO2hrjKeMY0

Gillar INTE hur Flygplanen beter sig i luften när de rör på sig. Ser ut som de flyter.
Och då detta är ett spel från 2011, varför kastar inte gräset skuggor? Kort som högt.

Du gnäller mest hela tiden märker jag, spela det inte om du inte är nöjd med det!

zhrooms, såg att du blev Best recon på en Caspian border server

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Du gnäller mest hela tiden märker jag, spela det inte om du inte är nöjd med det!

zhrooms, såg att du blev Best recon på en Caspian border server

Gnäller för att folk överhypar ett spel som ser mediokert ut. Och ett spel som kom ut 2006 slår på fingrarna, iaf gällande fysik, vegetation, vatten och lod.

Samt att DICE inte verkar bry sig om att fixa det som nämndes för nån månad sedan i Alphan.

http://img713.imageshack.us/img713/6028/bf32011092713260155.j...
Sedan förstår de sig inte på HDR... världen är inte superbright eller svart/vit.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Testa sänk blur, spelet kändes mycket rappare när jag gjorde det
Hoppas verkligen på Caspian imorgon, hade varit awesome. Rank 12 hann jag till Godnatt

Jo spelar utan AA, AF, HBAO och bur avstängt egentligen,(allt annat på high) men när man testat på ultra så är det just "derpigt"

Skrivet av Hamzta:

Gnäller för att folk överhypar ett spel som ser mediokert ut. Och ett spel som kom ut 2006 slår på fingrarna, iaf gällande fysik, vegetation, vatten och lod.

Samt att DICE inte verkar bry sig om att fixa det som nämndes för nån månad sedan i Alphan.

http://img713.imageshack.us/img713/6028/bf32011092713260155.j...
Sedan förstår de sig inte på HDR... världen är inte superbright eller svart/vit.

Vilket spel från 2006 hade du i tankarna?
Sen så är det ännu bara Beta, den högsta högsta grafiken och texturerna är inte i spelet ännu.

Det vita i SS är för att solen lyser ner på marken, ser inte bra ut men men.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mimematis:

Jo spelar utan AA, AF, HBAO och bur avstängt egentligen,(allt annat på high) men när man testat på ultra så är det just "derpigt"

Vilket spel från 2006 hade du i tankarna?
Sen så är det ännu bara Beta, den högsta högsta grafiken och texturerna är inte i spelet ännu.

Det vita i SS är för att solen lyser ner på marken, ser inte bra ut men men.

Tror han syftade på Crysis men råkade skriva fel år (istället för 2007).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Okej så har benchat första delen av Metro.

Upplösning: 1920 1080
Min/ Max / Avg
Medium: 46, 186, 89.561
High: 33, 126, 71.896
Ultra: 26, 95, 51.393

Såg ingen mening att testa just Low.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dwittenx:

Den hittils jobbigaste buggen är väl att man "fastnar" väldigt ofta i marken..

Har jag aldrig märkt faktiskt... Så det kan inte hända särskilt ofta.

Skrivet av Fyren:

Well, de har ju en del att jobba på.

Battlelog är skit, som det är nu. Error, full, changing map.... Matchmaking funkar inte alls för mig, eller mina kompisar.

Tycker battlelog funkar bra, inga errors, snabbt och lätt att joina servers. Matchmaking har jag inte prövat på än, dock

Skrivet av Fyren:

Efter man har dött får man en "blå ton" över hela skärmen. Där när man väljer vapen, ni vet nog vad jag menar. Ibland stannar den kvar även efter man har spawnat, och försvinner inte förrens man spawnar igen.

Detta har däremot hänt mig också, men det löser man snabbt bara genom att trycka på esc två gånger.

Skrivet av Fyren:

Flimmrar så in i helvete, massa vitt som blinkar över allt. Händer både på nvidia och amd.

Ibland hamnar man under marken, och kan se genom hela mapen.

Inget som hänt mig än så länge

Skrivet av Sarevok:

Nej kan inte klaga på grafiken och ljudet men gameplayet, vapnen, banan och battlelog... känns som CoD med bra grafik svårt att förklara men måste spelas för att förstå hur stor besvikelse det är.

Väldigt vad du klagar på allt Förstår inte hur du kan tycka att det är en så stor besvikelse?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Har jag aldrig märkt faktiskt... Så det kan inte hända särskilt ofta.

Parken, stenarna vid B. Går man ens där så ramlar man igenom.
Nästan vid varenda sten vid parken så upplever jag problem med marken.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att rapportera dessa buggar bara så vi slipper dom i retail versionen bara

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Är som sagt en beta så räkna med en bunt buggar. Och det är väl DICE som patchar så räkna med att spelet kommer vara i beta-stadiet absolut minst 1 år efter release, det är så dom funkar.

BF2 hade många brister som inte blev bortpatchade under den tiden jag lirade.. istället slängde dom in nå värdelöst jeep-drop som commandern kunde göra, antagligen bara för att det skulle gå att göra i ETQW.

De var inte bättre i BF1942 heller för den delen. Om man ska citera den gamle dignitas-spelarn Cougar..

"Tycker inte de lyssnar alls, folket fortsätter skrika efter anti-cheat och någon sorts spectatorfunktion. Istället får man blod och tuta på jeepen."

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Ingen söt själ som har en beta nyckel att bjussa på, skulle vara guld värd en dag man är hemma!

Permalänk
Medlem

För er som fortfarande inte fått betanyckel, se till att ni har valt att få nyhetsbrev från EA.

Finns nästan längst ner på battlefield.com när man loggat in på sidan.

Permalänk
Medlem

Jag tar väldigt gärna emot en nyckel! Kan tänka mig att ge en invite till någon sida. Pm! Har bokat på Webhallen.

Permalänk

Finns det nån möjlighet att få en nyckel? PM isf. Vore väldigt uppskattat!

Permalänk
Medlem

20 timmar och fortfarande ingen nyckel... 48h jo tjena